بهترین تلفن‌های هوشمند سال ۲۰۱۷ برای علاقه‌مندان به بازی‌های موبایل

جنگ مشخصات فنی و ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در تلفن‌های هوشمند این روزها در حال داغ‌تر و جنجالی‌تر شدن است؛ هر سال رم و پردازنده‌ها قدرتمندتر می‌شوند و رقابت نیز به همان نسبت سخت‌تر

بهترین تلفن‌های هوشمند سال 2017 برای علاقه‌مندان به بازی‌های موبایل

جنگ مشخصات فنی و ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در تلفن‌های هوشمند این روزها در حال داغ‌تر و جنجالی‌تر شدن است؛ هر سال رم و پردازنده‌ها قدرتمندتر می‌شوند و رقابت نیز به همان نسبت سخت‌تر. وقتی سخن از بازی‌های موبایل به میان می‌آید، بررسی رم و پردازنده برای لذت بردن از بهترین، سریع‌ترین و باکیفیت‌ترین تجربه بازی در اولویت هستند. چه به دنبال قدرتمندترین تلفن هوشمند برای بازی باشید، یا دلتان بخواهد تلفن هوشمندی که برای بازی انتخاب می‌کنید قیمت معقولانه و مقرون به صرفه‌ای داشته باشید و یا حتی اگر دوست داشته باشید دست روی محصولی متمایز و متفاوت بگذارید، ما در اینجا به شما کمک می‌کنیم که انتخابی درست داشته باشید.

 

آنچه در ادامه به شما معرفی می‌کنیم بهترین تلفن‌های هوشمند سال 2017 برای تجربه بازی‌های موبایل هستند که هر کدام با ملاک خاصی در این رده‌بندی بهترین‌ها قرار گرفته‌اند. با فوت‌وفن همراه باشید.

سامسونگ گلکسی اس 8: عملکرد قدرتمند با حالت اختصاصی برای بازی کردن

گلکسی اس 8 بهترین تلفن هوشمند اندروید در بازار است که در تجربه و عملکرد بازی هیچ رقیبی به پایش نمی‌رسد و دومی ندارد. امکانات نرم‌افزار بازی که قبلاً با گلکسی اس 7 معرفی شد در این پرچمدار جدید متحول شده و بهبودهای زیادی پیدا کرده است. شما می‌توانید حالت بازی (Game Mode) را در بخش Device Maintenance در قسمت تنظیمات (Setting) گلکسی اس 8 فعال کنید. این حالت از لانچر بازی (Game Launcher) و ابزارهای بازی (Game Tools) تشکیل شده است. لانچر بازی خانه‌ اصلی تمام بازی‌های شماست و ابزار بازی حالت صفحه را بر حسب نوع بازی شما تغییر می‌دهد تا از نمایشگری که نسبت تصویر منحصر به فرد 18٫5:9 دارد پشتیبانی کند. تمام اینها به شما تجربه بازی غوطه‌ورکننده‌ای می‌دهد. با غیر فعال کردن اعلان‌ها و کلید نامرئی خانه می‌توانید بازی را بدون مزاحمت دنبال کنید و از آن لذت ببرید.

سخت‌افزار شگفت‌انگیز و قدرتمند در گلکسی اس 8 سامسونگ تجربه بازی را روان و بسیار جذاب می‌کند. نمایشگر 5٫8 اینچ منحنی آمولد (AMOLED) از نوع Infinity در این پرچمدار سامسونگ از نسبت تصویر 18٫5:9 با وضوح 2960×1440 پیکسل برخوردار است که 400 پیکسل بلندتر از تلفن‌های معمولی QHD به شمار می‌رود. تمام این نمایشگر بزرگ و پرمایه در بدنه‌ای ارگونومیک و باریک گنجانده شده است که با باتری 3 هزار میلی‌آمپر نیرو می‌گیرد. گلکسی اس 8 مجهز به پردازنده برتر و قدرتمند بازار امروز، یعنی اسنپدراگون 835، با واحد پردازش گرافیک آدرنو 540 (Adreno 540 GPU) و 4 گیگابایت رم است.

سامسونگ گلکسی اس 7: یک تلفن هوشمند ارزشمند

اگر پولتان برای خرید گلکلسی اس 8 کفایت نمی‌کند، اما هنوز هم به خوبی از نسل قبلی آن حفاظت کرده‌اید، بهتر اس بدانید سامسونگ گلکسی اس 7 نیز مانند مدل بعدی خود امکانات خیلی خوبی دارد؛ به طوری که جزو بهترین تلفن‌های هوشمند مخصوص خوره‌های بازی در سال 2016 هم معرفی شده بود. این تلفن هوشمند از گرافیکVulkan APIs  پشتیبانی می‌کند تا بازی کیفیت بهتری داشته باشد. نمایشگر 5٫1 اینچ سوپر آمولد (Super AMOLED) با کیفیت QHD و وضوح 577 پیکسل در اینچ وضوح و رنگ عالی به این تلفن هوشمند می‌دهد؛ دقیقاً همانطوری که از محصولات سامسونگ انتظار می‌رود. همه اینها را یک باتری 3 هزار میلی‌آمپر نیرو می‌دهد که می‌تواند طی 90 دقیقه با استفاده از شارژر انحصاری‌اش شارژ کامل شود. پردازنده هشت هسته‌ای کوالکام اسنپدراگون 820 به همراه واحد پردازش گرافیک Adreno 530 GPU و 4 گیگابایت رم را نیز باید به امکانات برجسته گلکسی اس 7 برای بازی افزود.

البته همان طور که قبلاً گفتیم، گلکسی اس 7 سامسونگ اولین محصولی بود که لانچر بازی داشت و سپس نسخه به روز شده از این لانچر در مدل اس 8 ظهور کرد. لانچر بازی به عنوان یک مرکز بازی عمل می‌کند که بازی‌های شما را ذخیره و دسته‌بندی می‌کند. یک کلید شناور نیز برای نظم و ترتیب دادن وجود دارد که Game Tool یا ابزار بازی نامیده می‌شود. از این قابلیت نیز می‌توان در کنار چیزهای دیگر بهره برد؛ مثلاً اعلان‌ها را مسدود کنید یا اجرای بازی خود را از هر جای آن که هستید ضبط کنید.

وان پلاس 5: پرچمداری با حافظه رم بالا

 وان پلاس (OnePlus) جدیدترین پرچمدار در این فهرست است که از همان پردازنده اسنپدراگون 836 که در گلکسی اس 8 سامسونگ استفاده شده بهره‌ می‌برد. مزیتی که این گوشی هوشمند را در ردیف بهترین و مناسب‌ترین گوشی‌ها برای بازی قرار می‌دهد میزان حافظه رم آن بوده که بین 6 تا 8 گیگابایت متغیر است. این میزان رم باعث اجرای بازی‌ها به روان‌ترین حالت ممکن می‌شود. در کنار پردازنده و رم قوی، وان پلاس 5 دو ویژگی متمایز دیگر در زمینه اجرای بازی‌ها دارد: یکی قابلیت Do Not Disturb (مزاحم نشوید) و دیگری قابلیت Dash Charge در هنگام اجرای بازی. قابلیت اول به شما این امکان را می‌دهد که در هنگام اجرای بازی تمامی اعلان های گوشی خود را متوقف کنید و قابلیت دوم باعث می‌شود باتری گوشی درست مانند حالتی که از آن استفاده نمی‌شود، در حین اجرای بازی به سرعت شارژ شود. نمایشگر 5٫5 اینچ Full HD این گوشی هوشمند با باتری 3300 میلی آمپر نیرو می‌گیرد که در صورت اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها نیز دمای آن از حد معمول بیشتر نخواهد شد و داغ نمی‌کند.

موتو گیم پد: یک کنسول ارزان قسمت برای موتو زد 2 پلی

یک موتو مود (Moto Mod) جدید در تابستان 2017 عرضه شد که طرفداران بازی را حسابی هیجان‌زده کرد. موتو گیم پد (Moto Gamepad) به هر تلفن هوشمند از خانواده موتو زد (Moto Z) متصل می‌شود و به شما دو دسته بازی، یک دی پد (D-pad) جهت‌یاب و چهار کلید لمسی برای انجام حرکات مختلف بازی می‌دهد. شاید شما نیز با ما هم عقیده باشید که این محصول ظاهری شبیه نینتندو سوییچ دارد. از آنجا که مود (Mod) مستقیماً به دستگاه متصل می‌شود، هیچ مشکل یا تأخیری برای اتصال بی‌سیم وجود ندارد. به گفته موتورولا، این دستگاه با کمک باتری 1035 میلی‌آمپرش می‌تواند 8 ساعت دوام بیاورد. بنابراین، اگر فکر می‌کنید باید تلفن هوشمندتان بهترین تجربه بازی را داشته باشد، فارغ از دیگر امکانات خوبی که مودها ارائه می‌دهند، ممکن است بخواهید یک گوشی از خانواده موتو زد مانند موتو زد 2 پلی (Moto Z2 Play) را بخرید که قیمت مناسبی هم دارد.

سونی ریموت پلی: با اکسپریا زد 5 خود از راه دور پی اس 4 بازی کنید

اگر پلی استیشن 4 دارید، می‌توانید به لطف وجود قابلیت Sony Remote Play آن را در برخی از مدل‌های اکسپریا اجرا کنید. این قابلیت برای تلفن‌های هوشمند اکسپریا ایکس، زد 3، زد 4 و زد 5 سونی در دسترس است و به شما امکان می‌دهد تا با استفاده از اتصال وای-فای در خانه محتوا را به تلفن یا تبلت خود انتقال دهید و با کنترل‌های دوئال شوک 4 (Dualshock 4 controller) که متصل است بازی کنید. برای کسب بهترین تجربه، ممکن است بخواهید یک پایه نگهدارنده کنترل بازی داشته باشید که تلفن شما را به بالای کنترل متصل کند. جدیدترین تلفن هوشمند از خانواده اکسپریا که با این قابلیت سازگاری دارد، اکسپریا زد 5 با نمایشگر 5٫2 اینچ، پردازنده اسنپدراگون 810 و 3 گیگابایت رم است.

کلام آخر

تلفن‌های هوشمند عالی و لوازم جانبی دیگری مانند اچ تی سی یو 11  و هوآوی آنر 8 هم هستند که به شما امکان می‌دهند در حال حرکت و هر جایی که هستید بازی کنید. در واقع، بهتر است بگوییم هم سخت‌افزار و هم نرم‌افزار در تلفن‌های هوشمند اندروید به جایی رسیده‌اند که تقریباً تمامی دستگاه‌های پیشرفته در طی دو سال اخیر می‌توانند به راحتی از عهده بازی‌های فروشگاه اینترنتی گوگل یا اپل بربیاید.

از کدام بازی‌های سیستم عامل اندروید بیشتر خوشتان می‌آید؟ از کدام بازی‌های iOS؟ آیا شما پیشنهاد دیگری غیر از آنهایی که در این مطلب مطرح کردیم برای سایر کاربران دارید؟ خوشحال می‌شویم نظرات خود را با ما در میان گذارید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان