مشاور وزیر ارشاد در خراستان رضوی:

مدیران از توانمندی خانواده ایثارگران استفاده کنند

مشاور وزیر ارشاد امنیت و آرامش کشور را مرهون خون شهدا و رشادت‌های ایثارگران دانست و گفت: یک سوم کارمندان ارشاد خراسان رضوی را خانواده شهدا و یا ایثارگران تشکیل می‌دهند.

مدیران از توانمندی خانواده ایثارگران استفاده کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید الفتی در نشستی صمیمی با مدیرکل، معاونین و ایثارگران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی دیدار و گفتگو داشت.

در این جلسه سعید الفتی ضمن ارائه گزارشی از تلاش و فعالیت دفترامورایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی در حوزه خدمت‌رسانی به ایثارگران، اظهار داشت: دفتر امور ایثارگران با هدف تقویت فرهنگ ایثار و انتقال مفاهیم ارزشی چون؛ فداکاری و ازخودگذشتگی از دهه شصت به دهه نود اقدام به راه اندازی خانه فرهنگ ایثار و مقاومت کرد.

الفتی گفت: با توجه به دسیسه‌ها و نیرنگ‌های متعدد دشمنان در تضعیف فرهنگ اصیل ایرانی- اسلامی جامعه ما، بیش از هر زمان دیگری به روحیه ایثار و فداکاری و نیز خلق و پاسداشت حماسه نیاز دارد و خانه فرهنگ ایثار و مقاومت با تدوین و اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌هایی همچون؛ جایزه ایثار و رسانه، نگارش و انتشار کتاب مردمی ایثار، کتابخانه مهربانی و مجمع نکوداشت ایثار، به موضوع فرهنگ ایثار به خصوص ایثار اجتماعی توجه ویژه‌ای داشته است.

سعید الفتی با اشاره به مراسم اختتامیه جایزه ایثار و رسانه که چندی پیش در تالار وحدت برگزار شد گفت: در اجرای جایزه ایثار و رسانه به دنبال ایجاد فضای مناسبی برای ترویج و توسعه ایثار اجتماعی بودیم و اینکه رسانه ها و اهالی قلم را هر چه بیشتر به پرداختن به این موضوع ارزشی دعوت کنیم.

مشاور وزیر، ایجاد و اجرای «گفتمان ملی فرهنگ حماسه» را یکی دیگر از دغدغه‌ها و برنامه‌های وزارت فرهنگ ارشاد خواند و در این باره اذعان داشت: ما بر این اعتقاد هستیم که فرهنگ حماسه می‌تواند مقوم شرایط اجتماعی جامعه باشد و ما با کمک فرهنگ حماسه می‌توانیم روح سلحشوری، نشاط و همدلی ملی را در جامعه تقویت کنیم و شاهد ظهور حماسه های جدید باشیم.

سعید الفتی در ادامه با اشاره به توانمندی‌ جامعه ایثارگران کشور اعم از جانبازان، آزادگان و خانواده معظم شهدا گفت: این سرافرازان و دلسوختگان انقلاب، ظرفیت بالایی برای خدمت‌رسانی و خلق حماسه در عرصه‌های مختلف کاری، اجتماعی، فرهنگی و مدیریتی دارند و می‌توانند در بسیاری از عرصه‌ها خوش بدرخشند و راهگشا باشند.

وی با انتقاد از مدیرانی که توانمندی ایثارگران را نادیده گرفته و از آن به درستی استفاده نمی‌کنند تصریح کرد: یکی از مشکلات ایثارگران جامعه ما این است که اغلب مورد کم لطفی مدیران قرار گرفته و از قابلیت و توانمندی آنها در سازمان‌ها استفاده نمی‌شود و همین نادیده گرفته شدن منجر به سرخوردگی آنان می‌شود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ایثارگران که شامل؛ فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان می‌باشند به عنوان سرمایه‌های ملی یاد کرد و اظهار داشت: فرزندان ایثارگران باید همچون پدرانشان در صحنه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی حضور داشته باشند و به معنای واقعی کلمه جهادگر باشند.

الفتی خاطر نشان کرد: فرزندان شاهد و ایثارگر ما در دستگاه های دولتی باید در کنار کارکردهای فرهنگی در فعالیت های اداری نیز به گونه ای رفتار کنند که در صف اول خدمتگذاری به مردم قرار گیرند. انان باید کم توقع و تلاشگر و با همت و سخت کوشی، رسالت پدرانشان را بر دوش بکشند و در جهت خدمت‌رسانی به مردم گام بردارند و در صحنه کار و کوشش و خدمت صادقانه دین خود را به جامعه ادا کرده و راه پر فروغ پدرانشان را ادامه دهند و با اراده‌ای محکم و پابرجا حماسه بی‌آفرینند.

الفتی در ادامه ضمن تأکید بر جدی گرفته شدن ظرفیت بالای ایثارگران در دستگاه‌های دولتی از مدیران خواست که: از توانمندی فرزندان شهدا و ایثارگران به عنوان یادگاران شهدا و دفاع مقدس در جهت احیای ارزش‌های والای ملی و دینی جامعه استفاده کنند.

وی در پایان افزود: ایثارگرانی که حماسه هشت سال دفاع مقدس را راهبری کردند و در راه دفاع از سرزمینشان جنگیدند و سخنی کشیده این انقلاب هستند بدون تردید امروز هم توانایی مدیریت در بخش‌های مختلف را دارند بشرط آنکه به آنها اعتمادکنیم و به آنان میدان بدهیم و نگذاریم بروکراسی اداری مانع پیشرفت این عزیزان شود.

همچنین در ادامه این جلسه، ایثارگران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به بیان سوال‌هایی در خصوص مشکلات خود پرداختند که مشاور وزیر ارشاد به آنها پاسخ داد.

مشاور وزیر ارشاد در ادامه این سفر استانی با خانواده معظم شهدا و جانبازان دیدار و گفتگو خواهد داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر