واکنش ابوزهری به توقف کمک‌های آمریکا به آژانس آنروا

یکی از رهبران برجسته جنبش حماس تصمیم آمریکا مبنی بر توقف کمک مالی به آژانس آنروا را در راستای طرح خطرناک این کشور علیه حقوق ملت فلسطین دانست.

خبرگزاری مهر: سامی ابوزهری یکی از رهبران جنبش حماس عنوان داشت: تصمیم اخیر آمریکا مبنی بر توقف حمایت مالی از آژانس امداد رسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی(آنروا) با هدف از بین بردن حق بازگشت آوارگان فلسطینی صورت می گیرد.

وی در ادامه افزود: این اقدام در چارچوب طرح خطرناک آمریکا برای مصادره حقوق ملی فلسطینی ها و در راستای تصمیمات اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در خصوص قدس اشغالی انجام می شود.

شماری از مسئولان ارشد آمریکایی اعلام کردند که دولت ترامپ به سازمان ملل ابلاغ کرده است که 125 میلیون دلار از کمک های اختصاصی به آژانس آنروا در ماه جاری میلادی را کاهش داده است.

آنها همچنین تاکید کردند که دولت آمریکا قصد دارد مبلغ 180 میلیون از مجموع کمک های اختصاصی به آژانس آنروا را کاهش دهد و البته این مسئله بستگی به موضع تشکیلات خودگردان فلسطین در مورد احیای روند مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی دارد و در صورتی که مذاکرات از سرگرفته نشود، واشنگتن مجازات های مالی را در نظر خواهد گرفت که کاهش مبلغ مذکور یکی از این مجازات ها خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان