امام جمعه دماوند:

فتنه ۸۸ حاصل سرپیچی از نصایح دلسوزانه رهبری بود

ورامین- امام جمعه دماوند در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: فتنه ۸۸ حاصل سرپیچی از نصایح دلسوزانه رهبری بود و آقایانی که برای خود در انتخابات حقی قائل بودند، عملا پیاده نظام دشمن شدند.

فتنه 88 حاصل سرپیچی از نصایح دلسوزانه رهبری بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی در خطبه های نماز جمعه دماوند، طی سخنانی با اشاره به سالروز حماسه 9 دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت گفت: مردم ایران اسلامی همواره بصیر بودند و با همین بصیرت نیز در 15 سال مبارزه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایستادگی کردند، بعد از پیروزی انقلاب هم مردم با بصیرت و آگاهی و تشخیص حق از باطل، فتنه های کوچک و بزرگ را خاموش کردند.

وی بر داشتن ملاک و معیار صحیح برای تشخیص راه از چاه اشاره کرد و گفت: دین اسلام، قرآن، امامت و ولایت و سنت پیامبر(ص)  تا روز قیامت چراغ راه هدایت و کشتی نجات هستند و باید بدانیم قرآن و اهل بیت علیهم السلام هیچگاه از یکدیگر جدا نخواهند شد، بدانید هرگاه مانند جنگ صفین قرآن و اهل بیت را جدا کردند، فتنه آغاز می شود.

امام جمعه دماوند با بیان این که هرکس در مقابل امام مسلمین می ایستد و منم منم می کند، فتنه گر است، ادامه داد: ما عقیده داریم، کسی که در برابر امامان معصوم علیهم السلام بایستد و با امر آن ها مخالفت کند، مشرک و کافر است، اما بعد از امام معصوم، وظیفه اطاعت از ولی فقیه بر عهده ما است، این تبعیت مورد تایید عقل و شرع است.

فتنه 88 حاصل سرپیچی از نصایح دلسوزانه رهبری بود

فتاح دماوندی با اشاره به فرمایشات امام راحل(ره) ادامه داد: «ولایت فقیه، همان ولایت رسول الله(ص) است. » ، در زمان غیبت ، ولی فقیه اختیارات را دارد و احکام اسلام را اجرا می کند و اگر دعوایی باشذ، حرف آخر را می زند و جامعه را از هرج و مرج دور می کند، البته نباید توهم پیدا کنیم، که مقام فقها همان مقام ائمه و رسول اکرم(ص) است، صحبت از وظیفه است، ولایت یعنی حکومت و اداره کشور و اجرای قوانین شرع مقدس که وظیفه سنگینی است.

وی با بیان این که فقها، اجتماعا و یا انفرادا برای اجرای حدود و حفظ ثغور و نظام، حکومت شرعی تشکیل می دهند، افزود: به فرموده امام راحل(ره) اگر این امر برای کسی امکان داشته باشد، واجب عینی است، در ایران نیز توسط امام(ره) این حکومت و نظام تشکیل شد و به صورت جمهوری اسلامی درآمد که مردم نیز در سرنوشت خود و برای انتخاب رییس جمهور، نماینده مجلس و ... تاثیر گذار باشند و امروز 40 سال از انقلاب گذشته و 40 انتخابات برگزار شده است، این انتخابات ها توسط مردم و دولت با نظارت های دقیق و متقابل برگزار شده است.

خطیب جمعه دماوند ادامه داد: هر چند سال یک بار نیز یک سلیقه سیاسی رای می آورد،اما در سال 88 آن فرد بازنده شروع به فتنه گری و سر باز زدن و نپذیرفتن نتیجه انتخابات کرد و به جای پیگیری اعتراض خود از راه قانونی، دعوا را به خیابان ها کشاند و آب به آسیاب دشمن ریخت، دشمن نیز از فرصت استفاده و جوانان را تحریک کرد و شعارهای ساختارشکن را گسترش داد و این آقایانی که برای خود حقی قائل بودند، عملا پیاده نظام دشمن و بازیگر این بازی خطرناک شدند.

گاهی فتنه گران ظاهری مومنانه و فریبنده دارند

فتاح دماوندی نقش رهبری در این برهه را هدایت، نصیحت و خیرخواهی دانست و گفت: اطاعت از ولی فقیه در این میان، اگر چه برخی خود را صاحب حق بدانند، واجب است، باید به خاطر نظام و مصلحت مردم سر عقل می آمدند، اما کوتاه نیامدند و نظام را متهم کرده و ناامیدی را رواج دادند، امروز هم برخی افراد همین راه را طی می کنند، ممکن است خود را دین دار هم بدانند و ظاهر فریبنده و مومنانه داشته باشند، اصحاب دشمن در جنگ جمل، نهروان و صفین نیز ظاهری دین دار داشتند.

وی با بیان این که در فتنه 88 تا روز 9 دی روند تعداد فتنه گران کم تر شد، گفت: روز 9 دی بساط فتنه برچیده شد، اما جریان فتنه و نفاق همواره در کمین است و هرکس راه خود را از انقلاب اسلامی، امام و شهدا و رهبری جدا کرد و ساز مخالف زد، باید از او برائت جست، ممکن است، این افراد شعارهای جذاب و شعار عدالت، آزادی و مبارزه با ظلم دهند، اما باید دید این شعارها را چه کسی و در چه زمانی و با چه نیتی سر داده است.

امام جمعه دماوند با اشاره به جمله امام راحل(ره) ، ملاک را حال فعلی افراد دانست و گفت: آقا فرمودند، کسانی که کشور در اختیار آن ها قرار داشته و یا قرار دارد، حق ندارند علیه کشور حرف بزنند و باید پاسخگو باشند، جمهوری اسلامی هم رویش داشته و هم ریزش، باید از خدمات سپاسگزاری کرد و اشکالات را نیز دید و نقد منصفانه کرد، نه این که سیاه نمایی کرده و مخالف خوان کشور شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان