ماهان شبکه ایرانیان

اولین واکنش سوریه به اغتشاشات اخیر در ایران

فیصل المقداد در دیدار هیئت پارلمانی ایرانی گفت: شکست طرح های دشمنان در سوریه آنها را به کشاندن جنگ به جمهوری اسلامی ایران و حمایت از اغتشاشگران کشانده اس

معاون وزیر خارجه سوریه در دیدار با هیاتی پارلمانی از ایران اعلام کرد: شکست طرح های دشمنان در سوریه آنها را به کشاندن جنگ به جمهوری اسلامی و حمایت از آشوبگران کشانده است.

به گزارش سانا، فیصل المقداد در دیدار هیئت پارلمانی ایرانی گفت: شکست طرح های دشمنان در سوریه آنها را به کشاندن جنگ به جمهوری اسلامی ایران و حمایت از اغتشاشگران کشانده است.

وی ضمن تمجید از سیاست های جمهوری اسلامی ایران برای حفظ امنیت و حاکمیتش ابراز اطمینان کرد که ایران با رهبری و ملت آن توان شکست توطئه های آمریکا و رژیم صهیونیستی را دارد.

فیصل المقداد از همبستگی ملت سوریه و مسئولان آن با ملت و دولت ایران و ادامه پایداری دو کشور در برابر تروریسم خبر داد و اعلام کرد که سوریه اغتشاشاتی که آمریکا و رژیم صهیونیستی و سرسپرده هایشان در ورای آن هستند را محکوم می کند.

معاون وزیر خارجه سوریه بر اهمیت ادامه مقابله با طرح های هدفمند غربی-صهیونیستی تاکید و بیان کرد: اراده مقاومت اوهام و طرح های صهیونیستها و آمریکایی ها را با شکست روبرو خواهد کرد.

وی همچنین به از بین رفتن رویاهای رژیم صهیونیستی در حومه غربی دمشق با توجه به دستاورد و پیروزی های بزرگ ارتش سوریه اشاره کرد و راهکار بحران سوریه را سیاسی مبتنی بر احترام به اراده سوری ها و عدم دخالت در امور داخلی آنها و وحدت تمامیت اراضی آن دانست.

المقداد، اغتشاشات در ایران که از سوی گروههای مورد حمایت آمریکا با هدف بی ثباتی در ایران انجام می شود، را محکوم کرد.

احمد سالک رئیس هیات ایرانی نیز بر وحدت و همبستگی ایران و سوریه در برابر رژیم صهونیستی و نیز ضرورت مقابله با فکر تکفیری مورد حمایت رژیم صهیونیستی و آمریکا تاکید کرد.

وی دخالت آمریکا در امور کشورهای منطقه را مغایر با منشور سازمان ملل و قوانین بین المللی و عامل تحریک، گروههای افراطی دانست.

سالک هدف از سفر هیات ایرانی را تقویت روابط پارلمانی دو کشور دانست و بر اهمیت هماهنگی دو کشور برای تحقق اهداف مشترک برای غلبه بر تروریسم تاکید کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان