کلاهبرداری‌های رایج در سفرهای داخلی و خارجی

تا می‌توانید خودتان را از این کلاهبرداری‌ها دور کنید. تاکسی‌متر خراب یکی از بهانه‌های همیشگی رانندگان کلاهبردار و فقط یکی از شیوه‌های گوناگون کلاهبرداری از شماست!

کلاهبرداری‌های رایج در سفرهای داخلی و خارجی

تا می‌توانید خودتان را از این کلاهبرداری‌ها دور کنید. تاکسی‌متر خراب یکی از بهانه‌های همیشگی رانندگان کلاهبردار و فقط یکی از شیوه‌های گوناگون کلاهبرداری از شماست!

با رواج بیشتر صنایع مختلف گردشگری در سر تا سر دنیا و رشد روزافزون گردشگران به همان نسبت نیز کلاهبرداری‌ از مسافران افزایش می‌یابد.

هر چه گردشگر بیشتر، کلاهبردار هم بیشتر!

فریبکاران و حقه‌بازان روزبه‌روز باهوش‌تر و زیرک‌تر می‌شوند و بسیاری از مسافران نگون‌بخت را قربانی نیرنگ‌های خود می‌کنند.

در اینجا، چند نمونه از این حقه‌بازی‌ها را برایشان رو می‌کنیم تا از آنها مطلع شوید و تا می‌توانید سعی کنید در دامشان گرفتار نشوید:

تاکسی‌متر خراب!

این ساده‌ترین راه و البته شایع‌ترین روش کلاهبرداری از مسافران است. رانندگان تاکسی در همه جای دنیا از همین ترفند ساده استفاده می‌کنند. قبل از هر سوار شدن در تاکسی از راننده بپرسید که آیا تاکسی‌متر خودرو سالم است و کار می‌کند یا نه. اگر نیست، بر سر قیمت چانه بزنید و سعی کنید برای نرخ مناسب با راننده به توافق برسید. اگر راننده موافقت نکرد، بی‌خیالش شوید و یک تاکسی دیگر پیدا کنید.

متکدیان یا گدایان خیابانی

تقریباً غیرممکن است که بین یک متکدی نیازمند یا کسی که قصد فریب یا سرقت از شما را دارد تمایز قائل شد. بسیاری از آنها معمولاً زنان باردار یا افراد معلول هستند، کودک خردسالی همراهشان است یا نوزادی در آغوش دارند و از طریق جلب ترحم و دلسوزی شما در واقع شما را خلع سلاح می‌کنند تا هر چی دارید به پایشان بریزید. برخی از قربانیان متکدی‌گری گاهی اوقات اصلاً متوجه جیب‌بری یا سرقت نمی‌شوند. برای پرهیز از افتادن در چنین تله‌هایی، از کنار متکدیان عبور نکنید یا دلتان به حالشان نسوزد. اگر لازم است، بسیار هشیار و گوش به زنگ باشید.

شهروندان به ظاهر مهربان و منتظر در صف دستگاه خودپرداز

این هم یک روش ساده برای کلاهبرداری از مسافرانی است که به یک کشور خارجی سفر می‌کنند. مجرمان روز به روز بیشتر از گذشته در حال سرقت کارت‌های اعتباری و اطلاعات آن هستند. به عبارت دیگر، آنها با مشاهده شما در صف عابربانک یا دستگاه خودپرداز و اطلاع از رمز کارت، اقدام به سرقت کارت از شما می‌کنند تا بتوانند برای خریدهای خود از آن استفاده کنند. بنابراین، اجازه ندهید هیچ غریبه‌ای به کارت شما و اطلاعات آن در کنار دستگاه خودپرداز یا هر چیز دیگری دسترسی پیدا باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان