ماهان شبکه ایرانیان

سامانی در نشست خبری تشریح کرد؛

آخرین جزئیات کمک رسانی به مناطق زلزله زده غرب کشور

سخنگوی وزارت کشور با تشریح آخرین اقدامات انجام شده در مناطق زلزله زده غرب کشور گفت: ۱۵۵۲ روستا واحد به واحد ارزیابی و خسارت آن تخمین زده شده است.

آخرین جزئیات کمک رسانی به مناطق زلزله زده غرب کشور

به گزارش خبرنگار مهر، سخنگوی وزارت کشور پیش از ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت کمک رسانی به مناطق زلزله زده گفت: در جریان زلزله غرب کشور،  1920 روستا در کرمانشاه تحت تأثیر قرار گرفتند، در 258 روستا خسارت بالای 50 درصد را شاهد بودیم و تا این لحظه 1552 روستا به طور واحد به واحد مورد ارزیابی قرار گرفته، خسارت ها تخمین شده و روند بازسازی آن در حال انجام است.

وی ادامه داد: براساس برآوردهای صورت گرفته در روستاها، 30 میلیون تومان وام، 5 میلیون تومان هزینه بلاعوض و 3 میلیون تومان بابت انصراف خانوارها از دریافت کانکس پرداخت شده است.

سخنگوی وزارت کشور گفت: همچنین در شهرها نیز 40 میلیون وام، 6 میلیون هزینه بلاعوض برای کسانی که از دریافت کانکس امتناع کنند، 5 میلیون تومان مازاد پرداخت خواهد شد.

سامانی با اشاره به کمک هزینه معیشتی به خانوارها اظهار داشت: براساس کمک دولت به مناطق زلزله‌زده برای کمک هزینه معیشتی به هر خانوار 2 میلیون تومان به طور بلاعوض و 10 میلیون تومان وام قابل پرداخت است.

وی افزود: همچنین برای ترمیم و بازسازی نیز یک تا دو میلیون به صورت بلاعوض و 6 تا 12 میلیون به صورت وام به مناطق آسیب دیده قابل پرداخت است.

ادامه دارد...

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان