نسل زد، یعنی کودکان و نوجوانانی که تقریبا بین سالهای 1996 تا 2010 متولد شدند، به قسمتی مجزا از مصرف کنندگان تبدیل شدهاند. بر خلاف افراد نسل وای یا میلنالها (millennial) که گفته میشود نسلشان از اواخر دهه 1970 شروع و در اوایل دهه 2000 خاتمه یافته و شاهد آغاز به کار اینترنت بودهاند، افراد نسل زد کاملا در دنیایی دیجیتالی بزرگ شدهاند و چشم انداز جدیدی را ایجاد کردند که بازاریابان برای بدست آوردن آنها در رقابت با یکدیگر به سر میبرند.
برای اینکه نحوه عملکرد نسل زد را متوجه شوید، از 1500 نوجوان بین 13 تا 15 سال، سوالهایی درباره تفکراتشان درباره همه چیز، از استفاده و تاثیر شبکه های اجتماعی تا ویدیوهای دیجیتال و گونههای جدید سلبریتی آنلاین، پرسیده شد و در قالب یک اینفوگرافیک توسط ADWEEK گردآوری شد. با تکرا همراه باشید.