قالیباف عنوان کرد؛

افتتاح خط ۷ مترو تهران تا ۱۰ روز آینده/ تنها به اندازه یک کیلومتر حمایت مالی شده ایم

شهردار تهران گفت: خط ۷ مترو تهران تا ۱۰ روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

ابتدای خط هفت مترو 12 کیلومتر تا 10 روز دیگر/ برای ساخت مترو فقط به اندازه یک کیلومتر باید حمایت مالی می‌شدیمبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدباقر قالیباف شهردار تهران در شانزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد،  اظهار داشت: بزرگترین مشکل شهر تهران مشکل زیست محیطی و آلودگی هوا است که خودروهایی که در شهر تهران تردد می‌کنند عامل اصلی آلودگی هوا به شمار می‌روند.

شهردار تهران با بیان اینکه مهمترین بحثی که سال گذشته مطرح کردم بحث حمل ونقل عمومی بوده است، گفت: اکنون باید بگویم اطلاعات غلطی به جامعه داده شده است. اگر امروز مهمترین بحث تهران آلودگی هوا و خاک است برای حل این مشکل در حوزه هوا باید به حمل ونقل پایدار توجه کنیم . آمارها نشان می دهد که 80 درصد آلاینده ها با 2درصد نوسان ناشی از خودروهای در حال حرکت است، البته ممکن است در گذشته آمارهای دیگری در این مورد به ما داده باشند.

قالیباف با اشاره به موضوع آلودگی خاک در تهران بیان کرد: موضوعاتی مانند ضایعات خودروها بر خاک، آب و آلودگی صوتی تاثیرگذارند. مطالعات نشان می دهد که 800 میلیون تن تولید گازهای گلخانه ای داریم که از این میزان یک چهارم یعنی 200 میلیون تن مربوط به خودروهاست . فاجعه آنجاست که اگر اتفاق خاصی در این زمینه نیفتد تا سال 2030 این میزان به 400میلیون تن افزایش پیدا می کند.

شهردار تهران با بیان اینکه از مردم دعوت می کنیم که از حمل ونقل عمومی استفاده کنند، تصریح کرد: انصاف قضیه این است که بگویم هرجا وسیله حمل ونقل عمومی گذاشته ایم مردم چه برخوردار وچه غیربرخوردار ازآن استفاد کرده اند و ما شرمنده آنها هستیم .

وی در ادامه افزود: به منظور کاهش آلودگی هوا پیشنهادی ارایه شده مبنی بر آن که خودروسازان داخلی در ازای تولید هر خودرو نسبت به اسقاط یک خودروی فرسوده اقدام کنند اما این پیشنهاد که در قالب یک مصوبه ارایه شد معلوم نشد چرا و به چه دلیلی حذف شده است.

قالیباف ادامه داد: نگویید من با تولید داخلی مشکل دارم نه! ما هرکاری از دستمان بربیاید برای تولید داخل انجام می دهیم اما درست نیست که رانت گرفته شود و نیایند خودروهای اسقاطی را جمع کنند. حداقل خودروهای اسقاطی را به تاکسی و اتوبوس اختصاص ندهند.

شهردار تهران گفت: یکی از اولویت‌های مدیریت شهری بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی است، در همین راستا اقدامات خوبی در این سال‌ها انجام شده و از آن جمله می‌توان به بهره‌برداری خط 3 مترو تهران به طول 39 کیلومتر اشاره کرد. همچنین خط 7 مترو به طول 12 کیلومتر در 10 روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد، ضمن اینکه خط 6 سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

قالیباف تصریح کرد: 8 هزار پیکان فرسوده در شهر تهران داشتیم که در مدت یک سال گذشته این عدد به 80 دستگاه رسیده و همچنین 11 هزار تاکسی فرسوده در سال جاری نوسازی شده است.

شهردار تهران با بیان اینکه خط 7 مترو 98 درصد پیشرفت داشته است، عنوان کرد: حدود 10 تا 12 کیلومتر از این خط در 10 روز آینده افتتاح و 28 کیلومتر مابقی که از افسریه ، آهنگ ، مولوی، قیام ، نواب ،پل گیشا ،برج میلاد و میدان صنعت عبور می کند تا فروردین ماه سال آینده در اختیار شهروندان قرار می گیر

وی جابه جایی کاتالیست ها بدون اخذ وجه، نصب فیلتر دوده بر روی اتوبوس ها تنها در تهران ، اسقاط و  جایگزینی بیش از هزار مینی بوس و ورود 2 هزار تاکسی هیبریدی را از مهمترین اقدامات مدیریت شهری در راستای نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی پایتخت معرفی کرد و گفت: با وجود این که این اقدامات را انجام دادیم هنوز در حوزه موتورسیکلت دچار مشکل هستیم . از لحاظ تعداد، تعداد موتورسیلکلت ها بیش از خودروهاست که باید تعیین تکلیف شوند. متاسفانه ما نتوانسته ایم موتورهای برقی را پلاک کنیم و با توجه به تسهیلاتی که درنظرگرفته ایم هنوز اندرخم دموکراسی اداری هستیم.

قالیباف با بیان اینکه ازسال گذشته تا امسال 100 کیلومتر به خطوط متروی تهران اضافه شده است، تصریح کرد: تمامی این اقدامات در حالی است که ما تنها به اندازه یک کیلومتر حمایت مالی شده ایم.

شهردار تهران گفت: شهروندان نسبت به ازدحام مسافر در ایستگاه‌های اتوبوس به شهرداری گلایه می‌کنند که این کمبود باید برطرف شود اما از اینکه شهرداری نتوانسته پاسخگوی مردم باشد، عذرخواهی می‌کنیم.

وی افزود: به جای پرداخت تسهیلات و وام برای خرید خودرو بهتر است برای حمل و نقل عمومی چاره‌ای اندیشیده شود و این وام‌ها را در جهت خرید اتوبوس به دستگاه‌های متولی پرداخت کنند.

/

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان