شناسه : ۷۰۵۵۷۴ - پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۸
چگونه بازخورد بدهیم؟
طبق سخنان مدیرعامل سابق مایکروسافت، بیل گیتس، همه ما همواره به کسانی نیازمندیم که به ما بازخورد بدهند، این گونه ما پیشرفت میکنیم. ۳ نکته که به بازخورد کارآمد دادن کمک میکنند را در ادامه بخوانید:

طبق سخنان مدیرعامل سابق مایکروسافت، بیل گیتس، همه ما همواره به کسانی نیازمندیم که به ما بازخورد بدهند، این گونه ما پیشرفت میکنیم. 3 نکته که به بازخورد کارآمد دادن کمک میکنند را در ادامه بخوانید:
1-در اسرع وقت بازخورد خود را بدهید.
شاید بخواهید صبر کنید یا حتی از بازخورد دادن اجتناب کنید. ولی مهم است که در همان لحظه و هنگامی که طرف مقابلتان میتواند تاثیر بهتری از بازخوردتان بگیرد، نظر خود را بگویید. هم چنین باید به وضوح بیانش کنید. مثلا: "وقتی طی صحبتمان 2 بار حرف مرا قطع کردی، باعث شد اعتبار و احترام من در مقابل مشتریهایی که با آنها حرف میزدیم کاهش یابد." ممکن است عقب انداختن این مکالمه راحتتر باشد، ولی تاثیر پذیری حرفتان را تضعیف میکند.
2-بازخورد مشارکتی بدهید!
هدف شما این است که طرف مقابلتان منظور شما را متوجه شود و تغییری ایجاد کند. کلید اصلی رسیدن به این هدف، اشتراکی بودن رویکرد شماست. در ادامه مثالی که قبلا ارائه شد، میتوانید بپرسید: "فکر میکنید چگونه میتوانیم مسیر را برای نقطه نظرهای من هم باز کنیم؟" و مکالمهای بر اساس پاسخ همکارتان داشته باشید. این باعث میشود به جای بیان یک پیام منفی و یک طرفه، شما در ایجاد تغییر سهیم باشید.
3-بازخورد دادن عادتتان باشد.
مدیران مجرب همواره روی تبدیل بازخورد دادن به یک عادت پافشاری میکنند. به ویژه در زمینههای اجرایی، که بازخوردهای به خصوص منفی باید مرتبا بیان شوند و با غافلگیری تمام همراه نباشند. این باعث میشود که همواره افراد از کیفیت کارشان باخبر باشند و خط ارتباطی مناسبی برای انتقاد و پیشرفت کردن ایجاد میشود.
در آخر، ارائه بازخورد میتواند سخت باشد ولی اگر به طرز روشن و سازندهای بیان شود، یکی از تنها راههای مطمئن برای تغییر رفتارهای منفی است.