هلال احمر در هفته ای که گذشت؛

اسکان اضطراری بیش از ۲۰ هزار زلزله زده شهرستان کوهبنان/ موزه استاد «علی اکبر صنعتی» به پاتوق هنرمندان تبدیل می شود

مهمترین اخبار و رویدادهای جمعیت هلال احمر را با یک کلیک مشاهده کنید.

بسته خبری هلال احمر/////ترس از زلزله دردی از کسی دوا نمی‌کند/اسکان اضطراری بیش از 20 هزار زلزله زده شهرستان کوهبنان/موزه استاد «علی اکبر صنعتی» به پاتوق هنرمندان تبدیل می شودبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جمعیت هلال احمر در هفته ای که گذشت شاهد وقوع رویدادهایی بود که در این بسته خبری به آن می پردازیم.

اسکان اضطراری بیش از 20 هزار زلزله زده شهرستان کوهبنان

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: از ٣٠ آذر تا ٦ دی ماه به 20 هزار 65 نفر خدمات اسکان اضطراری با برپایی 4 هزار و 13 دستگاه چادر انجام شده است.

وی در خصوص خدمات امداد و نجات هلال احمر در زمین لرزه ٥.٢ ریشتری کوهبنان استان کرمان اظهار کرد: از ٣٠ آذر که زلزله5.2 ریشتری در کوهبنان کرمان رخ داد تا ٦ دی ماه شاهد 227 پس لرزه در این منطقه بودیم.

ترس از زلزله دردی از کسی دوا نمی‌کند

محمود محمدی نسب دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: روی زمین 4 ریشتر زلزله می‌آید اما به دلیل ترس و اضطراب در ذهن مردم زلزله 8 تا 9 ریشتری رخ می دهد و باید توجه داشت که این ترس دردی از کسی دوا نمی‌کند.

وی تصریح کرد: وحشت از وقوع زلزله طبیعی است اما آنچه که در زلزله کرمان طی روزهای اخیر به چشم خودم مشاهده کردم، هجوم عجیب مردم و وحشت بی حد و اندازه آنان بود و بهتر است به جای ترس مراقب باشیم.

امدادرسانی به بیش از 4 هزار هموطن آسیب دیده از سوانح طی 72 ساعت گذشته

شاهین فتحی معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: به 4 هزار و 307 تن از هموطنان آسیب دیده از حوادث و سوانح، طی 72ساعت گذشته امدادرسانی شده است.

وی اظهار کرد: طی این مدت 259 ماموریت امدادی برای کمک به هموطنان آسیب دیده در سراسر کشور انجام شد و 223 تن از هموطنان با انجام عملیات متعدد، نجات داده شده، 138 نفر توسط عوامل امدادی هلال احمر به مراکز درمانی منتقل و 158 نفر نیز از خدمات درمان سرپایی بهره‌مند شده اند.

امدادرسانی به 126 هموطن آسیب دیده طی 24 ساعت گذشته

شاهین فتحی معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: در 24 ساعت گذشته به 126 تن از هموطنان آسیب دیده از حوادث و سوانح امدادرسانی شده است که طی آن 32 نفر توسط عوامل امدادی هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی با اشاره به گزارش عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر طی 24 ساعت گذشته در سراسر کشور اظهار کرد: طی این مدت 70 ماموریت امدادی برای کمک به هموطنان آسیب دیده در سراسر کشور انجام شد.

وی با بیان اینکه به 126 تن از هموطنان آسیب دیده از حوادث و سوانح، طی 24 ساعت گذشته امدادرسانی شده است، بیان کرد: 41 تن از هموطنان با انجام عملیات متعدد، نجات داده شده، 32 نفر توسط عوامل امدادی هلال احمر به مراکز درمانی منتقل و 54 نفر نیز از خدمات درمان سرپایی بهره‌مند شده اند.

97 مصدوم و یک کشته بعد از وقوع زلزله تهران

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر؛ اظهار کرد: زلزله 5.2 ریشتری ملارد تاکنون 12 پس لرزه، یک کشته و 97 مصدوم داشته است.

وی افزود: در استان البرز 50 مصدوم، تهران 34 مصدوم، ساوه 12 مصدوم و قزوین نیز یک مصدوم داشتیم.

موزه استاد «علی اکبر صنعتی» به پاتوق هنرمندان تبدیل می شود

اسماعیل رمضانی مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر گفت: امیدواریم با مشارکت داوطلبان جمعیت هلال احمر، غبار فراموشی 10 ساله را از مجموعه موزه استاد صنعتی بزداییم و این موزه پاتوقی برای کسانی باشد که درد را می‌فهمند.

وی اظهار کرد: درد نقطه زایش هنر است و انسان دردمندی مثل علی اکبر صنعتی، که در پرورشگاه بزرگ شد، توانست مردم کوچه و بازار را از آثار هنری خود بهره‌مند کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر