مدیران لامبورگینی مدعی اند اوروس مدل سال 2019 به صورت پلاگین هیبرید راهی بازار خواهد شد. بالاخره پس از راه اندازی و ادامه یک کمپین تبلیغاتی طولانی، لامبورگینی در نهایت به صورت رسمی از اوروس جدید رونمایی کرد.
این اتومبیل شاسی بلند باشکوه که اولین خودروی کلاس سوپر اس یو وی (سوپر شاسی بلند) لامبورگینی است علاوه بر موتور بنزینی لامبورگینی به یک پیشرانه هیبریدی نیز مجهز خواهد شد.
در همین راستا مجله بریتانیایی اتواکسپرس موفق شده است با یکی از کارمندان ارشد کمپانی لامبورگینی مصاحبه کند. در طی این مصاحبه مشخص شده است که این کمپانی خودروسازی در نهایت تصمیم دارد که اوروس را به عنوان اولین خودروی پلاگین هیبرید خود در خط تولید قرار داده و راهی بازار کند.
البته اوروس پلاگین هیبرید اولین وسیله نقلیه الکتریکی نیست که این کمپانی ایتالیایی تولید کرده است. پیش از این طراحان خودروی هوراکان توانسته بودند به واسطه بهره مندی و الهام از کانسپت آستیون نیروی مورد نیاز این خودرو را از طریق انرژی الکتریکی تامین کنند.
هرچند که کانسپت 3 ساله آستریون هیچگاه به مرحله تولید نرسید اما توانست قوای محرکه خود را در اختیار هوراکان قرار داده و مهندسان طراح آن را به استفاده از نیروی برق در خودرو ترغیب کند.
این هوراکان فعلی می تواند با استفاده از 3 موتور الکتریکی و یک موتور خورجینی ده سیلندر 5.2 لیتری قدرتی معادل با 910 اسب بخاری تولید کند.
استفاده ترکیبی از منابع تامین کننده قدرت در قوای محرکه خودروی اوروس و تولید نسخه پلاگین هیبرید آن، احتمال حضور این خودرو را به عنوان یک سوپر اس یو وی بی رقیب در بازار چین به شدت افزایش می دهد.
سرمایه گذاری بر روی اوروس پلاگین هیبرید نشان دهنده اهمیت باراز چین برای کمپانی لامبورگینی بوده و اشتیاق مدیران این کمپانی را برای بدست آوردن مشتریان چینی نشان می دهد.
یکی از افراد نزدیک به لامبورگینی به اتواکسپرس گفته است که اگر ما بخواهیم محبوبیت خود را در بازار حفظ کرده و جایگاه بهتری را بدست آوریم باید قوای محرکه هیبریدی را به صورت انتخابی و آپشنال در اختیار مشتریان خود قرار دهیم.
احتمالا شما هم مثل ما می خواهید بدانید که بالاخره این خودرو به چه قوای محرکه ای مجهز است؟ واقعیت این است که هیچ احتمالی به طور قطع تایید نشده و خیلی زود است که ما در این زمینه نظر بدیم اما با توجه به اعلامیه ای که مدیر عامل این کمپانی یعنی استفانو دومنیکالی صادر کرده است اوروس قطعا به یک موتور درون سوز گازوئیلی مجهز نخواهد شد.
هنوز اطلاعاتی در مورد قوای محرکه این خودرو در دسترس نیست اما با توجه به شواهد، منطقی به نظر می رسد که اوروس پلاگین هیبرید از تجهیزات و گزینه های سخت افزاری موجود در پورشه پانامرا Turbo S E-Hybrid استفاده کند.
اگر چنین باشد این خودرو علاوه بر یک موتور الکتریکی به یک موتور تویین توربو 8 سیلندر 4 لیتری نیز مجهز خواهد بود. این قوای محرکه می تواند با حداکثر توان خود قدرتی 680 اسب بخار و گشتاوری 850 نیوتن متری تولید کند.
اگر مطابق با این نظریه تجهیزات و گزینه های سخت افزاری ای مشابه با پورشه پانامرا Turbo S E-Hybrid در لامبورگینی اوروس جدید مورد استفاده قرار بگیرد این خودرو با داشتن گشتاوری مشابه با نسخه فعلی می تواند قدرت موتور بیشتری تولید کند. نسخه فعلی قدرتی 650 اسب بخاری دارد.
به عنوان یادآوری بد نیست بدانید که پورشه پانامرا از یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 14.1 کیلووات ساعت استفاده می کند. این باتری می تواند به خودرو کمک کند تا مسافتی در حدود 50 کیلومتر را با استفاده از نیروی برق طی کند.
به این ترتین انتظار می رود که نسخه پلاگین هیبرید لامبورگینی اوروس نیز علاوه بر یک موتور الکتریکی برای بدست آوردن نیروی مورد نیاز این موتور به یک باتری نیز مجهز باشد.
به نظر می رسد خودرو هایی مثل پورشه کاین Turbo S E-Hybrid و آئودی RS Q8 نیز ساختاری مشابه با پورشه پانامرا Turbo S E-Hybrid خواهد داشت.
در ادامه از شما دعوت می کنیم که تیزر معرفی خودروی لامبورگینی اوروس مدل سال 2019 را تماشا کنید: