گزارش روزنامه هواداری رئال

کلید موفقیت بارسلونا/ دفاع یکپارچه و تیم سازماندهی‎شده

مارکا در گزارشی مدعی شده بارسلونا به خاطر دفاع یکپارچه و سازماندهی خوبی که دارد توانسته عملکردی موفق در رقابت‌های فصل جاری داشته باشد.

کلید موفقیت بارسلونا/ دفاع یکپارچه و تیم سازماندهی‎شده

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه اسپانیایی مارکا در گزارشی درباره تیم فوتبال بارسلونا یکپارچگی در خط دفاعی را دلیل اصلی موفقیت بارسلونا در رقابت‌‎های این فصل می‌داند. آبی و اناری‌ها در رقابت‌های این فصل لالیگا تنها 7 گل خورده‌اند، همچنین آمار گل خورده این تیم در لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی هم بسیار عالی است.

از طرفی این تیم بازی فوق‌العاده‎ای هم انجام می‌‍دهد و برای دفاع کردن نیازی به خطا کردن روی بازیکنان حریف ندارد و در واقع با خشونت به این دستاورد دفاعی نرسیده است. تائید این مساله این است که بارسا تیمی است که کمترین خطا و کارت زرد را در رقابت‌های لالیگا دارد.

شکی نیست زیر نظر والورده آبی و اناری‌ها تیمی با سازماندهی مناسب‌تر شده و هم از نظر تهاجمی و هم تدافعی قوی‌تر شده است. این تیم پرس را از زمین حریف آغاز می‎کند و بعد از از دست دادن توپ خیلی سریع دوباره آن را به دست می‌‎آورد. در واقع این تیم بخشی از توانایی‎های از دست رفته‎اش در دوران انریکه را دوباره به دست آورده است.

بوسکتس و راکیتیچ تقریبا همیشه مقابل خط دفاعی بوده‌‎اند و در حقیقت خطی پوششی برای خط دفاعی بوده‌اند. به همین دلیل حتی با مصدومیت اومتیتی خط دفاعی این تیم به مشکل برنخورد و فرمالن به خوبی در ترکیب تیم هماهنگ شد.

خط آخر دفاعی تیم کاتالانی هم مارک آندره تراشتگن آلمانی است که فاکتوری بسیار مهم در امر دفاعی بارسا است و توانسته در 22 بازی 15 کلین شیت کند. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر