سخنگوی کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت نفتکش سانچی:

توقف دوباره عملیات مهار آتش نفتکش توسط چینی ها با فرارسیدن شب

توقف دوباره عملیات مهار آتش نفتکش توسط چینی ها با فرارسیدن شب
محمد راستاد رییس سازمان بنادر و دریانوردی امروز (پنج شنبه) در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره آخرین وضعیت مهار آتش نفتکش سانچی اظهار داشت: امروز چهار شناور درگیر مهار آتش بودند که فردا شناور ژاپنی نیز کار خود را آغاز می کند.
سخنگوی کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت نفتکش سانچی افزود: هنوز میزان زیادی از محموله میعانات گازی باقی مانده است و همچنان آتش ادامه دارد، اما خوشبختانه امروز شرایط بهتر بود و شعله ها کاهش یافتند.
راستاد با بیان این که شناورهای و تیم های جدید به عملیات مهار آتش اضافه شده اند، ادامه داد: کشتی هایی که در منطقه مستقر هستند انواع مختلفی دارند برخی آتش خوار و برخی جستجوگر هستند.
وی خاطر نشان کرد: ناوگان خوبی در منطقه حضور دارد که امیدواریم فردا آتش مهار شده و امکان دسترسی به نفتکش برای بررسی وضعیت دریانوردان را داشته باشیم.
سخنگوی کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت نفتکش سانچی درباره امکان مهار آتش در روز جمعه (فردا) گفت: هر احتمالی وجود دارد اما امیداوریم که عملیات فردا به خاموش شدن آتش منجر شود.
به گزارش ایرنا، علی ربیعی مسئول کمیته ویژه رسیدگی حادثه نفتکش سانچی و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدرا با سفیر چین خواستار ادامه عملیات مهار آتش توسط چینی ها در شب شده بود.
نفتکش ایرانی حامل 136 هزار تن میعانات گازی صادراتی ایران به کره جنوبی عصر شانزدهم دی ماه پس از برخورد یک کشتی باری با آن، طعمه حریق شد.
کشتی فله بر هنگ کنگی به نام «کریستال» با مالکیت یک شرکت لجستیکی در استان «جه جیانگ» چین حاوی 64 هزار تن غله بود که از آمریکا به مقصد استان «گوانگ دونگ» در جنوب چین می رفت و در بین راه به کشتی نفتکش «سانچی» با مالکیت شرکت «برایت» از جمهوری اسلامی ایران برخورد کرد.
این حادثه سبب انفجار و آتش سوزی در کشتی نفتکش شد و از 32 نفر سرنشین آن شامل 30 نفر ایرانی و2 تن بنگلادشی خبری نیست.
البته دوشنبه پیکر یکی از خدمه های ایرانی این نفتکش در سه مایلی محل حادثه کشف شد.
کشتی باری چینی که حامل غلات آمریکایی بود، آسیب جزیی دید و 21 خدمه آن که همگی اتباع چین هستند، نجات یافته اند.
عملیات برای اطفای حریق و تعیین سرنوشت 32 خدمه نفتکش همچنان ادامه دارد.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام:
اقتصام**2022 ** 3404**خبرنگار:میثم طاهری** انتشار: محسن اسماعیلی
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر