۲۵ حقیقت جالب در مورد حیوانات، که شما نمی‌دانستید

حتی اگر راجع به حیوانات اطلاعات زیادی داشته باشید، مواردی از این لیست ممکن است شگفت زده‌تان کنند! پس برای مبهوت شدن آماده باشید!

25 حقیقت جالب در مورد حیوانات، که شما نمی‌دانستید

حتی اگر راجع به حیوانات اطلاعات زیادی داشته باشید، مواردی از این لیست ممکن است شگفت زده‌تان کنند! پس برای مبهوت شدن آماده باشید!

حتی فکر کردن به انبوه حیواناتی که روی زمین زندگی می‌کنند هم ذهن را منفجر می‌کند! از حشرات کوچک یک روزه بگیرید تا وال‌های آبی غول آسا، هر کدام از این حیوانات خصوصیات منحصر به فردی دارند که آنها را از بقیه متمایز می‌کند.

این شما و این هم 25 حقیقت شگفت انگیز درمورد حیوانات، که شما از آنها خبر نداشتید!

25- مگس خانگی:

مگس‌های خانگی اجازه نمی‌دهند عمر کوتاه‌شان (14 روز) مانع از بروز استعداد موسیقی‌شان شود. صدای ویز ویزی که مگس‌ها از خود درمی‌آورند، همیشه روی نت “فا” است!

24- شتر مرغ:

شتر مرغ‌ها می‌توانند تند تر از اسب‌ها بدوند و شتر مرغ نر می‌تواند مانند شیر غرش کند.

23- خفاش:

خفاش‌ها تنها پستاندارانی هستند که می‌توانند پرواز کنند. تصور کنید انسان می‌توانست پرواز کند!

22- کانگرو:

کانگروها از دم‌شان برای برقراری تعادل بدن استفاده می‌کنند. پس اگر دم یک کانگرو را از زمین بردارید، نمی‌تواند جست و خیز کند.

21- عنکبوت:

بر اساس یک میانگین در هر 4000 متر مربع زمین سبز، 50٫000 عنکبوت زندگی می‌کنند. حالا دیگر کمی برای توی چمن رفتن شک خواهید داشت!

20- ببر:

ببرها نه تنها بر روی موهای بدن‌شان، بلکه بر روی پوست‌شان هم این نوارها را دارند و جالب است که بدانید الگوهای بدن هیچ دو ببری شبیه به هم نیست.

19- کروکودیل:

برای فرار از دست یک کروکودیل و برای جلوگیری از گاز گرفته شدن توسط او، انگشت‌تان را درون تخم چشمش فشار دهید، کروکودیل فورا شما را رها می‌کند و اجازه می‌دهد بروید.

18- کک:

کک‌ها می‌توانند بیشتر از 200 برابر طول‌شان بپرند. این معادل آن است که یک انسان بتواند از روی ساختمان امپایر استیت نیویورک بپرد!

17- گربه:

گربه در هر گوش خود 32 عضله دارد. پس می‌تواند حتی کم ترین صداها را هم بشنود.

16- فیل:

فیل‌ها می‌توانند بوی آب را از فاصله‌ای بیشتر از 4٫5 کیلومتر بو بکشند. همچنین آنها یکی از سه پستانداری هستند که یائسگی را تجربه می‌کنند. دو تای دیگر وال گوژپشت و زنان انسان هستند.

15- کوالا:

کوالاها تنها برگ درختان اکالیپتوس را می‌خورند و نه هیچ چیز دیگری.

14- سگ آبی:

چون دندان‌های سگ آبی همواره در حال رشد است، آنها مجبورند همواره چیزی را بجوند تا دندان‌ها در اندازه قابل کنترلی بمانند. اگر آنها این کار را نکنند، دندان‌هاشان در آخر تا مغزشان رشد می‌کند!

13- مورچه:

از قیام مورچه‌ها بر حذر باشید. به ازای هر انسان روی کره زمین 1 میلیون مورچه وجود دارد. این موجودات انعطاف پذیر هرگز نمی‌خوابند و ریه هم ندارند.

12- صدف:

صدف‌ها می‌توانند بسته به اینکه کدام جنسیت در حال حاضر برای جفت گیری لازم است، جنسیت خود را تغییر دهند. چه انطباق پذیری بی‌نظیری!

11- پروانه‌ها:

پروانه‌ها 2 چشم مرکب دارند که هر کدام از آنها از 1000 عدسی تشکیل شده، اما با این حال آنها تنها می‌توانند رنگ‌ها قرمز، سبز و زرد را ببینند.

10- حلزون:

این را امتحان نکنید، اما اگر یکی از چشم‌های حلزون به هر دلیل کنده شود، او می‌تواند دوباره چشم جدیدی رشد دهد!

9- لاکپشت:

می‌توان جنسیت یک لاکپشت را از روی صدایی که درمی‌آورد تشخیص داد، نرها خر خر می‌کنند و ماده‌ها هیسسس!

8- زرافه:

زرافه هیچ تار صوتی ندارد و زبانش به رنگ آبی یا سیاه است.

7- سنجاب:

بار دیگری که در سایه یک درخت نشستید حتما از سنجاب‌ها تشکر کنید. میلیون‌ها درخت به دست سنجاب‌ها کاشته می‌شوند. آنها دانه‌های درختان را مخفی می‌کنند و بعد فراموش می‌کنند آنها را کجا خاک کرده اند و به این ترتیب آن دانه رشد می‌کند و درخت می‌شود.

6- وال آبی:

وال‌های گوژپشت در میان تمام پستانداران بلند ترین صداها را ایجاد می‌کنند. البته شاید شما فکر می‌کردید بلند ترین صدایی که تا به حال شنیده اید مربوط به آن بچه دو ساله‌ای است که در هواپیما در صندلی پشتی شما نشسته بود!

5- سگ:

اثر بینی سگ‌ها، مانند اثر انگشت انسان‌ها، برای هر سگ منحصر به فرد است و می‌توان از آن برای شناسایی سگ‌ها از هم استفاده کرد.

4- اسب دریایی:

اسب دریای آرام ترین ماهی در تمام دریاست. این جاندار تنها یک صدم مایل در هر ساعت حرکت می‌کند (حدود شانزده هزارم کیلومتر در ساعت).

3- خوک:

خوک‌ها مرتبا با هم ارتباط برقرار می‌کنند. بیشتر از 20 آوای صوتی در خوک‌ها شناسایی شده که در موقعیت‌های مختلف به یکدیگر می‌گویند، از ابراز عشق به همسر بگیرید تا گفتن جمله “من گرسنه هستم”!

2- سگ پودل:

برخلاف باور عموم، پودل‌های فرانسوی در حقیقت در آلمان به وجود آمدند.

1- مرغ مگس خوار:

مرغ مگس خوار تنها پرنده‌ای است که می‌تواند عقبی پرواز کند و بال‌هایش هر ثانیه بیشتر از 80 بار باز و بسته می‌شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان