عضو مجمع نمایندگان استان سمنان:

ارتقای بهداشت ودرمان مهمترین دستاورد انقلاب/ارکان نظام تضعیف نشود

سمنان- عضو مجمع نمایندگان استان سمنان ارتقای کیفیت بهداشت و درمان را یکی از مهمترین تحولات کشور در نظام اسلامی دانست و گفت: این مهم باعث شده تا مردم بهبود استانداردهای زندگی را شاهد باشند.

ارتقای بهداشت ودرمان مهمترین دستاورد انقلاب/ارکان نظام تضعیف نشود

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا کاتب صبح پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه استانداران سابق و فعلی سمنان به میزبانی سالن شهید مطهری سمنان با حضور وزیر کشور، ضمن بیان اینکه طرح تحول در نظام سلامت، طرحی ماندگار است، تأکید کرد: امروز تحولات بزرگی در بخش بهداشت و سلامت کشور اتفاق افتاده که مرهون انقلاب است.

وی افزود: اقدامات بسیار خوبی در دوران تصدی دولت‌های یازدهم و دوازدهم در سطح کشور صورت گرفته که ازجمله آن‌ها می‌توان به تحول در بهداشت و سلامت اشاره کرد.

داشته‌های امروز ایران اسلامی مرهون انقلاب و شهیدان است

نماینده گرمسار و آردان در مجلس گفت: به برکت انقلاب اسلامی امروز مردم شاهد تحولاتی عظیم هستند که ارائه خدمات بخش‌های درمانی و بهداشتی، راه، آب، توسعه روستایی و ... ازجمله این موارد است.

کاتب بابیان اینکه همه داشته‌های امروز ایران اسلامی مرهون انقلاب و شهیدان است، تأکید کرد: اگر کشور می‌خواهد پیشرفت کند باید هزینه‌ها را کاهش داده و از همه ظرفیت‌های نظام بدون هیچ نگاه سیاسی استفاده کنیم.

وی همچنین با اشاره به انتصاب چاووشی به‌عنوان استاندار سمنان، گفت: امیدواریم بتوانیم شاهد اجرای برنامه‌های خوبی از سوی وی باشیم و همه گروه‌ها و احزاب دست‌به‌دست هم بدون نگاه سیاسی، در راستای توسعه اقتصادی و رفع بیکاری استان تلاش کنند.

به بهانه اهداف سیاسی نباید ارکان نظام اسلامی تضعیف شود

عضو هیئت‌رئیسه مجلس بابیان اینکه به بهانه اهداف جریان‌های سیاسی نباید ارکان نظام اسلامی تضعیف شود، ابراز داشت: در ناآرامی‌های اخیر، به بهانه مسائل اقتصادی، بزرگ‌ترین ظلم به آرمان‌های انقلاب و امام (ره) شد.

کاتب بابیان اینکه تصمیم‌های مجلس شورای اسلامی درباره بودجه97 همه در راستای منافع ملت و ارزش‌های انقلاب است، افزود: افزایش امید به زندگی بیش از 75 سال و همچنین ارائه خدمات درمانی و سلامت روستایی تنها بخشی از دستاوردهای انقلاب است که باید عنوان شود.

وی بابیان اینکه اکنون دریافتی‌های مالیاتی به عدالت نزدیک و چالش پرداختی‌های آموزش‌وپرورش در بخش تعرفه آب و برق برطرف شده است، افزود: مجلس شورای اسلامی در راستای رفع مشکلات اقتصادی جامعه گام برمی‌دارد لذا می‌کوشد تا محور تصمیم‌گیری‌ها بر مبنای رفاه مردم باشد.

خدمات دولتی در سال آتی گران نمی‌شوند

نماینده مردم گرمسار و آرادان در ادامه و بابیان اینکه خدمات دولتی در سال آتی گران نمی‌شوند، گفت: برخی مردم نگران از گرانی خدمات هستند که دراین‌باره باید گفت مجلس چنین چیزی را تصویب نمی‌کند از سوی دیگر باید گفت نرخ آب، برق، گاز که در سال 96 ارائه می‌شود در سال آینده افزایش پیدا نخواهد کرد و این امر در گروه تلفیق بررسی و تصویب‌شده و در صحن نیز رأی خواهد آورد.

کاتب افزود: سازوکار این مسائل درواقع این است که هیئت‌وزیران باید تشخیص بدهد که در کجا منافع ملت و نظام وجود دارد اما بعضاً برخی از اعضای دولت متأسفانه تصمیم بخشی می‌گیرند و برای مردم و مجلس چالش‌هایی را ایجاد می‌کنند که این اختیار را از هیئت‌وزیران گرفتیم.

وی بابیان اینکه حقوق نمایندگان نیز افزایش نمی‌یابد، افزود: ما نمایندگان به این نتیجه رسیدیم که اگر قرار است ثباتی باشد ابتدا باید از درون مجلس باشد لذا در گروه تلفیق نیز این مقوله مطرح شد و به رأی نمایندگان رسید که حقوق اعضای خانه ملت بین همان چهار تا پنج میلیون تومان باقی بماند و حتی یک درصد هم افزایش پیدا نکند.

تصویب معافیت مالیاتی بر دریافتی‌ دولتی‌ها تا سقف دو میلیون و 500 هزار تومان

عضو خانه ملت با انتقاد از برخی شائبه‌ها که می‌گفتند حقوق نمایندگان 70 درصد افزوده می‌شود، تأکید کرد: این امر حتی با یک درصد هم رخ نخواهد داد.

کاتب بابیان اینکه مجلس معافیت مالیاتی بر دریافتی‌های دولتی‌ها را تا سقف دو میلیون و 500 هزار تومان تصویب کرده است، تأکید کرد: دریافتی‌های چهارتا شش برابر این میزان باید 15 درصد و از شش برابر به بالا باید 35 درصد را مالیات بدهند.

وی افزود: آنچه در مجلس تصویب‌شده است جز منافع ملت و نظام نخواهد بود و مردم نباید نگران باشند.

زمان انتخابات شاهد رقابت‌های منفی بودیم

عضو هیئت‌رئیسه مجلس همچنین بابیان اینکه عملکرد برخی در داخل باعث شده تا امروز به بهانه مسائل اقتصادی عده‌ای آشوب‌گری کنند، تأکید کرد: اگر هرکسی یک میز خطابه به دست گیرد و به هر دلیلی ارکان نظام را سرکوب کند این نظام و ارکان انقلاب را سست خواهد کرد و این خیانتی به مردم و انقلاب اسلامی محسوب می‌شود که مردم آن را تاب نخواهند آورد.

کاتب بیان کرد: وقتی بحث انتخابات بود هر کاندیدا با سخنان تخریبی یکدیگر را با الفاظ دزد در رسانه‌های خارجی و داخلی خطاب، و بدون هیچ مدرک و سندی به ارکان نظام آسیب وارد شد و ما همان موقع نیز هشدار دادیم که این مسائل نباید گستردگی پیدا کنند اما در زمان انتخابات شاهد این رقابت‌های منفی بودیم.

وی افزود: تخریب نظام در یک دقیقه صورت می‌گیرد و کار دشواری نیست اما آن‌کس که میز خطابه در اختیار دارد باید مواظب و هوشیار باشد که چه می‌گوید لذا همه ما وظیفه‌داریم تا از انقلاب اسلامی‌مان حفاظت کنیم.

آل سعود برای آسیب زدن به انقلاب اسلامی ایران هزینه می‌کند

نماینده گرمسار و آردان در مجلس بابیان اینکه امروز دشمنان و بیگانگان در انتظار شکست ما هستند، تأکید کرد: آل سعود امروز هزینه می‌کند که انقلاب اسلامی آسیب ببیند و برای از بین بردن آن باید هزینه‌هایی به‌شدت زیاد و بالایی پرداخت کنند.

کاتب بابیان اینکه دشمنان دست از شیطنت‌هایشان بر نخواهند داشت و اگر این‌گونه فکر نکنیم، ساده‌لوح هستیم، گفت: عوامل خارجی به دنبال کم‌رنگ جلوه کردن خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی و دلسردی مردم هستند، ما در اوایل انقلاب از بسیاری نعمات محروم بودیم اما امروز خوشبختانه بر تارک منطقه مانند ستاره‌ای می‌درخشیم اما برخی این پیشرفت‌ها را نمی‌توانند ببینند.

وی افزود: کشوری که با آزادی و استقلال می‌تواند محوریت آرامش دنیا و جهان شود طبیعی است که دشمنان آن به‌ویژه آمریکا و ایادی استکبار جهانی به رهبری او در منطقه و جهان دست از شیطنت خود برنمی‌دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر