آموزش تصویری طرز تهیه سس سفید بِشامل

برای مزه‌دار‌شدن غذا از چاشنی‌های گوناگونی استفاده می‌شود. سس هم یکی از این چاشنی‌ها است

آموزش تصویری طرز تهیه سس سفید بِشامل

برای مزه‌دار‌شدن غذا از چاشنی‌های گوناگونی استفاده می‌شود. سس هم یکی از این چاشنی‌ها است. در‌واقع این مایع غلیظ برای طعم و و مزه‌دادن به انواع غذاها یا جذاب‌تر به‌نظر‌آمدن آن‌ها استفاده می‌شود. تهیۀ سس‌های خوشمزه در خانه باعث می‌شود که با خیال راحت‌تری این چاشنی هیجان‌انگیز را به غذاهای خود اضافه کنید. در این مقاله طرز تهیۀ سس سفید را به همراه آموزش تصویری برای شما همراهان روزچین آماده کرده‌ایم.

سس سفید بِشامل

سس سفید از ترکیب کره، آرد و شیر تهیه می‌شود. فرانسوی‌ها به این سس، سس بشامل (Béchamel) می‌گویند. این سس در برخی انواع غذاهای گوشتی، ماکارونی، لازانیا و انواع مختلف دیگر غذا و سوپ استفاده می‌شود.

مواد لازم برای سس سفید بشامل

شیر: 800 میلی‌لیتر
کره: 70 گرم
آرد همه‌منظوره: دو قاشق غذاخوری
نمک: یک قاشق چای‌خوری
فلفل‌سیاه: یک‌سوم قاشق چای‌خوری
پودر جوز هندی: یک‌سوم قاشق چای‌خوری

طرز تهیۀ سس سفید

برای شروع ابتدا شیر را روی حرارت قرار دهید و قبل از اینکه به جوش بیاید، آن را از روی شعله بردارید و کنار بگذارید. یک ماهیتابه روی حرارت بیشتر از متوسط قرار دهید و کره‌ها را درون آن بریزید تا کاملاً ذوب شوند. به کرۀ ذوب‌شدۀ روی شعله، آرد را اضافه کنید و به مدت دو تا سه دقیقه پیوسته هم بزنید تا مواد یکدست شوند.

شیر گرم را به بقیۀ مواد روی شعله اضافه کنید و مدام هم بزنید. این کار را تا جایی ادامه دهید که موادتان کمی غلیظ شوند. چاشنی‌هایی را که از قبل آماده کرده‌اید، شامل نمک، فلفل‌سیاه و جوز هندی را هم اضافه کنید.

هم‌زدن مواد را روی شعلۀ ملایم تا حدود دو دقیقه ادامه دهید تا وقتی که سس شما حالت کرمی و نرمی به خود بگیرد. اکنون سس سفید بشامل شما آمادۀ مصرف است. آن را در یک کاسه بریزید.

آموزش تصویری طرز تهیۀ سس سفید

✍🏻 این سس خوشمزه و سالم را در غذاهای خود نوش جان کنید و لذت ببرید. از اینکه ما را از تجارب خود در زمینۀ طرز تهیه سس سفید بهره‌مند می‌کنید، پیشاپیش سپاسگزاریم.

این مطالب را از دست ندهید:

فوت و فن تهیه سس ذرت مکزیکی
طرز تهیه سس بلونز
طرز تهیه سس تند کنجدی

این مقاله را در شبکه‌های اجتماعی بازنشر دهید
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر