به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی دادگستری کل استان همدان، در مراسمی با حضور محمدرضا مترقب رئیس کل دادگستری استان همدان و جمعی از مسئولین قضائی استان سه واحد دفتر خدمات الکترونیک قضائی شهر همدان افتتاح و آغاز به کار کرد.
رئیس کل دادگستری استان همدان در آئین بهره برداری از این مراکز با اشاره به مزایای متنوع خدمات رسانی قضایی به شیوه الکترونیک پرداخت و گفت: از جمله مزایای آن میتوان به سهولت دسترسی مراجعان به پروسه رسیدگیها، کاهش زمان رسیدگی به پروندهها، حفظ و احترام به حریم خصوصی افراد، افزایش دقت در رسیدگی، حذف ابلاغ کاغذی و امکان دریافت ابلاغیه بر روی گوشیهای نلفنی همراه اشاره کرد.
مترقب ادامه داد: اجرای کامل و دقیق این طرح نیاز به همکاری کلیه شهروندان دارد تا با حضور در دفاتر خدمات الکترونیک قضائی در شهرستانهای همدان، نهاوند و ملایر و در دیگر شهرستانها با مراجعه به دادگستریهای محل با ثبت مشخصات خود در سامانه الکترونیکی ثنا از مزایای فراوان این طرح بهرهمند گردند.
معاون فناوری و اطلاعات دادگستری کل استان همدان نیز با بیان این موضوع که ثبت نام در سامانه ثنا تنها یک بار صورت میپذیرد و در مراجعات بعدی به مراجع قضائی نیاز به ثبت نام مجدد نیست تأکید کرد: توجه داشته باشید که هرگونه ارائه خدمات در کلیه مراجع قضائی و ادارات تابعه از جمله ثبت، پزشکی قانونی، بازرسی و ... نیازمند آن است که افراد قبلاً در این سامانه ثبت نام کرده باشند.
خانجانی اظهار کرد: برای ثبت نام در سامانه ثنا همراه داشتن اصل کارت ملی ضرورت دارد و اشخاص حقیقی و حقوقی پس از ثبت نام و دریافت شناسه اختصاصی امکان بهره مندی از خدمات الکترونیک قضائی را خواهند یافت.