دیدار مردمی مسئولان قضایی گلستان در مساجد/ کاهش ورودی ۲۰ هزار پرونده به محاکم قضایی استان

رئیس کل دادگستری گلستان به همراه معاونان قضایی و دادستان عمومی و انقلاب گرگان به پرسش‌های حقوقی و قضایی مردم در مساجد پاسخ دادند.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری استان گلستان با حضور در مساجد به سوالات حقوقی و قضایی مردم پاسخ گفت.

 

دیدار مردمی مسئولان قضایی گلستان در مساجد/ کاهش ورودی 20 هزار پرونده به محاکم قضایی استان

وی با بیان این که در این طرح ما به دنبال آشنایی بیشتر مردم با حقوق‌شان هستیم، گفت: اگر افراد با حقوق‌شان آشنا باشند نه به دیگران اجازه می‌دهند حق شان را تضییع کنند و نه خودشان حق دیگران را نادیده می‌گیرند.

این مقام قضایی افزود: تجربه نشان داده است هر چه آگاهی مردم درباره مباحث حقوقی بیشتر باشد، میزان ورودی پرونده‌ها به محاکم نیز به همان میزان کاسته می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با بیان این که مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها، مهم‌ترین دغدغه مردم است گفت:: کاسته شدن آمار پرونده‌های ورودی به محاکم، زمان رسیدگی به پرونده‌ها به ویژه پرونده‌های حساس و مهم را کاهش می‌دهد و مسیر رسیدن مردم به حق شان را کوتاه‌تر می‌کند.

 

دیدار مردمی مسئولان قضایی گلستان در مساجد/ کاهش ورودی 20 هزار پرونده به محاکم قضایی استان

وی به کاهش ورودی 20 هزار پرونده به محاکم استان در سال گذشته اشاره و بیان کرد: همین کاهش فرصتی را برای قضات ما فراهم کرد تا تعداد پرونده‌های مسن استان را کاهش دهند.

هاشمیان ابراز امیدواری کرد: با اجرای طرح‌های پیشگیری و آگاهی بخشی حقوقی، شمار بیشتری از پرونده‌های ورودی به محاکم استان کاسته شود.

رئیس کل دادگستری استان گلستان افزود: برنامه تلویزیونی سیمای قانون که از شهریور پارسال شنبه‌ هر هفته، زنده از شبکه گلستان روی آنتن می‌رود یکی دیگر از تلاش‌های دادگستری استان در راستای افزایش دانش حقوقی مردم است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر