نماینده مردم تهران در مجلس تهران:

کانون وکلا حمایت از حقوق مردم را برعهده دارد

اهواز - نماینده مردم تهران در مجلس تهران گفت: وکیل به مثابه کنشگر اجتماعی و کانون وکلا به مثابه یک نهاد مدنی، حمایت از حقوق مردم را برعهده دارند.

کانون وکلا حمایت از حقوق مردم را برعهده دارد

به گزارش خبرنگار مهر، پروانه سلحشوری پیش از ظهر امروز در همایش سراسری وکلای کشور در اهواز اظهار کرد: وکیل را اگر کنشگر اجتماعی بدانیم، اتحادیه ها و کانون های وکلا نقشی پر رنگی در توسعه اجتماعی داشته و خواهد داشت که خیلی مهم است.

وی افزود: کانون وکلای دادگستری از معدود نهادهای مستقلی است که توانسته استقلال خود را نگه دارد؛ کانون های وکلا و وکیلان ما در این حوزه برای حفظ استقلال تلاش بسیاری انجام و هزینه های زیادی دادند.

نماینده مردم تهران در مجلس تهران تصریح کرد: می دانیم که وکیلان هیچ وقت از حق کوتاه نیامدند و به عنوان نخبگان جامعه معضلات اجتماعی را به صورت ملموس حس می کنند و برای همین نقشی کلیدی در حل معضلات جامعه ایفا می کنند.

سلحشور با تقدیر و تشکر از مردم خوزستان برای انتخاب یک زن به عنوان رئیس کانون وکلای استان گفت: نماینده مردم تهران هستم ولی دلم همیشه با خوزستان است.

وی یادآور شد: یکی از گروه های اجتماعی که می تواند در دستیابی موقعیت ها برای زنان کمک کنند همین وکلا هستند.

سلحشور عنوان کرد: بحث حقوق شهروندی جدیدا در ایران مطرح شده ولی سال ها در دنیا وجود دارد؛ بنابراین امیدوارم برای کشور در حد شعار باقی نماند و شاهد رعایت این حقوق برای مردم ایران باشیم.

وی با اشاره به اینکه وکلا این توانمندی را دارند که حقوق شهروندی را به مردم معرفی کنند، گفت: مردم دارای حق هستند و ما کسانی هستیم که از حقوق مردم دفاع می کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس تهران در پایان یادآور شد: در جامعه ای که تلاطم های بسیاری را در این سال ها طی کرده و 110 سال پس از مشروعیت هنوز به آنچه می خواهد نرسیده مهم این است که همه وکلا با حفظ اصرار و پافشاری بر استقلال خود به عنوان یک نهاد مدنی سهم بزرگی در توسعه ایران داشته باشند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر