ویلاهای مدرن آیلند، هنر طراحان ایرانی با چاشنی ایتالیایی!

ویلاهای مدرن و لوکس باید براساس اصولی ساخته شوند تا نشانگر سبک مورد نظر باشند. شناخت و به کارگیری عناصر اصلی این سبک علاوه بر دانش و اطلاعات آکادمیک، نیازمند تجربه و اجراهای مختلف در این زمینه است

ویلاهای مدرن و لوکس باید براساس اصولی ساخته شوند تا نشانگر سبک مورد نظر باشند. شناخت و به کارگیری عناصر اصلی این سبک علاوه بر دانش و اطلاعات آکادمیک، نیازمند تجربه و اجراهای مختلف در این زمینه است. استودیو طراحی نبیکو، از پیشتازان این عرصه ﺑﺎ ﺗﺠﺮﺑﻪ ای ﻧﺰدﻳﻚ ﺑﻪ ﺳﺎل 16 در زﻣﻴﻨﻪ ﻣﻌﻤﺎری داﺧﻠﻲ و ﺷﻨﺎﺧﺖ بازارهای داخلی، در ﺗﻮاﻓﻘﻲ ﺑﺎ ﺧﺎﻧﻢ Monica Rachtain، معمار ایتالیایی، امکانات بسیار ویژه ای را در جهت طراحی و تجهیز این گونه پروژه های لوکس ساختمانی ایجاد نموده است. 
ﭘﺮوژه ﺳﺮزﻣﻴﻦ اﻳﺮاﻧﻴﺎن، ﺟﻬﺖ ﻃﺮاﺣﻲ و ﺗﺠﻬﻴﺰ ﺑﺮﺧﻲ از وﻳﻼﻫﺎی ﺑﺨﺶ ﮔﻠﻒ، ﻧﻴﺰ در راﺳﺘﺎی ﻫﻤﻴﻦ ﻫﻤﻜﺎری اﻗﺪام ﺑﻪ ﻫﻤﻜﺎری ﺑﺎ اﺳﺘﻮدﻳﻮ ﻃﺮاﺣﻲ ﻧﺒﻴﻜﻮ ﻧﻤﻮده اﺳﺖ. ﻃﺮاﺣﻲ اوﻟﻴﻪ ﺗﻮﺳﻂ اﺳﺘﻮدﻳﻮ ﻧﺒﻴﻜﻮ ﺻﻮرت ﭘﺬﻳﺮﻓﺖ و ﺟﻬﺖ ﺑﺮرﺳﻲ و ﭘﻴﺸﻨﻬﺎد ﺗﺠﻬﻴﺰات و ﻣﺒﻠﻤﺎن ﺑﻪ دﻓﺘﺮ میلان ارسال گردید و این موارد ﺑﺮ اﺳﺎس طرح اولیه از سوی ﻫﻤﻜﺎران ﻣﻴﻼن ﭘﻴﺸﻨﻬﺎد ﮔﺮدﻳﺪ ﻛﻪ در ﮔﺰارش ﺗﺼﻮﻳﺮی دﻳﺪه ﻣﻲ ﺷﻮد. 

طراحی ویلاهای مدرن آیلند

مشخصات کلی پروژه

  • نام پروژه : طرح پیشنهادی ویلاهای آیلند ( سرزمین ایرانیان)
  • موقعیت : منطقه ویژه زرندیه ( 35 کیلومتری جاده تهران – ساوه)
  • دفتر معماری : استودیو طراحی نبیکو
  • تیم طراحی : علی سخی – کیوان عزیزی
  • نوع ساختمان : مسکونی
  • کارفرما : شرکت توسعه سیاحان سرزمین ایرانیان
  • طراح سه بعدی : کیوان عزیزی
  • همکاران بین المللی : monica rachtian

ایده طراحی ویلا آیلند

اولین و اصلی ترین ایده و هدف در طراحی این مجموعه، ایجاد فضایی مدرن و لوکس برای اقامت کوتاه مدت ساکنین آن بوده است. طبق نظر مشاوران استودیو طراحی نبیکو، رنگ، مبلمان، نورپردازی و متریال از عناصر مهم این سبک هستند. به عنوان مثال، تشخیص مبلمان های مدرن از سنتی می تواند به آسانی انجام شود. به این صورت که این نوع مبلمان فاقد هرگونه تزیینات و فرم های شلوغ بوده و به سادگی هر چه تمام طراحی می شوند. معمولا در ساخت آن ها از یک یا نهایتا دو نوع متریال استفاده شده و خطوطشان صاف و مشخص است. از نکات دیگر در مورد مبلمان در سبک مدرن می توان به طرح ها و فرم های خلاقانه اشاره کرد. در این سبک شما هیچ محدودیتی برای به کار بردن عناصر خاص و یا عجیب و غریب نخواهید داشت.

دومین ایده مهم و مدنظر برای این مجموعه خاص و منحصر به فرد بودن و همچنین انطباق با محیط بیرونی بوده که به خوبی در تصاویر می توانیم آن را مشاهده و درک کنیم.

چالش های طراحی ویلا آیلند

برای طراحان این مجموعه چالش اول تعریف فضایی انجام شده و وجود ستون های ساخته شده در فضا بوده است که در مرحله اول باید برطرف می گردیده است. درمرحله دوم چالش پیش رو، وﺟﻮد ﭘﻠﻪ ای ﺣﺠﻴﻢ و ﺑﺰرگ ﺑﺮای دﺳﺘﺮﺳﻲ ﺑﻪ ﻃﺒﻘﺎت ﺑﺎﻻ بوده ﻛﻪ ﺑﺎﻋﺚ شده ﻓﻀﺎی زﻳﺎدی را اﺷﻐﺎل کند. خرد شدن فضا به دلیل وجود دیوارهای جداکننده هم از چالش های دیگری بود که طراحان باید برای آن راهی می اندیشند و در آخر چالش بزرگ تر عدم یکپارچگی بین فضاهای مختلف بنا بوده است.

نکات و عناصر کلیدی لحاظ شده در پروژه

طراحان استودیو نبیکو برای حل چالش های گفته شده تدابیری حرفه ای و کاربردی را به کار گرفتند: کل فضا را با رنگ آمیزی یکنواخت و نورپردازی یک دست و مدرن، از غیر یکپارچه بودن خارج نموده و پله بزرگ و حجیم برای دسترسی به طبقه بالا را به صورت همگون با فضا طراحی کردند و در مرحله آخر رنگ ها وارد فضا شدند. در فضاهای مدرن، انتخاب رنگ ها باید به گونه ای باشد که به محض قرار گرفتن در فضا یا دیدن تصاویر، سبک مدرن برای مخاطب تداعی شود. سفید، خاکستری و رنگ های خنثی زمینه اصلی طراحی داخلی به این سبک را تشکیل می دهند. طیف های گوناگون رنگ خاکستری از پر طرفدارترین و کاربردی ترین رنگ هاست و همان طور که در طراحی این ویلا مشاهده می کنید، رنگ سفید به عنوان رنگ غالب حتی در طراحی آشپزخانه در نظر گرفته شده و رنگ قرمز به صورت چاشی و ایجاد هارمونی به کار رفته است.

نکته قابل تامل و تحسین برانگیزی که می توان در طراحی این مجموعه مشاهده نمود، توجه به تفاوت های طراحی ویلا و آپارتمان بوده که نیازمند دانش و آگاهی زیادی در این زمینه است.

کلام آخر : به گفته استودیو طراحی نبیکو ﻃﺒﻖ این ﻫﻤﻜﺎری ﭘﺮوژه ﻫﺎی ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻧﻲ ﺗﻮﺳﻂ ﻃﺮاﺣﺎن داﺧﻠﻲ و ﺗﻴﻢ ﻃﺮاﺣﻲ اﻳﺘﺎﻟﻴﺎﺋﻲ ﻃﺮاﺣﻲ ﻣﻲ ﮔﺮدﻧﺪ و ﻛﻠﻴﻪ ﻟﻮازم ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻧﻲ ایتالیایی از ﻣﺘﺮﻳﺎل ﻫﺎی اولیه ﺗﺎ ﺗﻬﻴﻪ ﻣﺒﻠﻤﺎن در ﺑﺨﺶ ﻛﺎری اﻳﻦ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻪ اﺳت  .ﻛﻴﻔﻴﺖ و ﻗﻴﻤﺖ ﻫﺎی ﺑﺴﻴﺎر ﻣﻨﺎﺳﺒﻲ ﺑﺮای ﭘﺮوژه ﻫﺎ در اﻳﺮان در ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه اﺳﺖ و ﺣﺘﻲ در ﺑﺮﺧﻲ ﻣﻮارد ﻗﻴﻤﺖ ﻛﺎﻻﻫﺎ ﻗﺎﺑﻞ رﻗﺎﺑﺖ ﺑﺎ ﻛﺎﻻﻫﺎی داﺧﻠﻲ و ﻳﺎ ﺗﺮﻛﻴﻪ می باشد.     

 از ﻣﺤﺎﺳﻦ دﻳﮕﺮ اﻳﻦ ﻫﻤﻜﺎری ﺗﺨﺼﻴﺺ اﻣﻜﺎﻧﺎت ﺑﺴﻴﺎر ﻣﺘﻨﻮع ﺑﺮای ﺑﺮج ﺳﺎزان و ﺳﺎزﻧﺪﮔﺎن ﻟﻮﻛﺲ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ ﺗﻤﺎﻣﻲ ﺗﺠﻬﻴﺰات ﺧﻮدﺷﺎن را ﺑﺎ ﺑﺮﻧﺪﻫﺎی اﻳﺘﺎﻟﻴﺎﺋﻲ و قیمت های بسیار ﻣﻨﺎﺳﺐ و ﺷﺮاﻳﻄﻲ ﻣﺘﻔﺎوت در اﺧﺘﻴﺎر ﺧﻮاﻫﻨﺪ داﺷﺖ.

همچنین مطالب مرتبط پایین صفحه به شما پیشنهاد می شود.

***مژده مژده***

چیدانه آماده ارائه خدمات گوناگون ساختمانی، بازسازی، نوسازی، دکوراسیون داخلی، طراحی محوطه و فضای سبز، خدمات تاسیساتی و نظافتی و کلیه زیرمجموعه های این گروه ها می باشد. اگر سوالی داشته و یا نیاز به ارائه خدماتی خاص دارید می توانید در قسمت ثبت درخواست کالا و خدمات درخواست خود را ثبت نموده و از بین 2 تا 5 گزینه پیشنهادی ما، بنا به نوع نیاز خود، مقایسه کرده و بهترین گزینه را برگزینید.


نویسنده : گلنار صفدریان ؛ تحریریه چیدانه   

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر