ماهان شبکه ایرانیان

چگونه نام ۹۱۱ برای پورشه انتخاب شد؟ چرا ۹۰۱ نه؟

همانطور که احتمالا می‌دانید، در حال حاضر پرچم دار محصولات سوپر اسپرت پورشه با کد ۹۱۱ شناخته می‌شوند و بخش قابل توجهی از شهرت پورشه نیز به عملکرد قابل توجه همین خانواده برمی‌گردد، اما جالب است بدانید که برای انتخاب این نام برای محصولات سوپراسپرت پورشه، جریاناتی دست به دست هم داده‌اند تا هدف گذاری پورشه به سمت انتخاب ۹۱۱ سوق پیدا کند

همانطور که احتمالا می‌دانید، در حال حاضر پرچم دار محصولات سوپر اسپرت پورشه با کد 911 شناخته می‌شوند و بخش قابل توجهی از شهرت پورشه نیز به عملکرد قابل توجه همین خانواده برمی‌گردد، اما جالب است بدانید که برای انتخاب این نام برای محصولات سوپراسپرت پورشه، جریاناتی دست به دست هم داده‌اند تا هدف گذاری پورشه به سمت انتخاب 911 سوق پیدا کند.
پیش از روی کار آمدن پورشه 911، پرچم داران این شرکت با کد 356 معرفی شدند و برای سال‌ها در بازار فعالیت کردند، اما کمپانی خودروسازی پورشه یک اصلاح بزرگ انجام داد و با طراحی و ساخت پورشه 901، توانست یک جایگزین شایسته برای 356 راه اندازی کند.

پورشه 911

پورشه 911

خودروساز اشتوتگارتی پورشه نمونه‌های اولیه از اتومبیل 901 را در نمایشگاه فرانکفورت 1963 رونمایی کرد و یک سال بعد از آن جایگزین پورشه 356 شد، اما در سال 1964 میلادی کمپانی فرانسوی پژو از شرکت خودروسازی پورشه شکایت کرد، به این خاطر که شرکت خودروسازی پورشه برای معرفی محصول خود از ترکیب "نه، صفر و یک" استفاده کرده بود و مالکیت معنوی این نام گذاری تنها در اختیار کمپانی خودروسازی پژو بود که تنها از عدد "صفر" در وسط یک شماره 3 رقمی استفاده کند.
این شکایت باعث شد تا کمپانی خودروسازی پورشه محصولات خود را با پسوند 9S، 0S و یا 1S در اختیار مشتریان قرار دهد، اما به مرور زمان رقم "صفر" خود را به عدد "یک" تغییر داد تا در نهایت نام پورشه 901 به 911 تغییر پیدا کرده و از دعوای حقوقی میان پورشه و پژو فاصله گرفته شود، اما جالب است بدانید که شرکت خودروسازی پژو هیچگاه از نام 901 استفاده نکرد و نزدیک‌ترین اسم به این عدد، رقم 905 بود که برای نام گذاری خودروی لمانز پژو در سال‌های 1992 و 1993 مورد استفاده قرار گرفت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان