ماهان شبکه ایرانیان

معاون گردشگری کشور؛

همدان باید برند جهانی شود

معاون گردشگری کشور گفت: همدان جزو پنج شهری بود که در اولویت ما برای تبدیل شدن به برند جهانی قرار داشت بنابراین برنامه‌ها باید با سرعت بیشتری در راستای این هدف دنبال شود.

همدان باید برند جهانی شود

به‌گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی،محمد محب‌خدایی، معاون گردشگری کشور در نخستین جلسه شورای راهبری رویداد همدان؛ پایتخت گردشگری آسیا  که با حضور امیر خجسته نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی، محمودرضا عراقی معاون امور عمرانی استانداری همدان، لیلا اژدری سرپرست دفتر تبلیغات و بازاریابی معاونت گردشگری، علی مالمیر مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان و نمایندگانی از معاونت‌های میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی سازمان برگزار شد، گفت: رویدادها به‌عنوان فرصت باید دیده شوند، رویدادها باید شرایط مناسبی را ایجاد کنند که شهرهای ما صاحب تقویم گردشگری در سال‌های آینده شوند، اجرای برنامه‌هایی در ذیل این رویدادها به برند شدن شهرها و ثبت شدن این رویدادها در تقویم جهانی گردشگری کمک می‌کند. 

محب‌خدایی تصریح کرد: همدان باید همانند سایر استان‌ها، برند و محصول گردشگری خود را مشخص کند، در دنیا هر مقصد گردشگری به‌عنوان یک برند شناخته می‌شود، تعدد برندها باعث می‌شود به شرایط تثبیت در حوزه گردشگری دست پیدا نکنیم و این روند باعث می‌شود ما همیشه در حال گذار باشیم. 

او ادامه داد: ما نقشه راه داریم که در حوزه گردشگری سلامت باید به چه آماری دست پیدا کنیم این آمار در سطح استان توزیع می‌شود و مدیران کل استان‌ها باید برای دستیابی به این اهداف تلاش کنند، همچنین برای جذب گردشگر در حوزه صنایع‌دستی و میراث‌فرهنگی نقشه راه تدوین شده است. 

معاون گردشگری افزود: مهندسی گردشگری متاسفانه در کشور پیاده نشده است، امروز همه رشته‌ها برای رشد و توسعه وارد حوزه مهندسی شده‌اند چراکه در بحث مهندسی ابعاد دیگر هم دیده می‌شود. 

محب‌خدایی با اشاره به اینکه صنعت گردشگری برعکس باقی صنایع چرخه زنده‌ای دارد، افزود: همه دنیا متوجه شده‌اند که همه مشکلاتشان از طریق حوزه صنعت گردشگری حل می‌شود، صنعت گردشگری صنعتی است که دارای چرخه ارگانیک است، تمام ارتباطات در این صنعت آنلاین است و همه با هم ارتباط دارند. 

او ادامه داد: امیدواریم این رویداد ما را به برنامه توسعه گردشگری همدان برساند، توقع ما از استان این است که با یک راهبرد ویژه در بخش افزایش بهره‌وری وضع موجود تلاش کند، همدان جزو پنج شهری بود که در اولویت ما برای تبدیل شدن به برند جهانی قرار داشت بنابراین برنامه‌ها باید با سرعت بیشتری دنبال شود. 

معاون گردشگری افزود: در حوزه گردشگری قوانین خوبی وجود دارد که باید از آن‌ها برای توسعه گردشگری استفاده کرد، باید مشکل مدیریت جزیره‌ای در این حوزه حل شود تا به اهداف برسیم. 

او افزود: ارزآوری و افزایش سفر دو هدف مهم در حوزه گردشگری است که باید به آن‌ها دست پیدا کنیم، کودکان بهترین محرک سفر هستند که باید برای این قشر سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی کرد. 

محب‌خدایی تصریح کرد: استان همدان باید رویدادهای یک سال را آماده کند و به صورت تقویم ارائه دهد، این تقویم گردشگری باید با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان هماهنگ باشد و به صورت تخصصی تهیه شود. 

آمادگی یکپارچه همه دستگاه‌های استان 

محمودرضا عراقی معاون عمرانی استانداری همدان در این نشست گفت: در استان همدان کارگروه گردشگری تشکیل شده است و تمرکز و توجه ویژه‌ای در این حوزه وجود دارد. 

او تصریح کرد: خوشبختانه رویکرد به سمت گردشگری با سرعت بیشتری در کل کشور در حال حرکت است و دستگاه‌های مختلف استان همدان هم برای استفاده از این همایش برای ایجاد اشتغال و درآمد به صورت یکپارچه آمادگی دارند. 

عراقی افزود: استان همدان ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد که از آن‌ها استفاده نشده است، امیدواریم این رویداد به یک فرصت تاریخی برای همدان تبدیل شود، همچنین استان همدان با وجود تعدد آثار تاریخی فراوان، از داشتن یک اثر ثبت جهانی محروم مانده است. 

فرصت تاریخی همدان برای جذب گردشگران

لیلا اژدری سرپرست دفتر بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری در این نشست گفت: در سال 2018 چندین برنامه بین‌المللی با برند شدن شهرهای کشور را خواهیم داشت، این رویدادها فرصت بسیار خوبی برای کشور در راستای جذب گردشگران است. 

اژدری ادامه داد: امیدواریم با برگزاری این رویدادها و برند شدن شهرهای یزد، همدان و تبریز شاهد ورود گردشگران خارجی به کشور باشیم. 

سرپرست دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری اضافه کرد: رویداد پایتخت گردشگری آسیا در سال 2018 برای نخستین بار به صورت پایلوت در همدان اجرا می‌شود، علت انتخاب همدان به این عنوان این است که این شهر باستانی‌ترین شهر است. 

او تصریح کرد: از اول ژانویه 2018 این رویداد در همدان آغاز می‌شود و باید با برنامه‌ریزی در این حوزه از این فرصت تاریخی برای رشد و رونق صنعت گردشگری کشور استفاده کنیم. 

علی مالمیر مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان گفت: در این استان همه به این نتیجه رسیده‌اند که با توجه به مزیت‌های موجود بهترین راه ممکن توسعه همدان، گردشگری است. 

او تصریح کرد: انتخاب برند و شعار گردشگری استان نیازمند بررسی کارشناسان و متخصصان است، این استان دارای بیش از 1752 اثر تاریخی است که باید در انتخاب برند به این داشته‌ها و ظرفیت‌ها توجه شود. 

مالمیر اضافه کرد: تبلیغات محیطی و شهری این رویداد در همدان آغاز شده است، معرفی این رویداد به اصناف، مدارس، فعالان بخش خصوصی و همه اقشار استان با اجرای برنامه‌های ویژه در دستور کار قرار گرفته است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان افزود: برگزاری رویدادهای محدود با کیفیت بالا در قالب این رویداد مدنظر قرار دارد، 28 برنامه در استان طراحی شده است که این برنامه‌ها در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری ورزشی و طبیعی، صنایع‌دستی، جشنواره‌هایی با تم‌های مختلف و متنوع از دی ماه سال 96 آغاز می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان