با پایان یافتن سال 2017 رفته رفته آمار و ارقام مرتبط با آن در حوزه های مختلف از جمله صنعت خودرو در حال انتشار یافتن هستند. یکی از آمارهایی که می تواند برای شرکت های مختلف مهم باشد، رتبه ای است که از لحاظ جستجوی کاربران در گوگل کسب می کنند.
اگر چه این مساله شاید در ابتدا چندان حائز اهمیت به نظر نرسد، اما در واقع نشان دهنده پذیرش یک برند در بین عموم مردم بوده و به نوعی جایگاه آن را در میان مشتریان و خریداران احتمالی، آشکار می سازد.
بر اساس داده های گوگل ترندز در سال 2017 ب ام و بیشترین جستجو را در مقایسه به رقبای اصلی و هموطن خود یعنی مرسدس بنز و آئودی داشته است. بعد از این کمپانی، ارباب حلقه ها با اختلاف نسبتا زیاد در جایگاه دوم ایستاده؛ جایگاه سوم هم به اشتوتگارتی ها رسیده است.
جالب اینکه در سرزمین مادری، آلمانی ها به دنبال مدل های جدید ب ام و نبوده و بیشتر درباره نسل چهارم سری 3 با کد E46 که در سال 1997 معرفی شد، جستجو کرده اند. بد نیست بدانید این نسل از سری سه، عنوان محبوب ترین را در بین شش نسل ارایه شده تاکنون در اختیار دارد.
در ایالات متحده، آمریکایی ها عبارت "BMW for sale" (ب ام و برای فروش) را بیش از سایر موارد مرتبط با باواریایی ها در گوگل جستجو نموده اند، بعد از آن هم عبارت های “BMW E46” و “BMW 2017” در رده های دوم و سوم قرار گرفته اند.
سال گذشته عباراتی که در رابطه با ب ام و بیشترین رشد را داشته اند، “BMW Z4 2017”، “BMW X1 2017” و “BMW M5 2017” بوده اند. طبق داده های موجود ظاهرا ایرانی ها نیز از بین سه خودروساز لوکس آلمانی علاقه بیشتری به ب ام و دارند.
ناگفته نماند علی رغم محبوبیت بیشتر در گوگل ترندز، از لحاظ آمار فروش ب ام و به احتمال قریب به یقین همانند سال 2016 در سال 2017 نیز قافیه را به رقیب دیرین خود یعنی مرسدس بنز واگذار کرده است. انتشار آمار فروش سالانه در روزهای آتی این مساله را مشخص خواهد کرد.