انواع لوستر، روشنایی مدرن یا کلاسیک؟

نورپردازی همیشه از عناصر بسیار مهم در دکوراسیون داخلی محسوب می شده است زیرا علاوه بر مباحث زیبایی شناسی، از لحاظ کاربردی نیز تاثیر بسزایی در فضا خواهد گذاشت

نورپردازی همیشه از عناصر بسیار مهم در دکوراسیون داخلی محسوب می شده است زیرا علاوه بر مباحث زیبایی شناسی، از لحاظ کاربردی نیز تاثیر بسزایی در فضا خواهد گذاشت. لوسترها و چراغ های گوناگون با شدت نورهای متفاوتی که دارند فضا را به یک اندازه روشن نمی کنند در نتیجه بر میزان مصرف انرژی تاثیر مستقیم می گذارند. لوستر ستامنس نکات و ترفندهای خود را در زمینه انواع لوستر در اختیار ما قرار داده تا با آگاهی بیش تر نسبت به انتخاب و خرید لوسترها عمل کنیم. لوسترهای کلاسک، مدرن و تزیینی از جمله مهم ترین انواع این محصول به شمار می روند که در ادامه به شما خواهند شد.

لوسترهای کلاسیک

طبق نظر مشاوران لوستر ستامنس، در دکوراسیون کلاسیک تمامی عناصر اصلی مانند مبلمان، رنگ ها، کف پوش و فرش، لوستر و ... باید با هم هماهنگ بوده تا نمایانگر آن سبک باشند. بنابراین بهتر است قبل از انتخاب در مورد هارمونی دکوراسیون خود اطمینان کافی داشته باشید. 

  • تناسب و ارتفاع لوستر کلاسیک 

برای انتخاب لوستر باید به متراژ خانه و فضای آن توجه کنید. اگر خانه شما کوچک است اصلا سراغ لوسترهای بزرگ و اشرافی نروید حتی اگر سبک دکوراسیون منزلتان کلاسیک باشد. انتخاب لوستر برای نورپردازی خانه الزاما به معنای خرید لوسترهای بزرگ و سنگین نیست بلکه شما باید متناسب با متراژ و فضای منزلتان، منبع نور را انتخاب کنید. اگر سقف فضای شما بلند است به راحتی می توانید از لوسترهای بزرگ و حتی چند طبقه استفاده نمایید اما اگر سقف کوتاه است لوسترهای کلاسیک کوچک تر را انتخاب کنید.

  • لوستر کلاسیک برای سقف های گچ بری

اگر سقف اتاق نشیمن‌ یا هر فضایی دیگری که قرار است لوستر کلاسیک داشته باشد، گچبری شده و تزییناتی دارد، بهتر است از لوستر ساده و بدون شلوغی استفاده شود. زیرا لوستر پرکار در کنار تزیینات سقف باعث شلوغی بیش تر اتاق شده و هم چنین از زیبایی و خاص بودن لوستر به شدت می کاهد.

لوسترهای مدرن

  • هدف از انتخاب لوستر مدرن

در مورد انتخاب لوسترهای مدرن طبق گفته مشاوران لوستر ستامنس، به دلیل وجود تنوع زیاد در طرح، شکل و اندازه، بهتر است که مشخص کنید که هدفتان از آویختن لوستر چیست؟ صرفا به عنوان یک وسیله دکوری و زیبا به آن نگاه می کنید و یا بیش تر جنبه نورپردازی و کابرردی برایتان اهمیت دارد. البته ممکن است هر دوی آن ها مد نظرتان باشد. 

  • زاویه‌های مناسب برای لوستر مدرن 

اگر فضای مورد نظر شما  زوایای زیادی دارد و یا وسایلی که استفاده کرده اید دارای گوشه های تند هستند، بهتر است از یک لوستر گرد و بدون زاویه برای تلطیف این فضا استفاده کنید زیرا باعث آزار چشم و شلوغی بیش از اندازه فضا خواهد شد که مناسب سبک مدرن نخواهد بود. 

لوسترهای سقفی

این نوع لوسترها که ایده جدید و نوعی در صنعت لوسترسازی محسوب می شوند، نسبت به دو مدل قبلی برای فضاهای تجاری و اداری مناسب تر هستند. همچنین در این فضاها به دلیل وجود ارتفاع زیاد به راحتی می توان از نوع آویز بلند آن استفاده نمود.

کلام آخر : مجموعه ستامنس با چندین سال تجربه، فعالیت خود را در سه بخش مشاوره و ارائه خدمات طراحی، تامین و واردات محصولات و تجهیزات روشنایی، ایجاد شبکه فروش و نمایندگی های فروش و ارائه خدمات پس از فروش به صورت کاملا حرفه ای در پیش گرفته و می تواند مشاور خوبی برای شما باشد.

همچنین مطالب مرتبط پایین صفحه به شما پیشنهاد می شود.

***مژده مژده***

چیدانه آماده ارائه خدمات گوناگون ساختمانی، بازسازی، نوسازی - دکوراسیون داخلی - طراحی محوطه و فضای سبز - خدمات تاسیساتی و نظافتی و کلیه زیرمجموعه های این گروه ها می باشد. اگر سوالی داشته و یا نیاز به ارائه خدماتی خاص دازید می توانید در قسمت  ثبت درخواست کالا و خدمات درخواستخود را ثبت نموده و از بین 2 تا 5 گزینه پیشنهادی ما، بنا به نوع نیاز خود، مقایسه کرده و بهترین گزینه را برگزینید.

نویسنده : گلنار صفدریان ؛ تحریریه چیدانه  

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر