کامارو ZL۱ نسخه ۱LE؛ هیولای جدید شورولت معرفی شد

همه‌ساله مدل ZL۱ کامارو، به‌عنوان نسخه‌ای پرقدرت و جذاب برای عاشقان خودروهای عضلانی آمریکا عرضه می‌شود. به‌تازگی نسل جدید این خودرو، با پکیجی به نام ۱LE همراه شده که هم در ظاهر و هم در موارد فنی بهینه‌سازی شده است.

کامارو ZL1 نسخه 1LE؛ هیولای جدید شورولت معرفی شد

بیش از 50 سال از تولد کامارو می‌گذرد و هنوز محبوبیت بالایی در دنیای خودروهای اسپرت دارد. نسخه ZL1 که از سال 2012 با نسل پنجم این خودرو معرفی شد، با پیشرانه‌ای پرقدرت‌تر و بهینه‌سازی‌هایی نسبت به مدل استاندارد، جایگاه ویژه‌ای در میان طرفداران کامارو پیدا کرد. با معرفی نسل ششم کامارو در سال 2016، طبیعتا مدل ZL1 جدید هم رونمایی شد، اما شورولت به این خودرو هم اکتفا نکرده و حالا نسخه‌ی ارتقاءیافته از ZL1 با کد 1LE را معرفی کرده است.

در واقع 1LE یک سری آپشن است که خریداران ZL1 می‌توانند تمام یا بخشی از آن را سفارش دهند تا جذابیت ظاهری و توانایی فنی کاماروی خود را ارتقاء دهند. این پکیج مسلما برای علاقه‌مندان رانندگی در پیست و سرعت‌های بالا جذابیت بیشتری دارد؛ چرا که در بحث سیستم تعلیق و فنربندی بیشترین تفاوت فنی را با ZL1 استاندارد دارد.

کامارو ZL1

بخش زیادی از بدنه‌ی 1LE را فیبر کربن تشکیل می‌دهد که اسپویلر عقب و کاپوت جلو مهم‌ترین آن‌ها هستند. با توجه به پیشرانه حجیمی که ZL1 دارد، بخش زیادی از سپر برای هدایت هوای مورد نیاز موتور و رادیاتور، در نظر گرفته شده است و حالتی لانه زنبوری دارد؛ درحالی‌که جلوپنجره تفاوت زیادی با نسخه‌ی اصلی ندارد. اسپویلر بزرگ فیبرکربنی در سرعت‌های بالای 200 کیلومتر در ساعت تا 135 کیلوگرم نیروی عمودی بر انتهای خودرو وارد می‌کند و با حرف X مزین شده که نشانه‌ی عبارت Extreme برای خودروهای خاص کامارو است.

کامارو ZL1

رینگ‌های اسپرت فورج‌کاری شده و 19 اینچ، دیگر آپشن این پکیج هستند که با پهن‌ترین لاستیک‌های ممکن برای چنین رینگ‌هایی همراه شده است. این تایرها ساخت گودییر (Goodyear) هستند و در جلو 305 و در عقب 325 میلیمتر پهنا دارند که علاوه بر هیبت خاصی که به کامارو می‌دهند، فرمان‌پذیری فوق‌العاده‌ای هم برای آن فراهم می‌کنند.

فعلا 1LE با همان پیشرانه‌ی ZL1 همراه است که 6.2 لیتری، 8 سیلندر سوپرشارژ و 650 اسب بخاری خواهد بود. این خودرو فقط با جعبه‌دنده‌ی 6 سرعته غیر اتوماتیک عرضه می‌شود که دوکلاچه و بسیار سریع است. سیستم تعلیق و فنربندی، مشابه کامارو Z28 طراحی شده و ارتفاع خودرو را قابل تنظیم می‌کند.

این سیستم با فناوری جدید Dynamic Suspensions Spool Valve) DSSV) همراه شده است که بالاترین تکنولوژی موجود در ساخت کمک‌فنر به شمار می‌رود.

DSSV کمک فنر

شتاب صفرتا 100 کیلومتر در ساعت برای نسخه‌ی فعلی ZL1 حدود 3.6 ثانیه و نهایت سرعت 312 کیلومتر در ساعت است. این خودرو همچنین ظرف 7.5 ثانیه به سرعت 160 کیلومتر در ساعت می‌رسد و 400 متر را در 11.5 ثانیه طی می‌کند. قیمت پکیج 1LE هنوز رسما اعلام نشده است، ولی ZL1 فعلی با قیمت 63 تا 68 هزار دلار فروخته می‌شود.

کامارو ZL1

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر