قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران توضیح داد؛

«سئول» چگونه از گزینه‌های مکان نمایشگاه کتاب تهران خط خورد؟

قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران ضمن اشاره به اینکه مجموعه نمایشگاه بین‌المللی تهران، انتخاب بسیاری از اعضای شورای سیاستگذاری این نمایشگاه بوده، درباره دلایل خط خوردن این گزینه، توضیح داد.

«سئول» چگونه از گزینه‌های مکان نمایشگاه کتاب تهران خط خورد؟

به گزارش خبرنگار مهر، امیرمسعود شهرام‌نیا قائم مقام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به نظرات مختلف فعالان نشر که پس از اعلام تغییر مکان برگزاری دوره سی و یکم این نمایشگاه و بازگشت آن به مصلای امام خمینی (ره) مطرح شده است، واکنش نشان داد.

وی اعلام کرد: انتخاب بسیاری از دوستان شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تشکل‌های نشر، مجموعه نمایشگاه بین‌المللی تهران در خیابان سئول بود و بازدید و مذاکرات مختلفی هم با مسولان آن انجام شد ولی به دلیل تداخل زمان نمایشگاه کتاب با نمایشگاه نفت، و برنامه‌ریزی بین‌المللی گسترده آن و عدم امکان تغییر تاریخ از یک سو و به دلیل مصوبه شورای تامین، مبنی بر ممنوعیت برگزاری هرگونه نمایشگاه پرمخاطب در مجموعه نمایشگاه بین‌المللی تهران در خیابان سئول، عملاً امکان برگزاری نمایشگاه کتاب حداقل برای دوره آتی در آن مکان فراهم نبود. لذا در احترام به نظر اعضای محترم خانواده نشر، مکان مصلی مجدد برای دوره سی و یکم انتخاب شد.

یادآوری می‌شود، صبح امروز شنبه 9 دیماه «همایون امیرزاده» سخنگوی شورای سیاست‌گذاری سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از تعیین مصلای امام خمینی (ره) به عنوان مکان برگزاری این نمایشگاه در سال آینده خبر داد.

وی ضمن اشاره به معتبر بودن تفاهم نامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسامی با شهرداری تهران برای در اختیار قرار گرفتن مجموعه شهرآفتاب برای برگزاری نمایشگاه کتاب تا سال 1400، تاکید کرد: بر اساس این تفاهمنامه چنانچه امکانات زیرساختی و فضای مسقف در این مجموعه تامین شود، نمایشگاه کتاب در شهرآفتاب برگزار خواهد شد. در واقع این جابجایی به نوعی همکاری با شهرداری تهران برای ایجاد فرصتی در جهت آماده سازی بیشتر شهرآفتاب برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران است.

بر اساس این گزارش، سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 12 تا 22 اردیبهشت ماه سال 1397 برگزار خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر