لزوم ساماندهی متکدیان و کودکان کار بدون تنش‌های اجتماعی در یزد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به ضرورت حفظ آرامش اجتماعی در جامعه، گفت: عوامل شهرداری نیز تلاش را بر این بگذارند تا جمع‌آوری متکدیان با کمترین تنش روحی و اجتماعی همراه باشد و بتوانیم در کنار اقدامات ارزنده مرکز نگهداری، آرامش را برای کودکان داشته باشیم .

لزوم ساماندهی متکدیان و کودکان کار بدون تنش‌های اجتماعی در یزد

به گزارش ایسنا، «محمدعلی طالبی» در نشست کمیسیون فرهنگی شورای شهر یزد با اشاره به چالش‌های اجرای طرح ساماندهی متکدیان و کودکان خیابانی در یزد، اظهار کرد: همکاری دستگاه قضایی تا حدودی می‌تواند راهگشای کار در این زمینه باشد .

وی بابیان این‌که بحث تکدی گری از دو جنبه آزاردهنده است،افزود: تکدی‌گری نباید به مزاحمت برای مردم و به‌ویژه گردشگران تبدیل شود و شهر جهانی یزد را زیر سؤال ببرد .

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد جنبه دیگر این موضوع را کودکان کار و متکدی دانست و گفت: کودکان متکدی در معرض آسیب‌های دیگری نیز قرار می‌گیرند و شرایطی که در کشور داریم موجب شده تا حساسیت خاصی را در موضوع تکدی گری کودکان داشته باشیم .

این مقام مسئول در ادامه با بیان این‌که نباید مانع حضور کودکان و سایرین در خیابان‌ها شویم، تصریح کرد: بارها طرح‌های جمع‌آوری اجراشده است و گزارش‌هایی را نیز داشتیم که کودکان به دلیل مشکلات اقتصادی خانواده‌ها مجبور به نان‌آوری برای خانواده هستند .

طالبی با تأکید بر این‌که همه ما در مسئولیتی که داریم باید نسبت به بازخورد و عواقب فعالیت‌های این حوزه بی اندیشیم و مشکلات بعدی را نیز ببینیم، خاطرنشان کرد: این موضوع مسئولیت ما و مددکاران اجتماعی را سنگین‌تر می‌کند و لازم است عملکردی سنجیده ارائه کنیم .

وی با اشاره به این‌که مددکاران اجتماعی نیز در طرح‌های جمع‌آوری که درگذشته اجراشده بود حضور داشت؛ گفت ضرورت دارد که اکنون نیز به این شکل عمل شود و عوامل شهرداری نیز تلاش را بر این بگذارند تا جمع‌آوری با کمترین تنش روحی همراه باشد و بتوانیم در کنار اقدامات ارزنده مرکز نگهداری، آرامش را برای کودکان داشته باشیم .

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به این‌که قرار است مرکزی با کمک خیران در شهر یزد برای ساماندهی و نگهداری کودکان ایجاد شود،‌ اظهار کرد: در این زمینه باید از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کنیم و بخشی از کار را نیز به سمتی ببریم که سازمان‌های مردم‌نهاد و خیران در این زمینه‌ها به‌ویژه آموزش خانواده‌ها ورود کنند .

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان