پیگیری مهر؛

محمدجواد مرادی‌نیا گزینه اصلی تصدی اداره کتاب وزارت ارشاد

خبرها از انتخاب «محمدجواد مرادی‌نیا» به عنوان مدیرکل جدید اداره کتاب وزارت ارشاد حکایت دارد. وی البته پیشتر نیز عهده‌دار این سمت بوده است.

محمدجواد مرادی‌نیا گزینه اصلی تصدی اداره کتاب وزارت ارشاد

به گزارش خبرنگار مهر، در حالی که تا ساعاتی دیگر مراسم معارفه محمد سُلگی مدیر پیشین دفتر دفتر کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رئیس جدید پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود، خبرها از مشخص شدن جایگزین وی و انتخاب «محمدجواد مرادی‌نیا» به عنوان مدیر جدید اداره کتاب حکایت دارد.

مرادی‌نیا در این باره به خبرنگار مهر گفت: صحبت‌هایی در این زمینه با بنده انجام شده است اما تا این لحظه ابلاغی به بنده صورت نگرفته است. من تنها بعد از قطعیت یافتن این مسئله است که می‌توانم خبر مربوطه را تائید کنم.

در همین حال محمدمهدی احمدی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل حوزه وزارتی به خبرنگار مهر گفت: در مذاکرات صورت گرفته، احتمال انتخاب آقای مرادی نیا برای تصدی سکان هدایت دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بالا است اما تا ابلاغی صورت نگرفته باشد، نمی‌توان خبری قطعی در این زمینه داد.

در کارنامه فعالیت‌های علمی و پژوهشی مرادی‌نیا، تالیف این کتاب‌ها به چشم می‌خورد: خاطرات آیت الله پسندیده، امام خمینی و هیات‌های دینی مبارز، بوسه بردار (زندگینامه آیت الله شهید غفاری)، زندگی نامه آیت الله بهاء الدین محلاتی، زندان قصر از تاسیس تا فرجام، خاندان امام خمینی و مجموعه 40 جلدی کتابهای زندگی.

وی فارغ التحصیل دکتری تاریخ است و همچنین انجام طرح تدوین مجموعه کتاب‌های آبی (رسانه‌های دیداری و شنیداری جهان) 13 کتاب و انجام بیش از 700 ساعت مصاحبه با فعالین انقلاب اسلامی (پروژه تاریخ شفاهی انقلاب) را نیز در کارنامه پژوهشی خود ثبت کرده است.

ریاست پژوهشکده اسناد و نیز مرکز پژوهش‌های ایران شناسی و اسلام شناسی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی، مدیر گروه تاریخ موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، مدیرکلی امور کتاب و کتاب خوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیری اجرایی جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران (دوره 22، ‌ سال 1383)، مدیریت بخش ناشران داخلی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران (دوره 18، ‌سال 1383)، عضویت و دبیری هیات نظارت بر اجرای ضوابط نشر کتاب ( 1382 تا 1384)، مسئولیت معاونت مدیرکلی پژوهش سازمان توسعه و تجهیز و نوسازی مدارس وزارت آموزش و پرورش (1377)، ریاست مرکز مطالعات و تحقیقات ایرانگردی و جهانگردی (1374-1376) و مسئولیت معاون اداره کل تنظیم روابط کار، وزارت کار و امور اجتماعی (1373)، از جمله سوابق اجرایی مرادی نیا است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان