جوش شیرین یک ماده طبیعی برای نظافت و از بین بردن بوی بد است که معمولاً در هر خانه‌ای وجود دارد. این ماده گزینه خوبی برای کسانی است که علاقهای به استفاده از مواد تمیزکنندههای شیمیایی و عطرها ندارند. جوش شیرین اگر به مقدار زیاد خورده نشود، هیچ ترکیبات مضر و خطرناکی برای کودکان و حیوانات ندارد. اما جوش شیرین چگونه عمل میکند؟ ادرار حیوان معمولاً اسیدی است و بوی بدی تولید میکند. جوش شیرین یک باز است، بنابراین وقتی با ادرار حیوان ترکیب شود، آن را خنثی کرده و بوی بد آن را از بین میبرد. در ادامه مطلب کاربردهای جوش شیرین برای صاحبان حیوانات خانگی را بیان میکنیم.

از بین بردن بوی بد خانه

پاشیدن جوش شیرین بر روی فرش و مبلمان باعث می‌شود بوی بد ناشی از حیوانات از بین برود. بگذارید جوش شیرین برای 30 دقیقه روی سطوح باقی بماند، سپس جارو بکشید. بهتر است قبل از استفاده، روی نقطه کوچکی از سطح جوش شیرین بپاشید و ببینید که رنگ فرش یا مبل تغییر نکند.

حیوان خانگی

از بین بردن بوی بد از محل خواب

تشک خواب حیوان را در ماشین لباسشویی بیندازید. از مقداری شوینده ملایم (بدون رنگ و بو) و 1 فنجان جوش شیرین استفاده کنید. سپس خشک کن را برای 15 دقیقه به همراه کاغذ خشک کن روشن کنید. کاغذ خشک کن موهای اضافی را از روی ملافه برمی‌دارد. اگر هنوز رطوبت داشت، آن را در هوای آزاد خشک کنید. کاغذ خشک کن موهای اضافی را از روی ملافه برمی‌دارد.

اگر حیوان روی تخت شما هم می‌آید، هنگام شستن ملافهها، نصف فنجان جوش شیرین را داخل ماشین لباسشویی بریزید تا بوی بد را از بین ببرد.

حیوان خانگی

از بین بردن بوی بد اتومبیل

جوش شیرین را روی صندلی‌ها و کف ماشین بپاشید. هرچه پودر بیشتر روی سطوح بماند، بوی بیشتری را به خود جذب میکند. همه سطوح را جارو کنید و کیسه جارو را بلافاصله دور بیندازید تا در صورت وجود کک یا کنه، از بین بروند. ترفند دیگر برای بدون بو نگه داشتن اتومبیل، این است که همیشه مقداری جوش شیرین داخل جاسیگاری ماشین باشد.

حیوان خانگی

تمیز کردن ادرار حیوان از روی وسایل

قبل از استفاده از جوش شیرین بهتر است ابتدا با یک پارچه مایع اضافی را بگیرید. پارچه را فشار دهید تا کامل مایع را به خود جذب کند. مقدار مساوی از سرکه سفید و جوش شیرین را مخلوط کرده و خمیری رقیق بسازید. خمیر را روی فرش یا مبل بمالید و بگذارید برای چند دقیقه بماند، سپس آن را با اسفنج پاک کنید. وقتی خشک شد، روی آن را جارو کنید. 

حیوان خانگی