فرشید گلزاده در مراسم اختتامیه نمایشگاه خدمات، کالا و تجهیزات فروشگاهی، مخاطب اصلی این صنعت را طبقه متوسط اجتماعی کشور دانست که در سالهای گذشته سهم گستردهای از جمعیت ایران را در برگرفته و رفتارهای خرید این طبقه، محرک اصلی رونق و رشد بنگاهها در دهه آتی است.
وی در تشریح این موضوع، دسترسی به اطلاعات بیشتر، توجه به سلامتی، تمایل به خرید در فضاهای فاخر و جذاب و البته حساسیت بالا به قیمت محصولات و خرید اقتصادی را از ویژگیهای این طبقه جدید متوسط اجتماعی ذکر کرد و افزود: این موضوعات موجب میشود بنگاهها برای بقاء و رشد ملزم به سرمایهگذاری بالا به منظور تولید با مقیاس بالا، رعایت کیفیت مطلوب، مدلهای فروش و مالی جذابتر، خدمات فاخرتر و بهرهوری به منظور کنترل جدی هزینهها باشند.
مدیر عامل شرکت فروشگاههای زنجیرهای رفاه تصریح کرد:در همین راستا، همکاری استراتژیک بین شرکتهای خردهفروشی و شرکتهای تولیدکننده تجهیزات و تولیدکنندگان کالاها یک الزام برای بهرهوری و مدیریت هزینهها و ارائه ارزش بیشتر به مشتریان است.
وی ادامه داد: حضور شرکتهای خارجی در این صنعت در صورت انتقال سرمایه و دانش به داخل مرزها و ایجاد شراکتهای استراتژیک با شرکتهای ایرانی، یک فرصت خواهد بود که میتواند در ارتقاء صنعت بسیار مهم باشد اما باید ابتکار عمل در دست شرکتهای ایرانی باشد.
دکتر گلزاده ضمن تشکر از برگزارکنندگان این نمایشگاه رشد کیفی و کمی و مشارکت ذینفعان مختلف به خصوص شرکتهای صاحب فناوری و تکنولوژی را در نمایشگاههای آتی از جمله عوامل جذابیت و پشتیبان توسعه کسب و کارهای مرتبط دانست. نمایشگاه خدمات، کالا و تجهیزات فروشگاهی امسال از تاریخ 12 لغایت 15 دیماه در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران با حضور شرکتهای داخلی و خارجی در حوزه تولید تجهیزات و فناوری اطلاعات فروشگاهی برگزار شد.