افشار:

اعتیاد ام‌الفساد آسیب‌های اجتماعی در ایران است

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: اعتیاد در حال حاضر ام‌الخبائث و ام الفساد آسیب‌های اجتماعی در کشور ما است.

اعتیاد ام‌الفساد آسیب‌های اجتماعی در ایران استبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پرویز افشار سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر، در مراسم افتتاحیه عملیاتی سراسری سامانه پیمایش رصد آسیب‌های اجتماعی و تعیین کننده‌های آن که امروز (سه‌شنبه) در سالن همایش‌های سازمان بهزیستی کشور برگزار شد، اظهار کرد: در زمینه اعتیاد کشورهای آمریکای شمالی و کشورهای اروپایی در قالب اتحادیه اروپا، دارای انواع سامانه های رصد هستند و مرکز رصد شبانه روزی دارند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر اعتیاد ام‌الخبائث و ام الفساد آسیب‌های اجتماعی در کشور ما است.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: کشورهای دنیا و دست اندرکاران مبارزه با مواد مخدر، کارهای بسیار زیادی را برای پیشگیری و کاهش آسیب‌های ناشی از معضل اعتیاد در دستور کار خود قرار داده‌اند و اطلاعات خود در بخش های پیشگیری، مقابله ای و همه اقدامات موثر خود را در سامانه های ویژه رصد و پیمایش آسیب‌های اعتیاد خود قرار می‌دهند.

افشار یادآور شد: ستاد مبارزه با مواد مخدر با درک روشنی از حساسیت معضل اعتیاد، در جلسه رسمی درون سازمانی خود، راه‌اندازی سامانه پیمایش رصد آسیب‌های اجتماعی و تعیین کننده‌های آن  را مصوب کرده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در سطح کشور، سامانه‌های بسیاری را در حوزه اعتیاد داریم که از آن جمله می‌توان به سامانه آیداتیس مراکز درمانی وابسته به وزارت بهداشت، سامانه پزشکی قانونی، سامانه پلیس و همچنین سامانه سازمان زندان‌ها اشاره کرد.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: راه‌اندازی سامانه پیمایش رصد آسیب‌های اجتماعی و تعیین کننده‌های آن در سازمان بهزیستی کشور را به فال نیک می‌گیریم و هر گونه کمکی که از ستاد مبارزه با مواد مخدر برآید از ارائه آن کوتاهی نخواهیم کرد.

افشار یادآور شد: در جلسه اخیر مقام معظم رهبری با مسئولان نظام در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی، تصمیمات 24 گانه ای برای کاهش آسیب‌های اجتماعی از سوی ایشان به دستگاه های مختلف ابلاغ شد.

وی تاکید کرد: راه اندازی سامانه رصد ملی آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد از جمله تصمیمات ابلاغی مقام معظم رهبری بود که راه اندازی این سامانه از سوی بهزیستی به عنوان گامی موثر در تحقق این تصمیم به شمار می‌رود.

صحبت های مهم سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در مراسم افتتاحیه عملیاتی سراسری سامانه پیمایش رصد آسیب‌های اجتماعی مورخ 5 دی ماه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر