سالاری‌ در شورای شهر تهران خبر داد

ملک‌فروشی آموزش و پرورش برای جبران کسری بودجه/ ۷۰ درصد‌ مدارس غیرانتفاعی‌ پایتخت فرسوده هستند‌

عضو شورای شهر تهران با اشاره به تحصیل برخی دانش‌آموزان مدارس غیرانتفاعی‌ در خانه‌های فرسوده گفت: ۷۰ درصد مدارس غیرانتفاعی‌ در تهران جزء بناهای فرسوده هستند.

ملک‌فروشی آموزش و پرورش برای جبران کسری بودجه/ 70 درصد‌ مدارس غیرانتفاعی‌ پایتخت فرسوده هستند‌به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی‌ شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود در سی و ششمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، با اشاره به برگزاری کمیسیون تلفیق برای بودجه سال 97 اظهار کرد: در این کمیسیون تصمیم گرفته شد که آموزش و پرورش مجاز است تمام املاک خود را بدون پرداخت عوارض تغییر کاربردی‌ بدهد که این موضوع یکی از بدترین تصمیمات ممکن بوده است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به محدودیت‌ منابع مالی شهر تهران گفت: سرانه‌های آموزشی و خدماتی‌ در سطح محلات توزیع‌ شده است، اما با این تصمیم کمیسیون تلفیق‌ به نوعی در اندک اختیارات مدیریت شهری تهران دخالت می‌شود.

سالاری‌ با تأکید بر اینکه‌ برای جلوگیری از نهایی شدن این تصمیم هشدار و تذکر می‌دهم، ادامه داد: با این تصمیم آموزش و پرورش برای کسری بودجه خود به شهرفروشی متوسل‌ می‌شود و اعضای شورا در مجلس شورای اسلامی باید این موضوع را پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه بیشتر مدارس غیرانتفاعی در منازل مسکونی فرسوده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند، ادامه داد: در حال حاضر یک میلیون و 100 هزار دانش‌آموز در تهران تحصیل می‌کنند که از این تعداد 200 هزار نفر در مدارس غیرانتفاعی هستند و این مدارس در منازل مسکونی با قدمت 30 سال به بالا فعالیت می‌کنند که دیگر کسی مایل به زندگی در این مکان‌ها نیست.

سالاری‌ با بیان اینکه 70 درصد‌ مدارس غیرانتفاعی‌ فرسوده هستند‌، تأکید کرد: مدارس باید در مکان‌هایی ایمن باشند تا هنگام وقوع بحران‌ بتوان از مدارس به عنوان محل امن استفاده کرد.

وی با تأکید بر اینکه شهردار تهران و ریاست شورا باید نسبت به استحکام بنای مدارس غیرانتفاعی‌ اقدام کنند، اظهار کرد: اگر آموزش و پرورش در این خصوص کاری انجام نمی‌دهد شهرداری تهران باید ورود کند.

استفاده از خانه‌های فرسوده به جای مدرسه غیرانتفاعی‌

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان