باکس آفیس:فیلم ترسناک Insidious ۴ از Last Jedi پیشی می‌گیرد

«جومانجی: به جنگل خوش‌آمدید» Jumanji: Welcome to the Jungle فیلم محبوب سونی Sony برای اولین بار به صدر جدول باکس آفیس آمریکای شمالی در آخر هفته دست یافت و با ۳۶ میلیون دلار فروش از ۳۸۰۱ سالم سینما در سومین آخر هفته‌ی خود به جمع فروش داخلی ۲۴۴

«جومانجی: به جنگل خوش‌آمدید» Jumanji: Welcome to the Jungle فیلم محبوب سونی Sony برای اولین بار به صدر جدول باکس آفیس آمریکای شمالی در آخر هفته دست یافت و با 36 میلیون دلار فروش از 3801 سالم سینما در سومین آخر هفته‌ی خود به جمع فروش داخلی 244.4 میلیون دلار رسید.
این فیلم جایگاه اول باکس آفیس خارجی را هم با 70 میلیون دلار فروش از 86 مارکت به دست آورد و جمع فروش خارجی 275 میلیون دلار و جمع فروش جهانی 519.4 میلیون دلار را رقم زد. آخرین مارکت بزرگ آن چین است که این آخر هفته در آن اکران می‌شود.
این فیلم بزرگ آخر هفته که با موفقیت گرد و خاک یک فیلم قدیمی را تکاند و آغاز یک مجموعه را کلید زد، در داخل آمریکا نسبت به هفته‌ی قبل 27 درصد افت داشت.

جایگاه دوم متعلق به «توطئه آمیز: آخرین کلید» Insidious: The Last Key بود. این فیلم که پیروزی مجددی برای یونیورسال Universal و بلام‌هاوس Blumhouse محسوب می‌شود، در اولین آخر هفته‌ی 2018 در باکس آفیس فروش 29.3 میلیون دلاری را از 3801 سالن سینما به ثمر رساند. سونی Sony هم در این فیلم شریک است و پخش آن در خارج از آمریکا را به عهده گرفته است که از آن در 33 مارکت 20.1 میلیون دلار فروخت و به اکران جهانی 49.3 میلیون دلار دست یافت.
این فیلم ترسناک 10 میلیون دلاری فراتر از قسمت قبلی اکران شد (22.7 میلیون دلار)، اما پایین‌تر از اکران 40.3 میلیون دلاری «توطئه آمیز: قسمت 2» Insidious: Chapter 2 فروش رفت. این بار، داستان درباره‌ی آخرین ماجراجویی الیزه رینیر Elise Rainier، با بازی لین شی Lin Shaye، یک فرا روانشناس که درباره‌ی حوادث غیرطبیعی که در خانه‌ی کودکی او اتفاق می‌افتند تحقیق می‌کند. آدام روبیتل Adam Robitel این فیلم را که نوشته‌ی لی ونل Leigh Whannell است کارگردانی کرد. «توطئه آمیز 4» Insidious 4 امتیاز B- در سینمااسکور دریافت کرد.مجموعه‌ی «توطئه آمیز» Insidious با فیلم اصلی خود در 2011 به کارگردانی جیمز وان James Wan و بازی پاتریک ویلسون Patrick Wilson و رز برن Rose Byrne شروع شد. وان Wan همچنین فیلم‌سازی قسمت دیگری از این مجموعه در 2013 را بر عهده داشت و ونل Whannell با فیلمی از این مجموعه در سال 2015 کارگردانی خود را آغاز کرد. این مجموعه در دنیا 392 میلیون دلار فروش داشته است.
«توطئه آمیز 4» Insidious 4 حتی از «جنگ ستارگان: آخرین جدای» Star Wars: The Last Jedi از دیزنی Disney و لوکاس فیلم Lucasfilm هم پیشی گرفت که در سه آخر هفته‌ی اول خود در جایگاه اول قرار داشت. این فیلم بزرگ با 54 درصد افت در چهارمین آخر هفته‌ی خود با فروش 23.6 میلیون دلاری از 4232 سالن سینما به جمع فروش داخلی 572.5 میلیون دلار رسید که در بین اکران‌های سال 2017 بهترین است.

درحالی‌که «آخرین جدای» The Last Jedi فروش بسیار خوبی در سطح جهانی دارد — جمع فروش جهانی آن تا یکشنبه برابر 1.205 میلیارد دلار است — در مقایسه با «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» Star Wars: The Force Awakens کندتر می‌شود. دو سال پیش «نیرو برمی‌خیزد» The Force Awakens در چهارمین آخر هفته‌ی خود در آمریکای شمالی 42.4 میلیون دلار فروخت و تا آخر هفته‌ی پنجم جایگاه اول را در باکس آفیس آمریکای شمالی از دست نداد. خبر بد دیگر چین است که در آن «آخرین جدای» The Last Jedi با 28.7 میلیون دلار فروش، نسبت به هر دو فیلم «نیرو برمی‌خیزد» The Force Awakens و «یک سرکش: داستانی از جنگ‌های ستاره‌ای» Rogue One: A Star Wars Story داشته است.
«آخرین جدای» The Last Jedi، با چین یا بدون چین، درنهایت جزو 10 فیلم برتر تاریخ در باکس آفیس جهانی بدون در نظر گرفتن تورم، قرار خواهد گرفت. این فیلم در حال حاضر در آمریکای شمالی جایگاه ششم را داراست.

«برترین شومن» The Greatest Showman از چرنین اینترتینمنت Chernin Entertainment و فاکس قرن بیستم 20th Century Fox با بازی هیو جکمن Hugh Jackman، در سومین آخر هفته‌ی خود پس از نشان دادن عملکردی پایین‌تر از حد انتظار در تعطیلات آخر هفته در آخر سال، حالا قدرت ماندگاری خود را به رخ می‌کشد. این فیلم با 11 درصد افت — که برای فیلم بزرگی که مخاطبان آن تمام اقشار هستند و بودجه‌ای بزرگ دارد، نادر است — فروش 12.8 میلیون دلاری از 3342 سالن سینما را رقم زد و به جمع فروش 76.9 میلیون دلار در داخل آمریکا دست یافت.
«برترین شومن» The Greatest Showman با فروش 24 میلیون دلاری از 75 مارکت در خارج از آمریکا، به جمع فروش خارجی 74.5 میلیون دلار و جمع فروش جهانی 151.4 میلیون دلار رسید.

«آوازخوان حرفه‌ای 3» Pitch Perfect 3 از یونیورسال Universal با 10.2 میلیون دلار فروش از 3458 منطقه به جمع فروش داخلی 86 میلیون دلار و جمع فروش جهانی 141 میلیون دلار رسیده و در جایگاه آخر لیست 5 فیلم برتر باکس آفیس آخر هفته قرار گرفت.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر