ماهان شبکه ایرانیان

دستگیری دوکلاهبردار طلایی

زمانی که مردان طلافروش به داخل خانه‌شان رفتند از آن‌ها درخواست دلار و یورو کردند و در ادامه، به همان شیوه مشابه از آن‌ها خواستند تا پول‌ها را داخل پاکت بگذارند و پس از آن، در زمان مراجعه مال‌باخته به آشپزخانه برای آوردن نوشیدنی، این دو نفر از فرصت استفاده کردند و به‌جای پول‌های واقعی داخل پاکت، دلار و یوروی تقلبی و تزیینی قرار دادند و در ادامه و ب ...

 
 دستگیری دوکلاهبردار طلایی
 
دو کلاهبردار حرفه‌ای که با ترفندی خاص از خریداران طلا دزدی می‌کردند، هنگام شکار آخرین طعمه‌شان به دام افتادند. چندی پیش صاحب یک طلافروشی در منطقه نارمک با مراجعه به دادسرای ناحیه ٤ تهران اعلام کرد دو نفر در پوشش فروش مقدار قابل‌توجهی طلا، اقدام به کلاهبرداری و سرقت یک فقره چک ٨٠‌میلیون تومانی از او کردند.
 
مال‌باخته پس از حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «چندی قبل با دو مرد جوان آشنا شدم که ادعا می‌کردند قصد فروش طلا به زیر قیمت بازار را دارند.
 
ابتدا حرف‌هایشان را باور نمی‌کردم، اما آن‌ها با چرب‌زبانی‌شان توانستند جلب اعتماد کنند و برای اینکه اطمینان من بیشتر شود یک نمونه از طلاهایشان را که به‌صورت پرس‌شده بود، در اختیارم قرار دادند. طلا را بررسی کردم و از چند مرد طلافروش نیز کمک خواستم. همگی آن را تأیید کردند و همین باعث شد اعتمادم به این دو جوان بیشتر شود. پس از چندی تصمیم گرفتم تا یک کیلو طلا را که در بازار حدود ١٢٠‌میلیون تومان ارزش داشت، به قیمت ٨٠‌میلیون تومان از آن‌ها بخرم».

مال‌باخته در ادامه اظهاراتش گفت: «یک روز قبل از قرار ملاقات برای انجام این معامله یکی از این دو نفر با من تماس گرفت و خواست چکی تضمینی به مبلغ ٨٠‌میلیون تومان برایشان تهیه کنم تا معامله را به‌راحتی انجام دهیم. فردای آن روز دو مرد که خودشان خواسته بودند معامله را در خانه من انجام دهند، وارد خانه شدند و ابتدا با توجه به دوستی‌ای که با آن‌ها پیدا کرده بودم، شروع به صحبت‌های دوستانه کردیم و سپس یکی از آن‌ها خواست تا چک تضمینی را به آن‌ها نشان دهم تا در ادامه طلا‌ها را در اختیارم قرار دهند».
 
مال‌باخته درباره نحوه سرقت چک تضمینی ٨٠‌میلیون تومانی به کارآگاهان گفت: «من که در همین مدت کوتاه به آن‌ها اعتماد پیدا کرده بودم، چک تضمینی را به آن‌ها نشان دادم؛ سپس یکی از آن‌ها خواست تا یک پاکت در اختیارشان قرار دهم، یک پاکت به آن‌ها دادم و از من خواستند تا چک تضمینی را داخل آن بگذارم؛ درحالی‌که پاکت حاوی چک روی میز جلوی آن‌ها قرار داشت، یکی از آن‌ها مدعی شد که قصد دارد به پایین برود تا طلا‌ها را از ماشین بیاورد و هم‌زمان، نفر دوم از من خواست تا یک لیوان آب برایش بیاورم تا قرص‌هایش را بخورد».
 
مال‌باخته ادامه داد: «لیوان آب را برای مرد طلافروش آوردم. همه‌چیز عادی به نظر می‌رسید و درحالی‌که چک داخل پاکت بود آن‌ها از خانه خارج شدند تا طلا‌ها را بیاورند، اما هرچه منتظر آن‌ها ماندم خبری نشد.
 
به سراغ پاکت رفتم؛ آنجا بود که فهمیدم مردان فریبکار در زمانی که برای ریختن آب به آشپزخانه رفته بودم، چک تضمینی را با یک برگ چک دیگر تغییر داده و به بهانه آوردن طلا از داخل ماشین، پا به فرار گذاشته‌اند». با انجام تحقیقات پلیسی و بررسی پرونده‌های مشابه، کارآگاهان موفق به شناسایی دو مال‌باخته دیگر شدند که آن‌ها نیز به همین شیوه در دام کلاهبرداران طلا گرفتار شده بودند، اما این‌بار اقدام به سرقت دلار و یورو از مال‌باختگان کرده بودند.

این دو مال‌باخته در اظهارات خود گفتند زمانی که مردان طلافروش به داخل خانه‌شان رفتند از آن‌ها درخواست دلار و یورو کردند و در ادامه، به همان شیوه مشابه از آن‌ها خواستند تا پول‌ها را داخل پاکت بگذارند و پس از آن، در زمان مراجعه مال‌باخته به آشپزخانه برای آوردن نوشیدنی، این دو نفر از فرصت استفاده کردند و به‌جای پول‌های واقعی داخل پاکت، دلار و یوروی تقلبی و تزیینی قرار دادند و در ادامه و به همان بهانه آوردن طلا از داخل ماشین از محل متواری شدند.
 
با توجه به شیوه و شگرد استفاده‌شده در این سه فقره کلاهبرداری و سرقت، کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی احتمال دادند که این دو کلاهبردار طلایی از مجرمان سابقه‌دار باشند، به‌همین‌دلیل در ادامه رسیدگی به پرونده و با بررسی بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار، موفق به شناسایی دو مجرم حرفه‌ای در ارتکاب جرائم مرتبط با کلاهبرداری به نام‌های منصور و مهدی شدند که در سال ١٣٩٥ از زندان آزاد شده و با طراحی این سناریو دست به کلاهبرداری زده بودند.
 
با شناسایی هویت واقعی دو متهم پرونده، اقدامات پلیسی برای شناسایی مخفیگاه آن‌ها در دستور کار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
 
هم‌زمان با انجام اقدامات پلیسی برای دستگیری متهمان، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که آن‌ها قصد دارند تا به همین شیوه و شگرد، از فرد دیگری سرقت و کلاهبرداری کنند. به‌این‌ترتیب با شناسایی محل تردد متهمان در محدوده تهرانپارس، سرانجام آن‌ها زمانی که وارد خانه طعمه‌شان شده بودند تا نقشه‌شان را بار دیگر اجرائی کنند، از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر شدند.

سرهنگ کارآگاه فخرالدین افراسیابی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: «با توجه به احتمال افزایش تعداد شکات و مال‌باختگانی که با این شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته باشند، قرار قانونی از سوی دادیار پرونده صادر شد و متهمان برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند؛ بنابراین از مال‌باختگانی که با این شگرد مورد سرقت و کلاهبرداری قرار گرفتند دعوت می‌شود برای شناسایی متهمان و طرح و پیگیری شکایات خود به این پایگاه واقع در سیدخندان، خیابان ابوذر غفاری، جنب کلانتری ١٢٠ سیدخندان مراجعه کنند».
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان