"تمام حالات و حرکات عمدی یا غیر عمدی بدن که در شکل‌گیری آن‌ها افکار و احساسات درگیر باشند" می‌‌تواند یک یادآوری مختصر باشد و در مراودات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی‌ و حتی روابط عاشقانه،  تاثیر گذار است. به همین دلیل باید یاد بگیرید که چه طور باید نشانه‌ها را در دیگر افراد بخوانید. در این مطلب می‌‌خواهیم به بخشی مفرح تر بپردازیم که مربوط به نشانه‌ها، علائم بدن و پیامیست که با آنها منتقل می‌‌شود. بنابراین اگر با اراده شخصی‌  یا بی‌ اختیار شما نیز چنین حالات و حرکاتی را انجام می‌‌دهید، از طریق زبان بدن این افکار و احساسات را منتقل می‌‌کنید:

 

لبخند، دریچه‌ای به روح

ممکن است شنیده باشید که چشم‌ها و نگاه دریچه را به روح انسان باز می‌‌کنند، اما در زبان بدن، لبخند هر کس گویای احساس حقیقی‌ او در لحظه است. زمانی‌ که به واقع شاد باشید یا احساس لذت کنید، به محض لبخند زدن یا خندیدن، گوشه چشمانتان جمع شده، خط‌های ریزی نمایان خواهد شد و طرف مقابل را از احساس شما آگاه خواهد کرد. در مقابل اگر تنها کشیدگی لب‌ها نمایان شود، پیامی بر عکس منتقل خواهد شد.

 

ژست یا نحوه ایستادن

اگر به حالت بدن رهبران بزرگ دنیا دقت کنید، همیشه بسیار محکم، صاف و راست، سر بلا، پاها با فاصله و دست‌ها در وضعیت آماده هستند. متخصصان زبان بدن معتقدد فضائی که بدن شما اشغال می‌‌کند، حاکی از میزان قدرت شخصیتی شماست. چنانچه شانه‌ها رو به جلو خم، دستها به بدن چسبیده و پا‌ها سست یا کنار هم قرار گیرد، تاثیر ژست ایستادن شما نزدیک به صفر خواهد بود.

 

تغییر حالت ناگهانی

نمی‌ خواهید کسی‌ متوجه تغییر فکر، نظر یا احساس شما بشود؟ در این حالت به هیچ عنوان نباید تغییری در زبان بدن خود ایجاد کنید. بسیار پیش می‌‌آید که در حضور کس یا کسانی‌، پیام یا تلفنی دریافت می‌‌کنیم، چیزی می‌شنویم (اعم از شاد کننده یا نگران کننده) و بلافاصله چهره و فرم بدنمان ما را لو می‌‌دهد. سعی‌ کنید برای جلوگیری از انتقال آنچه ناگهانی پیش آمده و نمی‌‌خواهید کسی‌ متوجه شود، به هیچ‌وجه حالت بدن و وضعیت نشستن/ایستادن یا خطوط چهره را تغییر ندهید.

 

دست‌ها برملا کننده حقیقت

در یک مکالمه روردرو، دست‌ها می‌‌توانند اطلاعت زیادی را در مورد صحت حرف‌های شما منتقل کنند. زمانی‌ که کف دست به هنگام صحبت کردن نمایان باشد (یعنی‌ دستها از هم گشوده)، درستی‌ حرف‌های شما به شنونده منتقل می‌‌شود، در حالی‌ که معمولا اگر دست‌ها به هم گره خورده باشند یا پنهان شوند، حس دروغ را منتقل می‌‌کنند.

 

نگرانی‌‌ها نمایان در ابروها

بدون اینکه متوجه شوید، حالت ابرو‌های شما، تمام نگرانی‌ و دلهره‌ها را انتقال می‌‌دهد. به خصوص در زمان‌هایی‌ که ترسیده باشید یا از موضوعی به شدت ناراحت و عصبانی، بیننده به سرعت متوجه تغییر افکار و احساسات شما خواهد شد.