ماهان شبکه ایرانیان

خودداری بشار الجعفری از دست دادن با دیپلمات ترک

رئیس هیأت رسمی سوریه از دست دادن با یک دیپلمات ترک در سالن مذاکرات در ژنو خودداری کرد.

العالم: دکتر بشار الجعفری در سالن مذاکرات سوری-سوری که میان هیأت رسمی سوریه و مخالفان مسلح در ژنو برگزار می شود، هنگامی که یک دیپلمات ترک برای دست دادن به وی نزدیک شد پشت کرد و بدون دست دادن به راه خود ادامه داد.

الجعفری در پاسخ به سوال یکی از رسانه ها دربارۀ علت این کار گفت: ترکیه همۀ تروریست ها و تکفیری ها را به سوریه فرستاد و کشور ما را ویران کرد. بیش از 300 هزار تروریست و تکفیری از طریق ترکیه وارد سوریه شدند و شهرها و روستاها را به آتش کشیدند و خانواده ها و خبرنگاران بی گناه را سر بریدند و افراد را زنده سوزاندند.

وی افزود: ارتش ترکیه در حال حاضر نیز با نقض حاکمیت سوریه وارد اراضی ما شده و مناطقی از آن را اشغال کرده است از این رو من با دیپلمات ترک دست نمی دهم.

الجعفری در ادامه گفت: ترکیه در حق تک تک مردم سوریه مرتکب جنایت شده و علیه ملت مسالمت جوی سوریه که با صلح و ثبات زندگی می کرد کینه توزی کرده است.

رئیس هیأت رسمی سوریه افزود: ترکیه برای مخالفان تکفیری مراکزی در استانبول ایجاد کرد و حالا هم بهای اشتباهاتش در حق سوریه را با اقدامات تروریستی همان تکفیری هایی که خود تربیتشان کرده بود و نتوانست کنترلشان کند می پردازد.اقدامات تروریست ها در استانبول، آنکارا و سایر شهرهای ترکیه نشانگر بزرگی اشتباهی است که ترکیه با تربیت این تروریست ها و تکفیری ها مرتکب شد. به آنها منازل رایگان داد تا از ترکیه به سوریه بیایند و کشور را نابود کنند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان