ماهان شبکه ایرانیان

راهنمای خرید شارژر بی‌سیم

یکی از عناصر دنیای امروز که انتظار می‌رود در آرمان‌شهر آیندۀ ذهنی ما دیگر وجود نداشته باشد، سیم‌ها هستند

یکی از عناصر دنیای امروز که انتظار می‌رود در آرمان‌شهر آیندۀ ذهنی ما دیگر وجود نداشته باشد، سیم‌ها هستند. دنیایی که در آن هیچ کس مشغول سر و کله زدن با سیم‌های بلند یا رنج بردن از محدودیت سیم‌های کوتاه برای اتصال ابزارهای خود به یکدیگر نباشد. چنین شرایطی هنوز به وجود نیامده اما تکنولوژی در حال پیشرفت تولید شارژر بی‌سیم، می‌تواند ما را به چنین دنیایی نزدیک‌تر کند.

تکنولوژی شارژ بی‌سیم هنوز به تکامل کافی نرسیده است. با استفاده از این شارژرها، هنوز نمی‌توانیم بگوییم که سیم‌ها در روند شارژ گوشی‌ها کاملاً حذف شده‌اند زیرا هنوز باید خودِ شارژر را با یک سیم به شارژر دیواری و پریز برق متصل کرد اما حداقل دیگر از شر اتصال کابل به گوشی خود خلاص می‌شوید. به سادگی دستگاه خود را روی یک پد (صفحه) قرار می‌دهید و بعد از مدتی، گوشی شارژ شدۀ خود را تحویل می‌گیرید. ضمن اینکه این تکنولوژی هنوز خیلی جدید است و با پیشرفت‌های سریع این روزها، در آیندۀ نه چندان دور، در دسترس بودن یک شارژر کالاً بی‌سیم دور از ذهن نیست.

شارژر بی‌سیمپیش از خرید یک شارژر بی‌سیم، باید مواردی را در نظر گرفت. اول از همه اینکه باید مطمئن شویم گوشی ما از این تکنولوژی پشتیبانی می‌کند یا خیر. برای بعضی از مدل‌های خاص، پشتیبانی از شارژ بی‌سیم تنها در صورت تهیۀ یک درب پشتی به خصوص امکان‌پذیر است.

علاوه بر آن، استانداردی که شارژر بی‌سیم از آن استفاده می‌کند نیز باید توسط گوشی پشتیبانی شود. در حال حاضر محبوب‌ترین استاندارد برای شارژرهای بی‌سیم، استاندارد Qi است که توسط کنسرسیوم شارژ بی‌سیم یا WPC توسعه می‌یابد اما رقیب دیگری نیز به نام Powermat در بازار حضور دارد که تحت نظر سازمان صنعتی Power Matters Alliance یا به اختصار PMA – که اخیراً با Alliance for Wireless Power یا A4WP متحد شده و AirFuel Alliance را شکل داده – توسعه می‌یابد و در حال ایجاد استاندارد جدیدی به نام Rezence است.

نکتۀ دیگری که پیش از خرید شارژر بی‌سیم باید در نظر داشت این است که نباید انتظار داشته باشید این محصول بتواند گوشی هوشمند شما را با سرعتی برابر سرعت شارژر دیواری با قابلیت شارژ سریع، شارژ کند.

پد شارژ بی‌سیم Anker PowerPort Qi 10

شارژر بی‌سیم

این شارژر بی‌سیم به دلیل توان خروجی 10 واتی البته در صورت استفاده از یک شارژر دیواری با قابلیت Quick Charge 3.0 (که معمولاً باید جداگانه تهیه کنید)، به نام PowerPort Qi 10 نام‌گذاری شده است. این به آن معنی است که با استفاده از این محصول می‌توانید گوشی‌هایی مانند گلکسی اس7 را با سرعتی بالاتر از یک شارژر استاندارد معمولی شارژ کنید. سرعتی که انکر آن را دو برابر حالت عادی اعلام کرده است. این پد شارژ بی‌سیم بسیار باریک و سبک است اما سطح نسبتاً بزرگی برای قرار دادن گوشی روی آن در اختیار شما می‌گذارد.

وقتی اولین بار گوشی خود را روی این شارژر قرار می‌دهید، چند چراغ LED برای نشان دادن شروع شارژ روشن می‌شوند اما خوشبختانه این چراغ‌ها بعد از 10 ثانیه خاموش می‌شوند. ضمن اینکه این محصول صدایی هم تولید نمی‌کند بنابراین مزاحم خواب شما نیز نخواهد شد. انکر به همراه این شارژر بی‌سیم، یک کابل USB 3 فئتی (حدود یک متر) عرضه کرده است اما خرید شارژر دیواری به عهدۀ خودتان خواهد بود. مهم‌ترین نقطه ضعف این محصول این است که تنها یک coil در آن قرار داده شده بنابراین حداقل برای اولین بار نیاز به امتحان حالت‌های مختلف برای پیدا کردن بهترین نقطه برای شارژ خواهید داشت و حتی ممکن است مجبور شوید برای رسیدن به نتیجۀ بهتر، قاب اضافی گوشی خود را درآورید.

مشخصات:

  • توان خروجی: 10 وات
  • استاندارد: Qi
  • وزن: 17 گرم

پد شارژ بی‌سیم Anker PowerPort Qi

شارژر بی‌سیم

این محصول نیز توسط شرکت امریکایی انکر تولید شده و از نظر ظاهری، جمع و جورتر از مدل معرفی‌شده در قسمت قبل و البته سنگین‌تر و ضخیم‌تر از آن است. طراحی PowerPort Qi کاملاً مدوّر است و در اطراف پد شارژ و زیر آن، از لاستیک ضد لغزش برای جلوگیری از سقوط گوشی از روی پد یا سقوط خود شارژر استفاده شده است. ویژگی مهم دیگر این محصول، سیستم کنترل دمای هوشمند آن است که در صورت رسیدن دمای دستگاه به 107 درجه فارنهایت (حدود 42 درجه سانتی‌گراد) حالت کنترل دما فعال شده و از خطرات احتمالی جلوگیری می‌کند.

روی این محصول نیز چراغ‌های LED به رنگ‌های مختلف وجود دارند که برای حالت آماده به شارژ، حالت در حال شارژ و حالت شارژ کامل از آن‌ها استفاده می‌شود. البته این محصول از فناوری شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند و جریان خروجی آن، 1 آمپر است. به طور پیش‌فرض، انکر یک شارژر دیواری 12 واتی نیز ارائه می‌کند اما برای تهیه در بازارهای داخلی بهتر است پیش از خرید، در مورد این مسئله از فروشنده سؤال کنید.

مشخصات:

  • جریان خروجی: 1 آمپر
  • استاندارد: Qi
  • وزن: 59 گرم

پد شارژ بی‌سیم Samsung Fast Charge

شارژر بی‌سیم

این محصول مدوّر نیز یک شارژر بی‌سیم با قابلیت شارژ سریع است که می‌توانید از آن برای محصولاتی مانند نوت 5 یا گلکسی اس7 استفاده کنید. جریان خروجی از این شارژر 2 آمپر است که باعث می‌شود سرعت شارژ در آن حداقل طبق ادعای شرکت سازنده، 1٫4 برابر سریع‌تر از شارژرهای بی‌سیم معمولی باشد. در حاشیۀ صفحۀ این شارژر نیز از یک نوار لاستیکی جهت جلوگیری از سُر خوردن و افتادن گوشی قرار داده شده و نوار دیگری نیز زیر پد برای سُر نخوردن خود شارژر دیده می‌شود. در حال شارژ نیز یک LED به رنگ آبی روشن می‌ماند و پس از پر شدن، به سبز تغییر رنگ می‌دهد که ممکن است این روشن ماندن برای بعضی آزاردهنده باشد. ضمن اینکه در صورت وجود مشکل، این چراغ کوچک، چشمک خواهد زد.

با توجه به پشتیبانی از شارژ سریع دستگاه‌های خاص، سامسونگ در این محصول یک فن سایلنت برای خنک نگه داشتن پد و البته گوشی قرار داده است. برای استفاده از حالت شارژ سریع حتماً می‌بایست از شارژر و کابل ارائه شده توسط سامسونگ استفاده کنید اما با استفاده از شارژرهای دیواری و کابل‌های متفرقه از سرعت‌های استاندارد بهره خواهید برد. این محصول در دو رنگ سفید و مشکی عرضه شده و با توجه به اندازه و ظاهرش، می‌توانید به سادگی آن را حمل کرده و همیشه به همراه داشته باشید.

مشخصات:

  • جریان خروجی: 2 آمپر
  • استاندارد: Qi
  • وزن: 117 گرم

پایۀ شارژ بی‌سیم Samsung Fast Charge

شارژر بی‌سیم

این محصول نیز مانند پد شارژ بی‌سیم سامسونگ، از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. اکثر خصوصیات این محصول مانند محصول معرفی‌شدۀ مورد قبل است با این تفاوت خاص که این بار با یک استند یا پایه در عوض یک پَد طرف هستیم و کاربر در هنگام شارژ دستگاه، آزادی عمل بیشتری در کنترل و کار با گوشی خود در اختیار خواهد داشت. تفاوت دیگر البته این است که شدت جریان خروجی این شارژر بی‌سیم، 1 آمپر اعلام شده است.

مشخصات:

  • جریان خروجی: 2 آمپر
  • استاندارد: Qi
  • وزن: 163 گرم

پاوربانک بی‌سیم Fonesalesman QiStone+

این محصول یک تفاوت عمده و جالب با سایر رقبای خود دارد که می‌توان ادعا کرد روش شارژ بی‌سیم را یک گام به جلو خواهد برد. این بار هم با یک شارژر بی‌سیم روبرو هستیم که از استاندارد Qi استفاده می‌کند اما QiStone+ علاوه بر این قابلیت، دارای یک باتری است و خود نیز می‌تواند به صورت بی‌سیم شارژ شود. از نظر ظاهری، همان طور که از نام آن پیداست، با محصولی شبیه به یک تکه سنگ طرف هستیم. زیر آن چهار پد برای جلوگیری از لغزش روی سطول وجود دارد. وقتی گوشی خود را روی این شارژر یا پاوربانک بی‌سیم قرار دهید، یک صدای بوق بلند شنیده شده و چراغ آبی به معنای تأیید آغاز شارژ، روشن می‌شود. چهار چراغ سبزرنگ نیز برای اینکه متوجه شوید باتری داخلی 4000 میلی‌آمپرساعتی دستگاه چقدر شارژ دارد تعبیه شده‌اند.

جالب اینجاست که این شارژر بی‌سیم خود می‌تواند با قرار گرفتن روی یک شارژر بی‌سیم دیگر، شارژ شود. البته پورت Micro USB نیز برای شارژ با کابل دستگاه، روی آن حضور دارد. هم زمان با شارژ شدن نیز می‌تواند دستگاه دیگری را شارژ کند و یک پورت USB نیز برای استفاده از آن به منظور شارژ کردن گوشی‌هایی که از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کنند، در دسترس خواهد بود. با توجه به این مسئله، می‌توان هم‌زمان دو دستگاه را (یکی به صورت بی‌سیم و دیگری با سیم) توسط QiStone+ شارژ کرد، هرچند که با این کار شاهد سرعت چندان بالایی نخواهیم بود.

شاید تنها نقطۀ منفی در مورد QiStone+، صدای بوق بلند آن در هنگام قرار دادن یک گوشی روی آن باشد. با توجه به چراغ نشان‌گر شارژ روی دستگاه، این صدا که واقعاً بلند و آزاردهنده است، زائد به نظر می‌رسد. در جعبۀ این محصول یک کابل Micro USB به USB قرار داده شده اما شارژر دیواری به همراه آن ارائه نمی‌شود. در کل این شارژر به عنوان یک نوآوری و یک محصول پیشتاز، می‌تواند همراه بسیار خوب و مفیدی برای شما باشد.

مشخصات:

  • جریان خروجی: 1 آمپر
  • استاندارد: Qi
  • وزن: 135 گرم

صفحه شارژ بی‌سیم Nokia DT-900

شارژر بی‌سیم

شاید مهم‌ترین ویژگی که در اولین نگاه، در مورد شارژر بی‌سیم نوکیا توجه را به خود جلب می‌کند، تنوع رنگ بسیار جالب این محصول است. نوکیا DT-900 را در رنگ‌های آبی، زرد و قرمز و البته سفید و مشکی عرضه کرده است. این شارژر نیز یک پَد یا به بیان نوکیا، یک Plate تخت ساخته شده از پلاستیک است که حلقۀ ضد لغزش آن، در وسط قرار گرفته است. یک LED کوچک سفید نیز در هنگام انجام فرایند شارژ، روشن می‌شود.

DT-900 به همراه کابل و آداپتور AC عرضه می‌شود اما خوب است بدانید که این کابل، از نوع Micro USB نیست و آداپتور هم مقداری بزرگ‌تر از حالت ایده‌آل است. نوکیا علاوه بر این محصول، مدل‌های جدیدتری نیز تولید کرده است. شارژر بی‌سیم DT-903 ویژگی‌های جالبی مانند پشتیبانی از بلوتوث و NFC دارد و می‌تواند در صورت پایین بودن شارژ باتری گوشی، وظیفۀ نمایش هشدارها را به عهده بگیرد. ضمن اینکه این محصول از پورت استاندارد USB برای شارژ استفاده می‌کند اما متأسفانه این مدل تنها از محصولات خاصی از سری لوکیا (لومیا 830 و لومیا 930) پشتیبانی می‌کند.

مشخصات:

  • جریان خروجی: 1 آمپر
  • استاندارد: Qi
  • وزن: 93 گرم

پد شارژ بی‌سیم FLIway 40

شارژر بی‌سیم

اکثر شارژرهای بی‌سیم موجود در بازار، با محدودیت اندازه مواجه هستند به طوری که نمی‌توان بیش از یک دستگاه یا یک گجت بزرگ‌تر از معمول را روی آن قرار داد اما این محصول شرکت FLI Charge با توجه به طول زیاد پد و البته توان خروجی بالا، این محدودیت را از بین می‌برد.

FLIway 40 از یک پد بلند مستطیل شکل با وزن کم و نوارهای فلزی روی سطح بهره می‌برد که اتصال گوشی با سطح شارژر را تسهیل می‌کند. در کنار این محصول، لوازم جانبی مستطیل و دایره‌ای شکلی نیز توسط سازنده عرضه می‌شود که می‌توان آن‌ها را روی پد شارژر قرار داده و با کابل USB به دستگاه‌های دیگر وصل کرد. علاوه بر آن، بر خلاف اکثر شارژرهای Qi موجود، در این محصول نیاز ندارید که حتماً گوشی خود را در جهت خاصی روی پد قرار دهید. قیمت یک پد شارژر بی‌سیم FLIway 40 حدود 70 دلار است اما برای هرکدام از اتصالات اضافی باید حدود 30 دلار خرج کنید.

مشخصات:

  • توان خروجی: 40 وات
  • جریان خروجی: 2 آمپر
  • وزن: 494٫4 گرم

شارژر بی‌سیم Montar Air Qi Car Mount

شارژر بی‌سیم

وقتی در مورد شارژ بی‌سیم صحبت می‌کنیم، احتمالاً در خیلی از اوقات دوست نداشته باشیم که برای این نوع شارژ، در مکانی توقف کرده، به دنبال پریز برق گشته و فرایند شارژ را شروع کنیم. شرکت WinnerGear محصول جالبی ساخته که با آن می‌توانید در خودرو و در حین رانندگی، گوشی خود را شارژ کنید. این شارژر که البته یک پایه نگه‌دارندۀ گوشی نیز هست از گوشی‌های تا سایز 6 اینچ پشتیبانی می‌کند. ضمن اینکه با جریان خروجی 2 آمپری، امکان شارژ سریع دستگاه‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند نیز مهیاست.

این نگه‌دارنده یا شارژر بی‌سیم موبایل انعطاف‌پذیری بالایی دارد و می‌توان گوشی را روی آن به حالت‌های عمودی یا افقی قرار داد. ضمن اینکه Montar Air Qi به نحوی طراحی شده که کاملاً از سر خوردن و افتادن گوشی جلوگیری می‌کند. تنظیم کردن آن نیز آسان است و حتی در حال رانندگی نیز می‌توانید با یک دست، جهت قرار گرفتن گوشی را روی شارژر تغییر دهید. این نوع نگه داشتن گوشی و شارژ شدن آن می‌تواند برای افرادی که از گوشی خود حین رانندگی به عنوان راهنمای مسیر استفاده می‌کنند بسیار مفید باشد.

این محصول به همراه کابل Micro USB و یک آداپتور عرضه می‌شود که همانطور که انتظار می‌رود، آداپتور آن به جای اتصال به برق شهر، به سوکت فندکی خودرو متصل می‌شود.

مشخصات:

  • جریان خروجی: 2 آمپر
  • استاندارد: Qi
  • وزن: 212 گرم

پد شارژ بی‌سیم Ikea Nordmarke

شرکت سوئدی فعال در زمینه لوازم خانگی و مبلمان نیز از تولید شارژر بی‌سیم عقب نمانده و حاصل کارش نیز همانطور که انتظار می‌رود، یک محصول زیبا و سازگار با دکور منزل است. این پد شارژ بی‌سیم یک محصول مناسب برای خانواده است زیرا می‌توان سه دستگاه را به طور هم‌زمان روی آن قرار داد. ضمن اینکه یک پورت USB نیز برای شارژ از طریق تبدیل Micro USB به USB روی آن قرار دارد. ظاهر این شارژر از طراحی سایر محصولات Ikea تبعیت می‌کند و با سطحی که ترکیب رنگ سفید و طرح چوب روی آن قرار دارد، به خوبی با سایر عناصر دکوراسیون هماهنگ می‌شود.

روی سطح پد سه علامت + قرار دارد که به معنای مکان قرار گرفتن گوشی‌ها هستند. شارژ گوشی معمولاً بدون تأخیر خاصی آغاز می‌شود. یک چراغ LED کوچک نیز به مدت سه ثانیه به معنای اتصال پد به برق روشن شده و طی مدت زمان شارژ گوشی‌ها نیز روشن می‌ماند. چشمک زدن این چراغ نیز به معنی وجود مشکلی در روند شارژ است. در مجموع باید گفت محصل Ikea یک شارژر بی‌سیم نسبتا سنگین و البته بزرگ است که برای استفاده در منزل بسیار مناسب است.

مشخصات:

  • جریان خروجی: 1 آمپر × 3 (2 آمپر با پورت USB)
  • استاندارد: Qi
  • وزن: 800 گرم
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان