معرفی بهترین تلفن‌های هوشمند سال ۲۰۱۷ برای عکاسی و فیلم‌برداری

کدام تلفن‌های هوشمند موجود در بازار بهترین دوربین‌ها را دارند و بهترین عکس‌‌ها و فیلم‌ها را می‌گیرند؟

معرفی بهترین تلفن‌های هوشمند سال 2017 برای عکاسی و فیلم‌برداری

کدام تلفن‌های هوشمند موجود در بازار بهترین دوربین‌ها را دارند و بهترین عکس‌‌ها و فیلم‌ها را می‌گیرند؟

 

خیلی راحت نیست در بازاری که از تلفن‌های هوشمند توانمند اشباع شده است انگشت روی بهترین آنها گذاشت که بهترین دوربین را دارد؛ آن هم امسال که دوربین‌ تلفن‌های هوشمند خیلی بهتر از سال‌های قبل شده است.

در این مطلب، سعی کرده‌ایم تلفن‌های هوشمند را با هم در کفه ترازو بگذاریم و از همه نظر و هر شرایط نوری آنها را بررسی کنیم تا شما هم ببینید کدام یک بهترین تصویر را ثبت و بهترین فیلم را ضبط می‌کنند.

قبل از این که دست به انتخاب بزنید، بهتر است فکر کنید که از دوربین تلفن همراهتان واقعاً چه می‌خواهید. آیا می‌خواهید چیزی داشته باشید که هم تصاویر بیرون را خوب بگیرد و هم در شرایط کم نور شما را آزار ندهد؟ آیا برایتان عکس گرفتن تند و سریع با دوستان مهم‌تر است یا قدرت بالای حسگری که با آن بتوانید تصاویر شگفت‌انگیزی بگیرید؟

البته، اگر تصمیم دارید تمام روز را عکس بگیرید، باید به ابعاد باتری و کیفیت نمایشگر هم فکر کنید زیرا باتری تلفن هوشمند شما باید به اندازه‌ای قدرتمند باشد که بتواند شما را تمام روز سرگرم عکاسی کند نه این که اواسط روز کم بیاورد.

و اگر عادت دارید مدام نگاهی به عکس‌هایتان بیندازید، حتماً متوجه می‌شوید تلفن هوشمندی که نمایشگر OLED داشته باشد واقعاً تصاویر شما را به شکل زیباتری جلوه می‌دهند. اما اگر پست کردن تصاویرتان در رسانه اجتماعی یا حتی چاپ کردن آنها برایتان اهمیت بیشتری دارد، باید به گزینه‌های دیگری فکر کنید و عوامل زیادی را در نظر بگیرید.

ما در اینجا همه اطلاعات را برای شما عنوان کرده‌ایم و نمونه‌ای از بهترین تصویری که می‌توان ثبت کرد را نیز گذاشته‌ایم تا بتوانید به خوبی تلفن همراه بعدی خود را با بهترین دوربینی که مد نظرتان است انتخاب کنید.

گوگل پیکسل 2 / پیکسل 2 ایکس ال

این دو بهترین دوربین را در میان تلفن‌های هوشمند دارند.

تاریخ عرضه: اکتبر 2017 / دوربین پشت: 12٫2 مگاپیکسل / دوربین جلو: 8 مگاپیکسل / لرزشگیر نوری: بله / دریچه دیافراگم دوربین پشت:  F/1.8 / فوکوس خودکار: تشخیص حالت و لیزری / وزن: 143 گرم، 175 گرم / ابعاد: 145٫7x 69.7 x 7.8 میلی‌متر، 157٫9 x 76.7 x 7.9 میلی‌متر / ظرفیت باتری: 2700 میلی‌آمپر، 3520 میلی‌آمپر / حافظه داخلی: 64 گیگابایت، 128 گیگابایت

در یک کلام: بهترین عملکرد دوربین با تجربه عالی اندروید

هر دو گوگل پیکسل 2 حسگرهای خوبی در پشت و قدرت پردازش نرم‌افزاری شگفت‌انگیزی دارند و از نظر عملکرد هم شبیه هم هستند. به این معنی که شما می‌توانید یک عکس معمولی بگیرید و فوراً در مقابل چشمان خود مشاهده کنید که گوشی چگونه چندین تصویر را به هم می‌دوزد تا بهترین تصویر را به شما ارائه دهد. با این که گوشی‌های پیکسل 2 یک لنز دارند اما می‌توانند تصاویر خارق‌العاده‌ای را ثبت کنند.

نرم‌افزار دوربین را نمی‌توان همیشه بهترین نامید زیرا در ثبت تصویر کمی تأخیر دارد و بعد از ثبت تصویر کمی باید منتظر پاسخگویی نرم‌افزار ماند اما تثبیت نوری تصویر واقعاً حیرت‌انگیز است.

پیکسل 2 ایکس ال نمایشگر بزرگتر و باتری باداوم‌تری دارد و برای آنهایی جذاب است که به دنبال یک تلفن هوشمند درجه یک و البته در نهایت کمی گران‌تر هستند. اما اگر می‌خواهید بهترین تصاویر را با تلفن همراه هوشمندتان ثبت کنید، ما به شما گوگل پیکسل 2 را پیشنهاد می‌کنیم.

سامسونگ گلکسی نوت 8

بسیار نزدیک به تلفن هوشمندی که بهترین دوربین را دارد.

تاریخ عرضه: سپتامبر 2017 / دوربین پشت: 12 مگاپیکسل دوگانه / دوربین جلو: 8 مگاپیکسل / لرزشگیر نوری: بله / دریچه دیافراگم دوربین پشت:  F/1.7 / فوکوس خودکار: تشخیص حالت / وزن: 195 گرم / ابعاد: 162٫5x 74.8 x 8.6 میلی‌متر / ظرفیت باتری: 3300 میلی‌آمپر / حافظه داخلی: 64 گیگابایت

در یک کلام: بهترین دوربین سامسونگ با نمایشگر وسیع اما عملکرد ضعیف در بلندگوها و عمر باتری کم

دوربین سامسونگ گلکسی نوت 8 به چندین دلیل یکی از بهترین دوربین‌هایی بود که تست شد: اول از همه این که حسگر دوگانه فوق‌العاده و قدرتمند است.

محو شدن تصویر پس زمینه، لنز تله فوتو و سرعت عکس‌برداری نیز از عواملی هستند که ما در یک تلفن هوشمند پیشرفته به دنبالش هستیم.

عمر بیشتر باتری و نمایشگر بهتر در این تلفن هوشمند به این معنی است که شما می‌توانید به مدت طولانی‌تر عکس بگیرید و با رنگ‌های خیلی زنده و طبیعی از مشاهده آنها لذت ببرید.

چیزی که در دوربین تلفن‌های سامسونگ دوستشان داریم این است که هر تصویری که با آنها می‌گیریم، حتی در شرایط کم نور، در نهایت شفاف و واضح است. این دقیقاً همان چیزی است که همه از یک تلفن هوشمند گران قیمت انتظار دارند و در گلکسی نوت 8 سامسونگ هم بی‌شک همین ‌طور است.

سامسونگ حالت‌های تصویربرداری زیادی را در نوت 8 گنجانده است اما استفاده از تنظیمات عکس‌برداری خودکار خیلی راحت است و با یک لمس ساده امکان‌پذیر می‌شود. خیلی نمی‌توان بین نوت 8 و پیکسل 2 تمایز قائل شد زیرا هر دوی آنها شما را راضی نگه می‌دارند.

ساسونگ گلکسی اس 8 / گلکسی اس 8 پلاس

تلفن‌های هوشمندی که کمی ارزان‌تر هستند اما همچنان دوربین‌های فوق‌العاده‌ای دارند.

تاریخ عرضه: آپریل 2017 / دوربین پشت: 12 مگاپیکسل دوگانه / دوربین جلو: 8 مگاپیکسل / لرزشگیر نوری: بله / دریچه دیافراگم دوربین پشت:  F/1.7 / فوکوس خودکار: تشخیص حالت / وزن: 195 گرم، 173 گرم / ابعاد: 148٫9x 68.1 x 8 میلی‌متر، 159٫5 x 73.4 x 8.1 میلی‌متر  / ظرفیت باتری: 3000 میلی‌آمپر، 3500 میلی‌آمپر / حافظه داخلی: 64 گیگابایت

در یک کلام: نمایشگرهای عالی و دوربین‌های خارق‌العاده منتها هنوز گران هستند و جای اسکنر بیومتریک هم مناسب نیست.

هر دو مدل گلکسی اس 8 سامسونگ در حال حاضر بهترین دوربین‌ها را در بازار دارند و از بهترین تلفن‌های هوشمند به حساب می‌آیند.

شاید فقط برخورداری از یک حسگر از دلایلی باشد که حالت پرتره آن طور که باید خوب باشد نیست اما اگر این گزینه برایتان مهم نیست ما این تلفن‌های هوشمند را به شما جداً پیشنهاد می‌کنیم.

گلکسی اس 8 طراحی خوبی دارد و به راحتی در دست جای می‌گیرد. علاوه بر این، برای عکاسی کردن هم خیلی راحت است اما اس 8 پلاس بزرگتر است و باتری‌اش هم بادوام‌تر. به همین علت قیمت بالاتری دارد.

تنظیمات گوناگون دوربین آن قدر زیاد است که واقعاً جای تحسین دارد. حالت سلفی هم به سادگی قابل استفاده است و در مجموع حالت تصویربرداری خودکار به نظر ما عملکرد خوبی دارد. این دو تلفن هوشمند دوربین‌های خیلی خوبی دارند.

آیفون ایکس (آیفون 10)

بهترین دوربین در تمامی آیفون‌ها

تاریخ عرضه: اکتبر 2017 / دوربین پشت: 12 مگاپیکسل دوگانه / دوربین جلو: 7 مگاپیکسل / لرزشگیر نوری: بله / دریچه دیافراگم دوربین پشت:  F/1.8   و F/2.4 / فوکوس خودکار: تشخیص حالت / وزن: 174 گرم / ابعاد: 143٫6x 70.9 x 7.7 میلی‌متر / ظرفیت باتری: 2716 میلی‌آمپر / حافظه داخلی: 64 گیگابایت، 256 گیگابایت

در یک کلام:  طراحی عالی با نمایشگر خارق‌العاده منتها خیلی گران است و حاشیه‌ها به راحتی خراش برمی‌دارد.

آیفون ایکس بهترین دوربین را در میان تمام محصولات اپل دارد؛ این ویژگی هم شامل دوربین پشت می‌شود و هم جلو.

دوربین دوگانه در پشت می‌تواند تصاویر شگفت‌انگیزی در نور کم یا صحنه‌های خیلی روشن بگیرد و جزییات زیادی را با رنگ‌های طبیعی ثبت کند.

نمایشگر OLED تصاویر را جلوه طبیعی و زنده‌تری می‌دهد و نتایجی که کسب می‌کنید در رسانه‌های اجتماعی خیلی عالی به نظر می‌رسند. ترکیب دو حسگر 12 مگاپیکسل که یکی از آنها تله فوتو است و هر دوی آنها حسگر نوری تصویر دارند اقدام خوبی از سوی اپل بود. به همین علت سرعت تصویربرداری همان طوری است که دوست دارید.

دوربین جلو با قابلیت TrueDepth بسیار دوربین قابلی است و سلفی‌های خیلی واضحی می‌گیرد. با دوربین جلوی آیفون ایکس شما می‌توانید تصاویر پس‌زمینه را محو کنید بدون این که نیاز به حسگر ثانویه‌ای داشته باشید. این دوربین بهترین دوربین موجود در بازار نیست اما آیفون ایکس بهترین دوربین را در میان تمامی محصولات تولیدشده توسط اپل دارد و به صدرنشین این فهرست بسیار نزدیک است.

ال‌جی وی 30

یک جایگزین عالی با قابلیت‌های قدرتمند در تصویربرداری

تاریخ عرضه: سپتامبر 2017 / دوربین پشت: 16 مگاپیکسل و 13 مگاپیکسل دوگانه / دوربین جلو: 5 مگاپیکسل / لرزشگیر نوری: بله / دریچه دیافراگم دوربین پشت:  F/1.6 و F/1.9 / فوکوس خودکار: تشخیص حالت و لیزری / وزن: 158 گرم / ابعاد: 151٫7x 75.4 x 7.3 میلی‌متر / ظرفیت باتری: 3300 میلی‌آمپر / حافظه داخلی: 64 گیگابایت

در یک کلام: پر از امکانات با نمایشگر عالی OLED منتها دوربین جلو می‌توانست بهتر باشد و البته کمی هم گران است.

ال‌جی وی 30 دوربینی است که بهترین حسگرهای ال‌جی را در خود جای داده و بیشترین بهره را از آنها می‌برد. وقتی محیط تاریک می‌شود این دوربین بیشتر قابلیت‌های قدرتمند خودش را نشان می‌دهد. نه در تاریکی محض، اما وقتی نوردهی کم شود خود ال‌جی وی 30 می‌تواند تصاویر واضحی در صورت لزوم ثبت کند.

حسگر 16 مگاپیکسل در اینجا کار اصلی را انجام می‌دهد و وقتی می‌خواهید تصاویر سریع بگیرید نیز عملکرد خوبی دارد. در بالای آن، حسگر دوم زاویه گسترده را بر عهده دارد. بنابراین، شما می‌توانید تصاویر بیشتری را در کادر عکس‌های خود جای دهید.

ال‌جی خیلی تلاش کرده تا تنظیمات پیچیده را در نظر شما ساده جلوه دهد و به شما امکان دهد که از حالت تصویربرداری حرفه‌ای استفاده کنید و بیشترین بهره را از عکاسی با تلفن هوشمندتان ببرید.

البته، دوربین سلفی خیلی در حد استاندارد نیست و نسبت به ال‌جی وی 20 در سال گذشته که خیلی رضایت‌بخش بود ضعیف‌تر است اما در مجموع می‌توان گفت یک دوربین عالی به یک تلفن عالی متصل شده است.

آیفون 8 پلاس

بیشترین قدرت آیفون ایکس با قیمت ارزان‌تر

تاریخ عرضه: سپتامبر 2017 / دوربین پشت: 12 مگاپیکسل دوگانه / دوربین جلو: 7 مگاپیکسل / لرزشگیر نوری: بله / دریچه دیافراگم دوربین پشت:  F/1.8 و F/2.8 / فوکوس خودکار: تشخیص حالت / وزن: 202 گرم / ابعاد: 158٫4x 78.1 x 7.5 میلی‌متر / ظرفیت باتری: 2691 میلی‌آمپر / حافظه داخلی: 64 گیگابایت، 256 گیگابایت

در یک کلام: شارژ بی‌سیم و دوربین عالی منتها با طراحی قدیمی و بدون قابلیت HDR موبایل در نمایشگر

تنها مشکل عقب ماندن آیفون 8 پلاس از آیفون ایکس این است که دریچه دیافراگم حسگر دومش کمی بزرگ‌تر است به این معنی که عکاسی در نور کم خیلی خوب نیست.

فارغ از همه اینها، تصاویری که دوربین اصلی می‌گیرد بسیار شبیه تصاویری است که دوربین‌ تلفن‌های هوشمند گران‌تر ثبت می‌کنند و با توجه به چیزی که در نهایت مشاهده می‌کنید نتایج به اندازه کافی رضایت‌بخش هستند. حالت عکاسی پرتره نیز بهبود یافته و می‌تواند تصاویر شگفت‌انگیزی برای شما به یادگار گذارد. با این که دوربین سلفی قابلیت TrueDepth ندارد و نمی‌توانید تصاویر سلفی با پس‌زمینه محو داشته باشید اما با این حال هنوز هم خوب است.

در صدر همه این امکانات، آیفون 8 پلاس یک مزیت بزرگ دیگر دارد که آن را در این رقابت برنده می‌کند: این تلفن هوشمند دوربینی دارد که می‌تواند فیلم‌های 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه یا تصاویری با حرکت آهسته یا اسلوموشن با سرعت 240 فریم در ثانیه ضبط کند.

اگر پول خریدن آیفون ایکس را ندارید اما هنوز هم می‌خواهید بهترین دوربین اپل را داشته باشید، این مدل همانی است که به دنبالش هستید.

هوآوی پی 10 پلاس

یک شاتر پرسرعت با عملکرد کلی خوب

تاریخ عرضه: آپریل 2017 / دوربین پشت: 20 مگاپیکسل و 12 مگاپیکسل دوگانه / دوربین جلو: 8 مگاپیکسل / لرزشگیر نوری: بله / دریچه دیافراگم دوربین پشت: F/1.8  / فوکوس خودکار: تشخیص حالت، لیزری و عمق / وزن: 165 گرم / ابعاد: 153٫5x 74.2 x 7 میلی‌متر / ظرفیت باتری: 375 میلی‌آمپر / حافظه داخلی: 128 گیگابایت

در یک کلام: دوربین دوگانه لیکا و نمایشگر QHD روشن با وضوح بالا ولی با طراحی بد کلیدهای پیمایش و قیمت بالا

چیزی که ما خیلی در دوربین پی 10 پلاس دوست داریم امکانات زیاد آن و راحتی استفاده در تمامی حالت‌های تصویربرداری است.

مثلاً خیلی راحت می‌توان از نوار وظیفه در برنامه دوربین استفاده کرد. همچنین، به سادگی قادر خواهید بود حالت دیافراگم عریض‌تر را باز کنید و به تصاویری که ثبت کرده‌اید جانی دوباره دهید.

استفاده از خود برنامه دوربین خیلی سریع است و به راحتی می‌توان با بخش‌های مختلف کار کرد و نتایج خوبی هم به دست آورد. این تلفن هوشمند بهترین دوربین را ندارد و کاملاً مشخص است که چرا در اینجای فهرست قرار دارد. اما در کل، حسگرهایش عملکرد خیلی خوبی دارند و می‌توانند بعد از ثبت تصویر دوباره روی آن فوکوس کنند.

اگر چه، این قابلیت را خیلی از تلفن‌هایی که اینجا نام برده‌ایم دارند اما در هوآوی پی 10 پلاس همه چیز به راحتی آب خوردن انجام می‌شود.

مهم‌تر از اینها، عملکرد دوربین این گوشی در شرایط کم نور بسیار شگفت‌انگیز است و خیلی بهتر از پی 10 استاندارد کار خود را به پایان می‌رساند. به همین دلیل است که ما مدل پی 10 پلاس را در این فهرست گنجاندیم نه آن مدل دیگر.

هوآوی میت 10 پرو

دوربین این تلفن هوشمند مخصوص آنهایی است که عاشق تنظیمات گوناگون هستند

تاریخ عرضه: نوامبر 2017 / دوربین پشت: 20 مگاپیکسل و 12 مگاپیکسل دوگانه / دوربین جلو: 8 مگاپیکسل / لرزشگیر نوری: بله / دریچه دیافراگم دوربین پشت: F/1.6  / فوکوس خودکار: تشخیص حالت، لیزری و عمق / وزن: 178 گرم / ابعاد: 154٫2x 74.5 x 7.9 میلی‌متر / ظرفیت باتری: 4000 میلی‌آمپر / حافظه داخلی: 128 گیگابایت

در یک کلام: طراحی بی‌نظیر و دوربین عالی منتها بدون شارژ بی‌سیم و بدون جک صوتی

هوآوی میت 10 پرو گام دیگری به جلو برداشته و این بار هم بر عملکرد عالی عکاسی تکیه داشته است.

نکته جالب در مورد هوآوی میت 10 پرو داشتن ضعیف‌ترین عملکرد در شرایط نوری استاندارد نسبت به تمام دوربین‌های موجود در این فهرست است. همان طور که از نام این گوشی پیداست، مخاطب این دوربین کاربران حرفه‌ای‌تر هستند.

نزدیک شدن به سوژه یا استفاده از تلفن در نور کم نماهای خوبی را عاید شما می‌کند و این امر می‌تواند به این دلیل باشد که هوآوی حسگرهای مونوکروم سیاه و سفید و حسگرهای رنگی را با هم ترکیب کرده است تا با ترکیب آنها بهترین نتیجه را در شرایط کم‌نور ایجاد کند تا تصویر شما غنی‌ترین رنگ‌ها را داشته باشد.

حالت دیافراگم نیز به شما امکان می‌دهد تا تصاویر بیشتری را در کادر جای دهید. بنابراین، با این که میت 10 پرو بهترین دوربین را در میان تلفن‌های هوشمند ندارد اما نتایجی که از تصویربرداری با این گوشی کسب می‌شود به مدد حسگری که سوار دوربین خوب آن است واقعاً تحسین‌برانگیز خواهد بود. علاوه بر این، باتری گوشی دو روز برایتان دوام می‌آورد.

آیفون 7 پلاس

یک تلفن همراه خوب برای دوستداران آیفون که می‌خواهند پول کمتری بدهند

تاریخ عرضه: سپتامبر 2016/ دوربین پشت: 12 مگاپیکسل دوگانه / دوربین جلو: 7 مگاپیکسل / لرزشگیر نوری: بله / دریچه دیافراگم دوربین پشت:  F/1.8 و F/2.8  / فوکوس خودکار: تشخیص حالت / وزن: 188 گرم / ابعاد:158٫2x 77.9 x 7.3 میلی‌متر / ظرفیت باتری: 2900 میلی‌آمپر / حافظه داخلی: 32 ، 128 و 256 گیگابایت

در یک کلام: پرقدرت با عمر باتری خوب منتها با نمایشگر Full HD و بدون جک صوتی

تنها تلفن هوشمند در این فهرست که محصول سال 2016 است؛ آیفون 7 پلاس بهترین مهارت‌های عکاسی اپل را با قیمت ارزان‌تر در اختیار طرفدارانش می‌گذارد.

اشتباه نکنید! این تلفن هنوز هم ارزان نیست. اما با وجود دو حسگر که هم حالت عکاسی پرتره به شما می‌دهد و هم بیشتر مواقع تصاویر واضح و تمیزی را با آن می‌توانید ثبت کنید، در نوع خود عملکرد خوبی دارد.

هر روز که با آیفون 7 پلاس عکس می‌گیرید شگفت‌انگیز است. حتی بعد از یک سال کار با دوربین این گوشی، اگر چه ممکن است مثل آیفون 8 پلاس و آیفون ایکس نباشد، اما قطعاً تصاویرش بهتر از تصاویر آیفون 8 با یک حسگر است. به همین دلیل است که ما این گوشی را در فهرست بهترین‌ها گنجانده‌ایم.

دوربین سلفی می‌توانست بهتر باشد، مخصوصاً در مقایسه با رقبا. اما قابلیت فلاش صفحه به ثبت تصاویر واضح در محیط‌های کم نور کمک زیادی می‌کند.

اچ تی سی یو 11

یک دوربین عالی از یک برند تقریباً فراموش شده

تاریخ عرضه: ژوئن 2017 / دوربین پشت: 12 مگاپیکسل / دوربین جلو: 16 مگاپیکسل / لرزشگیر نوری: بله / دریچه دیافراگم دوربین پشت:  F/1.7  / فوکوس خودکار: تشخیص حالت / وزن: 169 گرم / ابعاد: 153٫9x 75.9 x 7.9 میلی‌متر / ظرفیت باتری: 3000 میلی‌آمپر / حافظه داخلی: 64 گیگابایت، 128 گیگابایت

در یک کلام: دوربین عالی، صدای بی‌نظیر منتها با صفحه نمایش کم نور و عملکرد ضعیف Edge Sense

مردم به راحتی می‌توانند فراموش کنند که اچ تی سی یکی از بهترین برندها در زمینه عکاسی با تلفن هوشمند بوده و سال‌ها در این راه پیشگام است.

اچ تی سی یو 11 یکی دیگر از تلفن‌های هوشمند قوی در زمینه عکاسی است که تصاویر واضحی ثبت می‌کند. این دوربین می‌تواند با حالت RAW یا خام تصویربرداری کند و بهترین عکس‌ها را نماهای شب بگیرد.

اگر چه، روش ثبت این تصاویر عکس‌برداری در حالت RAW و سپس بهینه کردن آن ممکن است کمی طول بکشد اما در نهایت نتیجه خارق‌العاده خواهد بود.

چیزی که بیشتر از همه ممکن است آزارتان دهد این است که دوربین کمی کند عمل می‌کند و هر وقت که می‌خواهید یک تصویر سریع ثبت کنید، احتمال دارد کمی خسته‌تان کند.

اما خب، به لطف وجود قابلیت‌های عالی سلفی می‌توان این خستگی‌ها را به دست فراموشی سپرد زیرا اچ تی سی با فناوری انحصاری UltraPixel خود تصاویر سلفی درجه یکی در محیط‌های کم نور می‌گیرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان