صدور حکم حبس ابد برای ۱۰ بحرینی

روزنامه الأیام (وابسته به دیوان پادشاهی بحرین) اعلام کرد که دادگاه این کشور در قضیه ای که وزارت کشور بحرین نام "کارخانه ساخت مواد منفجره النویدرات" را بر آن گذاشته است ۱۰ نفر را به حبس ابد محکوم کرده و تابعیت بحرینی ۱۱ نفر را سلب کرد.

خبرگزاری مهر: دادگاه آل خلیفه در پرونده ای 10 نفر را به حبس ابد محکوم نموده و از 11 نفر سلب تابعیت کرد.

روزنامه الأیام (وابسته به دیوان پادشاهی بحرین) اعلام کرد که دادگاه این کشور در قضیه ای که وزارت کشور بحرین نام "کارخانه ساخت مواد منفجره النویدرات" را بر آن گذاشته است 10 نفر را به حبس ابد محکوم کرده و تابعیت بحرینی 11 نفر را سلب کرد.

به گفته این روزنامه دادگاه همچنین متهمین اول، دوم و سوم را به پرداخت 300 هزار دینار بحرینی (800 هزار دلار) محکوم نمود.

متهم اول سید مرتضی السندی از رهبران جنبش وفاست که در خارج از بحرین بسر میبرد و دوشنبه گذشته حکم اعدام او به همراه 5 تن دیگر در قضیه طراحی ترور فرمانده نیروهای مسلح بحرین صادر شده است.

وزارت کشور بحرین مدعی است در سال 2015 با حفاری زمین در منطقه النویدرات موفق به کشف یک و نیم تن مواد منفجره در عمق زمین شده و آن را به انبار و کارخانه تولید مواد منفجره ای در این منطقه نسبت داده است. این در حالیست که در تصاویری که تلویزیون بحرین در این خصوص نمایش داده است هیچ تصویر و سندی که نقش جرثقیل ها و حفاری زمین را اثبات کند نشر نگردیده و تنها تصاویری از داخل یک منزل به نمایش در آمده است.

به گفته شاهدانی عینی در سپتامبر سال 2015 بولدزرها به همراهی نیروهای نظامی به مدت سه روز متوالی بی دلیل در منطقه مسکونی النویدرات اقدام به حفاری نموده بودند اما علت و نتیجه‌ی آن مشخص نبوده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر