کمپانی جگوار همیشه به ساخت خودروهای اسپرت و لوکس مشغول بوده است و برنامهای برای ساخت خودروهای شاسی بلند نداشت تا اینکه سال گذشته یعنی در سال 2016 این کمپانی با سابقه انگلیسی اقدام به معرفی اولین خودروی شاسی بلند خود کرد که این خودرو توانست توجه بسیاری از علاقهمندان این برند انگلیسی را به خود جذب کند. جگوار اولین بار در نمایشگاه خودروی فرانکفورت از این خودرو رونمایی کرد و نام آن را F-Pace گذاشت جگوار F-Pace یک خودروی کراس اوور سایز متوسط است که باید به رقابت با خودروهای همچون پورشه ماکان و لکسوس rx350 و بی ام و x4 بپردازد.
جگوار F-Pace
در بخش طراحی این خودرو باید گفت که می توان تمامی مشخصههای یک جگوار را این بار در قامت یک شاسیبلند در این خودرو مشاهده کرد. نمای جلوی این خودرو در بخش جلو پنجره و چراغ ها شباهت بسیار زیادی به سایر محصولات جگوار دارد و تنها طرح سپر کمی متفاوت است. نمای جانبی نیز پویا و اسپرت است و نکته خاصی ندارد و بیشتر نمایی لوکس را به خودرو می دهد. در نمای عقبی شاهد یک پنجره کوچک در کنار چراغ های باریک و کشیده هستیم که جذابیت بالایی را ایجاد کردهاند. در خصوص ابعاد این خودرو باید به طول 4731 میلیمتری ارز 1936 میلیمتری و ارتفاع 1667 میلیمتر اشاره کنیم ضمن اینکه فاصله محوری این خودرو نیز 2874 میلیمتر است.
جگوار F-Pace
درون کابین جگوار F-Pace شاهد استفاده از فناوری های جدید و طراحی مدرنی هستیم به طوری که صفحه نشان دهنده های پشت آمپر با یک نمایشگر تمام دیجیتال عوض شده اند و یک مانیتور بزرگ لمسی نیز در کنسول مرکزی قرار گرفته است. ضمن اینکه در این خودرو اثری از طرح اهرم تعویض دنده وجود ندارد و تنها یک جوی استیک چرخان در کنسول مرکزی جای گرفته است.
فرمان خودرو نیز که با چرم با کیفیتی روکش شده است دارای طراحی اسپرتی است و برای تزیین آن از قطعات کروم استفاده شده است، همچنین دیدن نشان پلنگ مانند جگوار نیز بر روی فرمان می تواند جذابیت رانندگی با این خودرو را دو چندان کند.
جگوار F-Pace
فضای داخلی این خودرو نیز مناسب است و می توان آن را بهتر از پورشه ماکان ارزیابی کرد اما کیفیت مواد به کار رفته به پای پورشه نمی رسد. از نظر امکانات رفاهی نیز نسخه که تصاویر آن را مشاهده می کنید در صطح پایین تری در مقایسه با رقبای آلمانی خود قرار دارد. در داخل کابین جگوار F-Pace امکاناتی همچون سقف پاناروما، صندلیهای جلوی برقی، درب صندوق عقب برقی، ترمز پارک برقی، تهویه خودکار دوگانه، خروجی تهویه برای سرنشینان عقب، خروجی های برق 12 و 5 ولتی برای شارژ دستگاه های الکترونیکی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، بلوتوث، کروز کنترل، گرمکن فرمان، سیستم لانچ کنترل، سیستم استاپ استارت و قابلیت انتخاب حالت های مختلف رانندگی به چشم می خورد.
جگوار F-Pace
یکی از نکات این خودرو مثبت این خودرو را باید استفاده از پوشش چرم بر روی داشبورد دانست که حس یک خودروی گران قیمت را به سرنشینان القا میکند. در خصوص قوای فنی مورد استفادهدر جگوار F-Pace باید بگوییم که این خودرو در بازار جهانی با 4 نوع موتور دیزلی و 2 موتوره بنزینی عرضه می شود که ما در اینجا به معرفی مدل های بنزینی این خودرو خواهیم پرداخت. ضعیف ترین مدل این خودرو به یک موتور 2 لیتری از نوع 4 سیلندر خطی مجهز است. این موتور به سیستم تویین توربو و تزریق مستقیم سوخت مجهز شده است. این موتور توانایی تولید 249
اسب بخار قدرت را در 5500 دور بر دقیقه و 365 نیوتن متر گشتاور را در دور موتور 1200 تا 4500 دور بر دقیقه دارد. نیروی این موتور با استفاده از یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ خودرو انتقال پیدا می کند و این جگوار 1832 کیلوگرمی را میتواند در عرض 7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند. حداکثر سرعت این خودرو نیز به 230 کیلومتر بر ساعت می رسد و میانگین مصرف سوخت آن تنها 7.7 لیتر در هر 100 کیلومتر است. این مدل را به نوعی هم رده با بی ام و های X4 و پورشه ماکان های 2 لیتری موجود در بازار ایران می توان دانست.
جگوار F-Pace
مدل بعدی به یک موتور 6 سیلندر وی شکل با حجم 3 لیتر مجهز است که این موتور نیز به توربوشارژر و سیستم تزریق مستقیم سوخت مشخص شده و می تواند 380
اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. این مدل دارای شتاب صفر تا صد 5 ثانیه و حداکثر سرعت 250 کیلومتر بر ساعت است. نیروی موتور نیز در تمامی مدل های F-Pace با استفاده از یک گیربکس 8 دنده اتوماتیک ساخت کمپانی ZF آلمان به هر چهار چرخ انتقال پیدا می کند. البته ضعیف ترین نسخه دیزلی این خودرو را که به موتور 2 لیتری 163 اسب بخاری مجهز است را می توان با یک گیربکس 6 دنده دستی نیز خریداری کرد.
جگوار F-Pace
در ادامه میتوانید تصاویر تهیه شده از این خودرو را در گالری تصاویر مشاهده کنید.