رونمایی از دستیار صوتی پیشرفته بوش در CES ۲۰۱۸

پاسخگو و کنترل صوتی در خودروها، سالهاست که مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما بسیاری براین باورند که هنوز امکان بهبود تکنولوژی‌های مرتبط با سیستم مذکور وجود دارد

پاسخگو و کنترل صوتی در خودروها، سالهاست که مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما بسیاری براین باورند که هنوز امکان بهبود تکنولوژی‌های مرتبط با سیستم مذکور وجود دارد. به همین دلیل کمپانی بوش می‌خواهد که سیستم کنترل صوتی خودروها را چند زبانِ کرده و امکان پاسخ به صدای طبیعی سرنشینان را فراهم کند. به این ترتیب شما می‌توانید سیستم صوتی خودروی خود را با هر نامی که دوست دارید، صدا کرده و در مجموعه کاربرد سیستم کنترل صوتی خودروها ساده‌تر می‌شود.

یکی از مسائل مرتبط به سیستم‌های کنترل صوتی خودرو، مانند سیستم SYNC کمپانی فورد، این است که شما برای استفاده از آن باید دستورات از پیش تعیین شده مختلفی را به خاطر داشته باشد. این کار بسیار دشوار بوده و شاید شما به همین خاطر از سیستم کنترل صوتی خودروی خریداری شده خود، استفاده نکنید. سیستم صوتی بوش با هدف از بین بردن تمام سختی‌های پیشین سیستم کنترل صوتی خودروها طراحی شده و به راننده اجازه می‌دهد که با جملاتی ساده و طبیعی با سیستم کنترل صوتی ارتباط برقرار کند؛ البته به گفته بوش، دستیار صوتی مذکور فقط به صدای راننده واکنش نشان خواهد داد.

به گفته بوش، سیستم کنترل صوتی این کمپانی به طور خودکار چندین لهجه و زبان مختلف، از 30 کشور جهان را بدون تغییر تنظیمات اولیه شناسایی کرده و توان پاسخ دادن به جنس صدای 44 زن و 9 مرد را دارد. این سیستم به شکل اتوماتیک در جاده‌های اروپا؛ راه‌های رسیدن به مقصد را به زبان دلخواه راننده شرح می‌دهد!

برای فعال کردن سیستم صوتی بوش، باید نام کیسی را به زبان آورید؛ اما شاید شما از کیسی دل‌خوشی نداشته باشید! بنابراین هر نامی که دوست داشتید به زبان بیاورید؛ زیرا سیستم کنترل صوتی بوش به کلمات ساده‌ای مانند “Hey” واکنش نشان می‌دهد.

سایر ویژگی‌های سیستم کنترل صوتی بوش؛ توان انجام فعالیت‌ها بدون اتصال به اینترنت، توانایی تشخیص مناسب‌ترین راه ارتباطی با مخاطب رانندگان براساس محل قرارگیری خودرو، اعلام زمان و وضعیت و… است. به عبارت دیگر اگر، شما نام دو نفر را در فهرست تماس‌های خود، بیل گذاشته باشید؛ سیستم صوتی بوش تشخیص می‌دهد که شما با کدام بیل کار دارید!

سیستم کنترل صوتی بوش، هفته آینده و در جریان نمایشگاه CES 2018 رسما معرفی خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر