خمیردندان زغالی خانگی سفیدکننده طبیعی دندان‌هایتان

می‌توانید یک خمیر دندان سفید کننده طبیعی تنها به وسیله ۳ ترکیب درست کنید: زغال فعال، روغن نارگیل و پوسته پودر شده تخم مرغ. این خمیر دندان خانگی از خمیر دندان‌های موجود در بازار سایندگی بسیار کمتری دارد و به دندان‌ها یا لثه‌ها هم آسیب نمی‌رساند.

سرویس سبک زندگی فردا:  ما هر روز صبح دندان‌هایمان را مسواک می‌کنیم و هر کدام هم خمیر دندان مخصوص خودمان را داریم. به نقل از فوت و فن اما آیا خمیر دندانی برای سفید کردن دندان‌هایمان هم داریم؟ این خمیر دندان زغالی دندان‌ها را مانند برف سفید و درخشان می‌کند.

 

خمیردندان زغالی خانگی سفیدکننده طبیعی دندان‌هایتان

 

خمیر دندان‌های زیادی در بازار موجود است، نعنایی، اکالیپتوس و .... اما شما مطمئن هستید که همه آن‌ها بی‌خطر هستند؟ ممکن است تعجب کنید وقتی بشنوید اکثر خمیر دندان‌هایی که از مغازه‌ها تهیه می‌کنید حاوی ترکیبات مضر هستند و می‌توانند خسارت بسیار بیشتری از خسارات دندانی یا دهانی به شما بزنند.

بعضی از مواد مضر و سمی که در ترکیب خمیر دندان وجود دارد عبارت است از سدیم سولفات، پروپیلن گلیکول و خیلی ترکیبات دیگر. به علاوه خمیر دندان‌های موجود در بازار شیرین کننده و طعم دهنده‌های مصنوعی مانند اسپرتیم دارند.

پس اگر این خمیر دندان‌ها خوب نیستند چه طور دندان‌هایمان را تمیز نگه داریم؟ می‌توانید خمیر دندان خانگی خود را درست کنید. این کار ساده و ارزان است و علاوه بر همه این‌ها، چون خودتان آن را درست کرده‌اید تمام ترکیبات آن را می‌دانید و مطمئن هستید ضرری برای شما ندارد.

مثلا می‌توانید یک خمیر دندان سفید کننده طبیعی تنها به وسیله 3 ترکیب درست کنید: زغال فعال، روغن نارگیل و پوسته پودر شده تخم مرغ. این خمیر دندان خانگی از خمیر دندان‌های موجود در بازار سایندگی بسیار کمتری دارد و به دندان‌ها یا لثه‌ها هم آسیب نمی‌رساند.

زغال فعال کمک می‌کند دندان‌ها سفید شوند و هر گونه لکه رنگ، پلاکت و جرم را از روی دندان پاک می‌کند. در حقیقت ترکیبات موجود در زغال فعال با ترکیبات رنگی روی سطح دندان مانند چای و قهوه ترکیب می‌شوند و آن‌ها را از بین می‌برند. این ماده پی اچ دهان را در حد متعادل نگه می‌دارد و با بوی بد دهان مبارزه می‌کند.

ترکیب دیگری که از آن در ساخت خمیر دندان‌مان استفاده می‌کنیم پوسته پودر شده تخم مرغ است. همانطور که می‌دانید پوسته تخم مرغ سرشار از کلسیم است و باعث استحکام دندان‌ها می‌شود.

ترکیب آخر خمیر دندان‌مان روغن نارگیل خالص است. این ترکیب تاثیرات شگفت انگیزی بر سلامتی دهان‌تان دارد. این ترکیب به سلامت و بهداشت دهان‌تان کمک می‌کند و با بوی بد دهان‌تان هم به شدت مبارزه می‌کند. این ترکیب همچنین با کرم خوردگی دندان، فاسد شدن آن و آماس و ورم لثه هم مبارزه می‌کند. روغن نارگیل باعث کاهش حساسیت دندان‌ها می‌شود. پس برای افرادی که دندان‌هایی حساس دارند بسیار مفید است.

در کل خمیر دندان تان با باکتری‌های دهان هم مبارزه می‌کند و باعث می‌شود از تولید پلاکت بر روی دندان‌ها جلوگیری شود.

احتیاط: اگر بر روی دندان‌تان پانسمان یا هر چیز دیگری دارید، قبل از استفاده از این خمیر دندان با دندان پزشک‌تان مشورت کنید.

چه طور این خمیر دندان را درست کنیم؟

موادی که نیاز دارید 


زغال فعال یک دوم قاشق چایخوری
پودر پوسته تخم مرغ 1 قاشق غذاخوری
روغن نارگیل خالص 1 قاشق غذاخوری


مراحل کار


یک دوم قاشق چایخوری زغال فعال را درون کاسه‌ای بریزید
1 قاشق غذاخوری پودر پوسته تخم مرغ را اضافه کنید
یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل ذوب شده را به مواد اضافه کنید
مواد را با استفاده از یک قاشق و یا چوب بستنی به خوبی با هم مخلوط کنید تا خمیر یک دست تولید شود.
خمیر دندان خانگی‌تان آماده است. ظرف در داری فراهم کنید و خمیر دندان را در آن نگه دارید. حواستان باشد که درب ظرف باید محکم چفت شود تا هوایی به داخل آن راه پیدا نکند.


چه طور از این خمیر دندان استفاده کنیم؟


با استفاده از یک قاشق یا چوب بستنی مقدار کمی از خمیر دندان را بر روی مسواک خود قرار دهید (مسواک را مستقیما درون خمیر دندان فرو نبرید).


دندان‌ها را مانند همیشه مسواک کنید. دندان‌های جلویی و عقبی را به خوبی مسواک کنید.
وقتی مسواک کردن تمام شد، دهان‌تان را به خوبی با آب ولرم بشویید.‌
می‌توانید از این خمیر دندان هر روز استفاده کنید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان