جوش شیرین یک ماده طبیعی برای نظافت و از بین بردن بوی بد است که معمولاً در هر خانه‌ای وجود دارد. این ماده گزینه خوبی برای کسانی است که علاقهای به استفاده از مواد تمیزکنندههای شیمیایی و عطرها ندارند. جوش شیرین اگر به مقدار زیاد خورده نشود، هیچ ترکیبات مضر و خطرناکی برای کودکان و حیوانات ندارد. اما جوش شیرین چگونه عمل میکند؟ ادرار حیوان معمولاً اسیدی است و بوی بدی تولید میکند. جوش شیرین یک باز است، بنابراین وقتی با ادرار حیوان ترکیب شود، آن را خنثی کرده و بوی بد آن را از بین میبرد. در ادامه مطلب کاربردهای جوش شیرین برای صاحبان حیوانات خانگی را بیان میکنیم.

تمیز کردن سینی ادرار حیوان خانگی

بعضی از سینی‌های ادرار، برای از بین بردن بوی بد، خود حاوی جوش شیرین هستند. در غیر این صورت لایه نازکی از جوش شیرین را روی بخش زیرین سینی بپاشید.

حیوان خانگی

حمام خشک سگ یا گربه با جوش شیرین

جوش شیرین را می‌توان برای زدودن بوی بد حیوان، در فاصله حمامها، استفاده کرد. بهتر است این کار را بیرون از خانه انجام دهید. ابتدا موهای حیوان را برس بکشید تا کثیفیها و موهای اضافی بریزند. جوش شیرین را به موهای حیوان خود بکشید و به پوست آن ماساژ دهید. مراقب باشید که جوش شیرین وارد چشم حیوان نشود.

بگذارید جوش شیرین برای 5 دقیقه روی موی حیوان بماند و سپس آن را برس بکشید. برای از بین بردن باقی‌مانده جوش شیرین، با یک حوله خشک آن را تمیز کنید، وگرنه ممکن است حیوان با لیس زدن بدن خود جوش شیرین را بخورد. البته مقدار کم این ماده برای حیوان ضرری ندارد، اما بهتر است تا جای ممکن آن را پاک کنید. توصیه می‌شود که قبل از استفاده از حمام خشک برای حیوان خانگیتان با دامپزشک مشورت کنید تا مطمئن شوید که مبادا به جوش شیرین حساسیت داشته باشد.

جوش شیرین

حمام خیس سگ با جوش شیرین

حمام خیس برای سگ، هر دو یا سه ماه لازم است، مگر اینکه داخل گِل و لجن غلتیده باشد. در بسیاری از شامپوهای مخصوص سگ، برای از بین بردن بوی بد، از جوش شیرین استفاده شده است. اما شما می‌توانید شاپوی خانگی خود را با مخلوط کردن 3 قاشق غذاخوری جوش شیرین و یک چهارم لیتر آب گرم درست کنید.

سگ خود را با این محلول شسته و ماساژ دهید. اجازه دهید که جوش شیرین برای چند دقیقه بوی بد را از بین ببرد و سپس شامپوی معمولی حیوانات را به بدن آن زده و ماساژ دهید. حیوان را خوب با آب بشویید تا هیچ شامپویی روی بدن آن باقی نماند.

حیوان خانگی

کمک به حوادث مربوط به ناخن

اگر ناخن حیوان‌تان را خیلی کوتاه کنید، ممکن است خونریزی داشته باشد. برای جلوگیری از خونریزی، ناخن را داخل جوش شیرین بزنید و فشار دهید.

حیوان خانگی