ارسال لایحه افزایش تعرفه واردات خودرو به مجلس

لایحه مربوط به افزایش تعرفه واردات خودرو به مجلس ارسال می‌شود. به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه، لایحه افزایش تعرفه واردات خودرو و سایر کالاهای وارداتی، جزو مطالبات مقامات عالیه نظام از دولت است

لایحه مربوط به افزایش تعرفه واردات خودرو به مجلس ارسال می‌شود. به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه، لایحه افزایش تعرفه واردات خودرو و سایر کالاهای وارداتی، جزو مطالبات مقامات عالیه نظام از دولت است. به گزارش تکراتو و به نقل از ایران جیب، رئیس سازمان برنامه و بودجه از افزایش تعرفه واردات خودرو و […]

 

ارسال لایحه افزایش تعرفه واردات خودرو به مجلس

لایحه مربوط به افزایش تعرفه واردات خودرو به مجلس ارسال می‌شود. به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه، لایحه افزایش تعرفه واردات خودرو و سایر کالاهای وارداتی، جزو مطالبات مقامات عالیه نظام از دولت است.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایران جیب، رئیس سازمان برنامه و بودجه از افزایش تعرفه واردات خودرو و سایر کلاها خبر داده است. وی در ادامه اعلام نمود که قرار است تا به‌زودی لایحه افزایش تعرفه واردات خودرو و دیگر کالاها به مجلس ارسال گردد.

محمد باقر نوبخت در مورد ارسال لایحه افزایش تعرفه واردات خودرو اعلام نمود که محدود کردن واردات یکی از مطالبات مقامات عالیه نظام از دولت است.

نوبخت اعلام نمود که محدود کردن واردات به دو صورت انجام می‌شود:

نوع اول شامل ممنوع کردن کامل واردات است که در این حالت ثبت سفارشات کالاها بسته می‌شود و باعث می‌شود تا به بازارها شوک وارد گردد.

نوع دوم شامل استفاده از نظام تعرفه‌ای است که در این حالت سیاست‌های غیرتعرفه‌ای برای واردات و صادرات کالاها در نظر گرفته می‌شود و قانون  و برنامه هم بر این موضوع تأکید دارند.

وی در ادامه اعلام نمود که گاهی کشور به واردات کالا هیچ نیازی ندارد و در این حالت بهتر است از سیاست‌های افزایش تعرفه استفاده شود. وی سیاست‌های افزایش تعرفه را براساس سیاست‌های ابلاغ‌شده به دولت دانست.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد که قرار است به‌زودی دولت لایحه‌ای برای افزایش تعرفه‌ برخی کالاها به مجلس ارسال کند و اعلام نمود که در این لایحه نه‌تنها خودرو بلکه بسیاری از کالاهای دیگر نیز به دلیل تقویت تولید ملی با افزایش تعرفه مواجه خواهند شد.

نوبخت در پاسخ به این سؤال که آیا هدف دولت این است که بدون تصویب‌نامه و از طریق لایحه، افزایش تعرفه‌ها را اعمال کند، اعلام نمود که در این مورد مصوبه وجود ندارد و به این صورت تعرفه‌ها افزایش نمی‌یابند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پایان اعلام نمود که:

هرچیزی که در داخل نمی‌توانیم تولید کنیم را قرار نیست با گران شدن وارد کشور نماییم.

 

 

 
 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان