کسب و کار اینترنتی در صنعت گردشگری _۲

آژانس‌های مسافرتی کوچک بلعیده می‌شوند

یک فعال گردشگری گفت: آژانس‌های مسافرتی کوچک که هنوز خود را به روز نکرده‌اند به دلیل هزینه‌های زیاد مالیات و... توسط آژانس‌های بزرگ بلعیده می‌شوند.

آژانس‌های مسافرتی کوچک بلعیده می‌شوند

یعقوب قاسمی به خبرنگار مهر گفت: در تمام کشورهای دنیا یک آژانس مسافرتی  فعالیت می کند و یک توراپراتور. زمانی که آژانسهای مسافرتی مجوز می گیرند حق برگزاری تور تا 4 سال ندارند بلکه باید زیر نظر توراپراتور فعالیت کنند. چون توراپراتور هواپیما و هتل گارانتی می کند و آژانسها می فروشند.  اما در ایران همه خود را توراپراتور می دانند و آژانسهای کوچک که به خصوص خود را به روز نکرده باشند سریع از بین می روند چون هزینه های مالیات و کارمند و ... زیاد است آنها توسط شرکت های بزرگ بلعیده می شوند.  از طرف دیگر فروش آنلاین در کشورها سرعت گرفته است و همه از روی سیستم خرید می کنند. تنها شرکت هایی دوام خواهند داشت که توراپراتور هستند و تور برگزار می کنند.

وی درباره اینکه برخی از آژانسهای مسافرتی به فروش آنلاین خدمات سفر می پردازند تصریح کرد: این دسته از فعالان گردشگری چون خدمات آنلاین می فروشند آژانس هم تاسیس کرده اند اما برگزار کننده تور نیستند. برگزار کننده تور می بایست حداقل 5 سال سابقه کار داشته باشد. این فعالان بیشتر در حوزه فروش بلیت کار می کنند.   

وی درباره فعالیت های دفاتر مسافرتی کشور نیز گفت: باید بپرسیم که چه مراودات بین المللی با فعالان گردشگری کشورهای خارجی و یا کشورهای همجوار تعریف شده است و یا چه سمیناری برای آژانس ها برگزار شئه است؟ اکنون اگر یک ایرلاینی سیستم جدیدی وارد می کند برای صنف خود کلاسهای آموزشی برپا می کند و سعی دارد تا زیر مجموعه خود را به روز کند اما دوستان ما در این حوزه کاری نمی کنند.   

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر