ماهان شبکه ایرانیان

کیا نیرو برقی : آماده رویارویی با مدل Y تسلا!

همانطور که در روزهای اخیر شاهد آن بودیم کمپانی کیا از آخرین کانسپت خود یعنی مدل برقی نیرو در نمایشگاه CES رونمایی کرد

کیا نیرو برقی : آماده رویارویی با مدل Y تسلا!

همانطور که در روزهای اخیر شاهد آن بودیم کمپانی کیا از آخرین کانسپت خود یعنی مدل برقی نیرو در نمایشگاه CES رونمایی کرد. اگرچه این خودرو در حال حاضر یک کانسپت به شمار می‌رود اما به گفته کیا مدل نیرو تنها با یک بار شارژ قادر به پیمودن محدوده‌ی 238 مایلی بوده و می‌تواند مسافت 115 مایلی را در تنها سی دقیقه بپیماید. این ارقام در مقایسه با محدوده ورژن پایه مدل 3 تسلا بسیار تاثیر گذار می‌باشند. البته مدل 3 راه را برای کراس اور پیش روی تسلا یعنی مدل Y هموار خواهد کرد که بدون شک یکی از اهداف اصلی کیا نیرو به شمار می‌رود.

محدوده قابل توجه کیا نیرو به وسیله یک مجموعه باطری 64 کیلو وات بر ساعتی که نیروی یک موتور برقی 150 کیلو واتی را تامین می‌کند و دارای خروجی قدرت 201 اسب بخاری است فراهم می‌شود. در مقایسه‌ای دیگر می‌توان به مدل بولت شرکت شورولت با قدرت 200 اسب بخار و محدوده مشابه اشاره کرد. در مقایسه با مدل‌های بنزینی و هیبرید کیا نیرو که پیش از این در بازار موجود می‌باشند وجه تمایز کانسپت برقی این خودرو صفحه نمایش جدیدی است که در پنجره مشبک جلویی قرار دارد. به گفته کیا این صفحه نمایش “یک پنل نمایشگر ارتباطی مجهز به تکنولوژی لامپ فوق باریک در قسمت جلویی خودرو” است. همانند دیگر خودرو‌های برقی موجود در بازار مدل برقی نیرو نیز حرکت بی صدایی دارد که ویژگی خوبی برای عابرین پیاده نیست. به منظور مقابله با این مشکل کمپانی کیا این خودرو را به سیستم هوشمند هشدار عابرین پیاده فعال خود (APWS) مجهز ساخته است.

این تکنولوژی شامل ترکیبی از دوربین‌های دید در جلو، تکنولوژی تشخیص اجسام و اسپیکر‌های جلویی می‌باشد. در صورت تشخیص یک عابر یا یک دوچرخه سواری که در حال عبور از جلوی خودرو می‌باشد اسپیکر‌ها با انتشار یک هشدار، آن‌ها را از حضور خودرو مطلع می‌سازد. این تکنولوژی با سیستم نورپردازی ارتباطی جدید این کانسپت هماهنگ بوده که یک ارتباط مجازی حسی را با خودرو برای کاربران و عابرین پیاده ممکن می‌سازد. علاوه بر مدل برقی نیرو، کمپانی کیا اعلام کرده است که این شرکت تا سال 2025 شانزده خودرو برقی شامل پنج مدل هیبرید، پنج مدل هیبرید پلاگ این و یک مدل برقی سلول سوختی را روانه بازار می‌کند. این شرکت زمان عرضه مدل برقی سلول سوختی را سال 2020 اعلام کرده است. این خودرو ساز همچنین با نمایش برخی فضا‌های داخلی کانسپت نشان داد که سرنشینان تا چه حد می‌توانند با استفاده از سیستم‌های تشخیص صدا و صورت، حرکات دست و لمس با خودرو ارتباط برقرار کنند. نکته جالب دیگر ویژگی‌ای است که کیا آن را سیستم صدای دو منطقه‌ای می‌نامد. این سیستم با بکار گیری اسپیکر‌هایی در پشتی‌ سر صندلی‌ها و در ترکیب با یک سیستم حذف صدا به مسافرین صندلی‌های جلویی و پشتی اجازه می‌دهد تا بدون ایجاد مزاحمت برای یکدیگر یا نیاز به استفاده از هدفون، به چیز‌های مختلفی گوش دهند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان