ماهان شبکه ایرانیان

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

«حکایت‌های کمال» در بازار کتاب/ قصه‌هایی از طهران قدیم

مجموعه پنج جلدی «حکایت‌های کمال» نوشته محمد میرکیانی، به زودی از سوی به نشر منتشر می‌شود و قصه طهران قدیم را روایت می‌کند.

«حکایت‌های کمال» در بازار کتاب/ قصه‌هایی از طهران قدیم

محمد میرکیانی، در گفتگو با خبرنگار مهر از انتشار مجموعه «حکایت‌های کمال» خبر داد و افزود: در این مجموعه 150 قصه روایت شده؛ به عبارتی در هر جلد 30 قصه جای گرفته که به تهران در دهه 40 می پردازد و نوجوانی خود من را حکایت می‌کند. منی که در جنوب شرق تهران، در خیابان خراسان بزرگ شده‌ام و خاطرات بسیار از تهران و دوره‌گردها و دستفروش‌ها و معرکه‌گیرهایش دارم. همچنین قصه‌های این مجموعه، فضایی شاد و طنزآمیز دارند و نوعی مردم شناسی و  آشنایی با سبک زندگی مردم دهه 40 به شمار می‌آیند.

نویسنده  «حکایت‌های کمال» مخاطب این مجموعه را دوگانه دانست و گفت: خواننده این روایت‌ها هم نوجوانانی هستند که دلشان می‌خواهد با هم‌سالان خود و شیوه زندگی‌شان در چند دهه گذشته آشنا شوند و هم بزرگ‌ترهایی که دلشان می‌خواهد خاطرات روزگار رفته خود را مرور کنند.

میرکیانی، رسیدن اعضای خانواده به یک ادبیات مشترک را یکی از اهداف انتشار مجموعه پنج جلدی «حکایت‌های کمال» برشمرد و افزود: یکی از شیوه‌های گرم شدن فضای خانواده و نزدیک شدن اعضا به یکدیگر، رسیدن به یک ادبیات مشترک است و این قصه‌ها با مخاطب دوگانه خود این امکان را فراهم می آورند.

به گفته این نویسنده نوجوان، قرار است مجموعه «حکایت‌های کمال» به یک سریال تلویزیونی تبدیل شود. قدرت‌الله صلح میرزایی کارگردانی این پروژه و علی اشکان تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارند.

میرکیانی به این که همچنان قصه‌گویی جذاب است و مخاطبان خاص خود را دارد، اشاره و بیان کرد: قصه‌های شیرینی در  اسرارنامه، الهی نامه، مثنوی، شاهنامه و... وجود دارد که باید برای کودکان و نوجوانان، بازنوشته شود و من در آثار خود چنین کرده‌ام.

میرکیانی در مجموعه «50 قصه برای نوجوانان» که هنوز ناشری برای آن مشخص نشده به ماجراهای واقعی مربوط به نوجوانان و داستان‌های آنان پرداخته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان