ماهان شبکه ایرانیان

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

لزوم راه اندازی شورای هماهنگی آموزش عالی در استانها

بندرعباس - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: برای ارتقای کمی و کیفی مراکز آموزش عالی نیازمند راه اندازی شورای هماهنگی آموزش عالی در شهرستانها و مراکز استانها هستیم.

لزوم راه اندازی شورای هماهنگی آموزش عالی در استانها

به گزارش خبرنگار مهر، محمود صادقی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در تشریح بازدید کمیسیون آموزش از شهرستان میناب بیان داشت: بیش از 200 مدرسه در شهرستان میناب در لیست مدارس تخریبی قرار داشتند که از سال 85 موضوع نوسازی و بازسازی مدارس کشور آغاز شده و به نظر بنده استانداری در وحله اول بودجه ای برای نگهداری این مدارس تخصیص دهد تا پس از تخصیص اعتبار نوسازی این مدارس تخریب و مجددا بازسازی شوند.

وی با بیان اینکه مراکز آموزش عالی در شهرستانهای استان هم همانند سایر نقاط دیگر کشور با مشکل کیفیت آموزشی روبرو بود، عنوان کرد: در شهرستان میناب مراکز آموزش عالی و رشته های تحصیلی همخوانی مناسبی با ظرفیت ها و نیازهای این شهرستان نبود.

صادقی خاطرنشان کرد: پیشنهاد می شود تا شورایی همانند شورای آموزش و پرورش در شهرستانها و مراکز استانها با عنوان شورای هماهنگی آموزش عالی و یا هر عنوان دیگر تشکیل و بر وضعیت کمی و کیفی این مراکز نظارت بیشتری شود. همچنین مراکز آموزش عالی متناسب با نیازهای هر شهرستان راه اندازی شود.

وی افزود:  در شهرستان میناب رشته های کشاورزی و باغی یکی از نیازها و خواسته های اهالی آن شهرستان بود. همچنین طبق آمار ارائه شده مسئولان محلی آموزش های مهارتی بیشترین استقبال را داشته و خروجی این مراکز سریع تر وارد بازار کار شده اند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهارداشت: احمد مرادی یکی از نمایندگان هرمزگان در مجلس نسبت به توسعه در شرق استان و عدم توجه به خرده فرهنگها، نقش استان در توسعه مکران و محیط زیست ابراز نگرانی کرده است که این نگرانی بجا و قابل تامل است.

وی ابرازداشت: الگوی توسعه پایدار باید از ابتدا در توسعه سواحل مکران مورد توجه قرار بگیرد. بحث عدالت اجتماعی و تاثیرات توسعه صنعتی و نفتی بر محیط زیست منطقه باید مورد توجه مسئولان باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان