ماهان شبکه ایرانیان

کدام خودروها به‌ تازگی تولیدشان متوقف شده است؟

شرکت استاندارد و بازرسی کشور طبق دستورالعمل جدید تایید نوع خودروها، مستلزم به اجرایی کردن قوانین سخت گیرانه‌تری در تولید انواع خودرو سواری و وانت شده که این قوانین جدید شامل ایمنی و کیفیت تولید نهایی می‌شود.

شرکت استاندارد و بازرسی کشور طبق دستورالعمل جدید تایید نوع خودروها، مستلزم به اجرایی کردن قوانین سخت گیرانه‌تری در تولید انواع خودرو سواری و وانت شده که این قوانین جدید شامل ایمنی و کیفیت تولید نهایی می‌شود.

طبق استاندارد‌های جدید اعلامی، بیش از 20 نوع از انواع خودروهای سواری و وانت‌بارها به سرنوشتی همچون توقف تولید دچار خواهند شد. البته این نکته نیز لازم به یاداوریست که با استناد به اخبار منتشر شده خودروهای فوق در حال حاضر با توقف تولید روبه‌رو شده‌اند.

 در گروه خودروهای سواری و وانت محصولات دو شرکت بزرگ خودروساز دولتی در کشور یعنی ایران خودرو و سایپا همچنان به‌چشم می‌خورد و برخی از محصولات تولید شده توسط خودروسازان خصوصی نیز از این استانداردها جان سالم به در نبرده و تولیدشان متوقف شده است.

 از گروه خودروسازی سایپا محصولاتی همچون پراید 131، پراید 141 دوگانه سوز، پراید 132 دوگانه سوز و آریو 1500 تولیدشان در حال خاضر متوقف شده است. اما در سوی دیگر، گروه صنعتی ایران خودرو بهتر از رقیب خود در رعایت استانداردهای جدید عمل کرده و تنها یکی از محصولات این شرکت با نام پژو پارس با پیشرانه xum در این لیست جای گرفته است.

پس از این دو شرکت دولتی، سه شرکت خودروساز خصوصی با برخی محصولات خود قرار گرفته‌اند و نکته جالب در این بخش بدین گونه است که برخی از پرفروش‌ترین خودروهای بازار داخلی کشور که در این چند شرکت تولید می‌شوند نیز در این گزارش حضور یافته‌اند!

در این لیست، شرکت مدیران خودرو با سه خودروی تیگو5، ام وی ام 550 و ام وی ام 315 صندوق‌ دار حضور دارد، در جایگاه بعدی شرکت کرمان خودرو قرار دارد که نسبت به مدیران خودرو، محصولات بیشتری را در این گزارش دارا می‌باشد، از انواع مدل‌های تولیدی این گروه صنعتی که در این لیست نام آن‌ها به چشم می‌خورد می‌توان به‌مواردی همچون لیفان 620، لیفان ایکس50، لیفان ایکس60، جک جی5 و هیوندای i10 اشاره کرد. همچنین چهار محصول شرکت بهمن خودرو نیز در این گزارش حضور دارند که نام‌هایی همچون بسترن B50F، وانت تک کابین و دو کابین مزدا و وانت کارا 1700 ( دوگانه سوز و بنزینی ) به چشم می‌خورند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان